Ønsker sig en hund - hvilken kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Lunae skriver:

Tak for dit indlæg! Hvor fedt, at du lige skriver

Vi søger en mellemstr hund, sådan omkring en cavalier King Charles spaniel, coton de tulear og en fransk bulldog!

Det skal være en rolig hund, som ikke kræver luftning på 10 kg pr gang

Den skal helst ikke fælde for meget og vi ønsker heller ikke alt for meget pelspleje!

Vi har faktisk haft lidt kig på en gravhund, men efter lidt research kunne vi se, at den havde tendens til jalousi og kunne blive ret hidsig!

Puh jeg synes det er svært min mor har en dansk svensk gårdhund ìg den er godt nok lige tanden for hyperaktiv for mig - jeg ved ikke om det er racen eller opdragelse

Jeg har hørt flere "proffesionelle" Anbefale dansk/svensk gårdhund, hvis man vil have en "nem" hund, som en labrador.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

MissBee

Lunae skriver:

Tak for dit indlæg! Hvor fedt, at du lige skriver

Vi søger en mellemstr hund, sådan omkring en cavalier King Charles spaniel, coton de tulear og en fransk bulldog!

Det skal være en rolig hund, som ikke kræver luftning på 10 kg pr gang

Den skal helst ikke fælde for meget og vi ønsker heller ikke alt for meget pelspleje!

Vi har faktisk haft lidt kig på en gravhund, men efter lidt research kunne vi se, at den havde tendens til jalousi og kunne blive ret hidsig!

Puh jeg synes det er svært min mor har en dansk svensk gårdhund ìg den er godt nok lige tanden for hyperaktiv for mig - jeg ved ikke om det er racen eller opdragelse

Jeg syne en Fransk er et rigtig godt valg til jer. Det er en selskabshund  og den har altid været en del af familien dagligdag. Den har minimal pelspleje, er let at opdrage og et mindre aktivitesniveau og er glad for børn

Mindre gode sider, den prutter en