hvorfor køres der så tit på børn i mærketøj???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Dinna88

blomst84 skriver:

Lige præcis!! Jeg køber os selv alt tøjet enten brugt, udsalg eller på lagersalg og ja kvaliteten er bare meget meget bedre... Jeg køber også en del fra hogm men efter et par vaske er det helt deformt! Jeg vil gerne stå ved at min datter har mærketøj på uden at skulle stemples som en snob! Sys lidt folk bliver skåret over en kam i debatten

Ja, der generaliseres rigtig meget!

Jeg ved så, at min søster sagtens kan købe fra H&M og Maria har også tøj fra føtex. Men størstedelen af hendes tøj er det dyrere mærketøj, købt på tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
myr81 skriver:

Anmeld

24. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Phoenix skriver:

Der er vel hverken noget galt i at købe mærke eller ikke-mærke tøj. Der hvor problemet opstår er, hvis man som voksen får formidlet videre til sine børn, at der er større værdi i at gå i mærketøj og det dermed påvirker børnenes indbydes syn på hinanden og evt er medvirkende til mobning osv.

Anmeld

24. maj 2011

9510

Jeg må nok indrømme at det rager mig langsomt hvad tøj folks børn har på,

Så længe deres unger har det godt:-)

Jeg selv køber det jeg syns godt om til mine børn, om det er brugt, nyt, dyrt eller billigt er for mig ligegyldigt, så længe de har tøj på kroppen....

Anmeld

24. maj 2011

Dinna88

Det er jeg faktisk uenig i. Jeg oplever, at RIGTIG mange af dem der går op i mærketøj ser ned på dem, der ikke gør. Ikke alle, og bestemt ikke din søde søster, men mange. Især de der kommentarer om, at tøjet er helt vildt grimt og hvad ved jeg. Og hvorfor man dog ikke køber noget "ordentligt". Det bliver jeg da også sindssygt stødt over, for jeg ville aldrig gå hen til en anden og sige, at jeg sku godt nok synes hendes barn gik i grimt tøj.

Og som jeg har nævnt her i debatten, kender jeg mange i familien der køber det billige tøj, og de har altså ikke problemer med, at de ødelægges i vask

Hold da op. Har jeg aldrig oplevet. Men det er jo påstand mod påstand. Men som jeg skrev, så kan vi slet ikke generalisere så meget. Det handler om at nogle kun køber mærketøj og ser ned på dem der ikke gør. Men der er også dem, som f.eks. min søster, der køber mærketøj på udsalg m.m. som er fuldstændig ligeglad med hvad andre gør. Og så er der dem der ikke køber det dyrere mærketøj, som mener det er snobbet, latterligt og forkert prioritering, at købe det dyre tøj. Og så er der dem der tænker, at det er fint at folk gør det, men de ville aldrig gøre det selv. Altså - det er jo slet ikke så sort på hvidt.

Jeg kender da også mange der ikke har problemer med tøjet - omvendt så kender jeg også mange der har problemer med det. Og sådan er det da også med tøj til voksne. Noget tøj falmer ad helveds til, bl.a. det fra H&M. Alle mine billigere bukser går i stykker på lårene, hvorimod mine dyrere bukser holder. Men hey - jeg er ligeglad med at tøjet fra H&M falmer - jeg farver det bare. Men til gengæld går noget af deres tøj op i syningerne - og det handler om det stof de bruger, jeg spurgte nemlig i en stofforretning

Anmeld

24. maj 2011

hvinanden

Altså om man vil det eller ej så afspejler vi nogle ting udad til med den måde vi klæder vores børn. Det er muligvis forskelligt hvrdan vi hver især opfatter de signaler, men de er der. Når jeg kigger ned i en barnevogn så er jeg da straks hvis det der katvig eller småfolk sengetøj fx. Det er jo ligesom meningen med mærketøj, at det skal kunne genkendes, og derfor udstråler det også at være et mærke = dyrt.

Men jeg husker tydeligt min folkeskoletid, og der er mange måder at blive populær og passe ind, men det er ihvertfald en meget nem vej hvis man er med må noderne. Dermed ikke agt at det er den eneste vej, foor det er bestemt ikke den vej jeg selv gik eller vil gå, men det gør altså de hårde teenageår en my nemmere

Nå vil egentlig ikke tage stilling her, men bare ytre at vi ikke kan sige os fri for at mærkerne har indflydelse

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Hold da op. Har jeg aldrig oplevet. Men det er jo påstand mod påstand. Men som jeg skrev, så kan vi slet ikke generalisere så meget. Det handler om at nogle kun køber mærketøj og ser ned på dem der ikke gør. Men der er også dem, som f.eks. min søster, der køber mærketøj på udsalg m.m. som er fuldstændig ligeglad med hvad andre gør. Og så er der dem der ikke køber det dyrere mærketøj, som mener det er snobbet, latterligt og forkert prioritering, at købe det dyre tøj. Og så er der dem der tænker, at det er fint at folk gør det, men de ville aldrig gøre det selv. Altså - det er jo slet ikke så sort på hvidt.

Jeg kender da også mange der ikke har problemer med tøjet - omvendt så kender jeg også mange der har problemer med det. Og sådan er det da også med tøj til voksne. Noget tøj faldmer ad helveds til, bl.a. det fra H&M. Alle mine billigere bukser går i stykker på lårene, hvorimod mine dyrere bukser holder. Men hey - jeg er ligeglad med at tøjet fra H&M falmer - jeg farver det bare. Men til gengæld går noget af deres tøj op i syningerne - og det handler om det stof de bruger, jeg spurgte nemlig i en stofforretning

Ja, der vil jo altid være folk, der har modsatrettede oplevelser, og det er derfor jeg går rigtig meget op i, at der skal være gensidig respekt. For jeg kan da godt sidde og føle mig lidt som en dårlig kommende mor, når folk bliver ved med at snakke om, at alt det der billige tøj er mega ringe osv.. 

Og lige angående H&M tøj har jeg igen den modsatte oplevelse. Haha. Jeg har masser af tøj fra H&M (handler primært der), og selv når det er ved at være et par år gammelt, fejler det intet Tit handler det måske bare om, hvor uheldig man er

Anmeld

24. maj 2011

Novbaby

MariaE skriver:

Hvorfor køres der så tit heads på folk der køber andet end tøj fra HM, Bilka og tøj og sko??

Bare for at gå over i en hel anden grøft, når der nu er 2 indlæg om hvor overfladisk og sørgeligt det er at børn går i noget andet end det:-)?

Jeg forstår simpelthen ikke at folk skal komme med så mange nedladende kommentarer over børn i lidt dyrere tøj. Det er vel helt og holdent et spørgsmål om at lade folk være i fred, om de så køber tøj det ene eller andet sted.

Jeg disser sørme heller ikke folk fordi de køber Hello Kitty og giver deres børn på selv om jeg personligt synes det er grimt?? eller disser folk og deres børn fordi de kun har råd til HM eller genbrug. Jeg er da flintrende ligeglad, så længe de og deres børn er glade.

Så hvorfor skal alle dem herinde der nyder at købe lidt dyrere tøj til deres børn konstant hagles ned, fordi de er

"forældre der kun går op i image"

Fordi de "blærer sig med at have råd"???

Og nu indlægget om at man klæder sine børn i mærketøj for at de kan få venner ???At man burde kunne få sine børn til at få venner UDEN mærketøj?? Ja, det burde man, men det handler sørme da også om om ens barn har et dejligt vindede væsen eller ej og er en god ven, ikke kun om tøjpriser.

Ud af alle de nedladende kommentarer til de folk der gerne brugederes penge på godt lækkert tøj, kan man jo bare næsten kun konkludere at mange voksne folk kun har negative tanker om børn i "mærketøj" og deres forældre?? det er da heller ikke pænt. 

Det er jo noget pjat.

Lad være med at kalde det mærketøj, kald det lidt dyrere tøj fordi man har råd og lyst til det og så fred være med det

ENIG!!! godt indlæg!!!

Anmeld

24. maj 2011

Lou87

Herlig tråd og du har så evigt ret

Jeg personligt køber det tøj jeg har lyst og økonomi til..
Det kan både være katvig, molo og lign.. lige så vel som det kan være h&m, bilka eller lign Så længe tøjet er pænt/sødt, så er jeg ligeglad hvilket mærke der står på..
Molo feks er jo ikk en skid bedre i kvaliteten end h&m, derfor køber jeg det stort set også kun på udsalg eller lign.. der bliver jeg for nærrig hihi..

Sådan handler jeg også tøj til mig selv!

Men dem som bevidst køber dyre mærker, selvom det er en ganske alm hvid body og uden bedre kvalitet... ja det forstår jeg ikke! Så ska man da virkelig være rig og ligeglad

Anmeld

24. maj 2011

Tulle28

Dinna88 skriver:

Jeg er godt nok ved at have fået nok. Folk kan vel i bund og grund være ligeglade. Det er helt bevidst, at jeg ikke deltager i nogle af debatterne, fordi folk er ikke til at rykke med - de forstår virkelig ikke hvor man kommer fra.

Som min søster skrev i en anden tråd, så betaler hun det samme for "det dyrere" tøj, som for tøj fra Fotex - fordi hun køber på tilbud. Så er den ged vist barberet. 

Jeps - det gør jeg også. Er ikke for fin til at købe tøj i H&M eller Føtex (som iøvrigt har uldbodyer af en rigtig god kvalitet), men vil da gerne have noget rigtig lækkert, hvis jeg kan få det til halv pris.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.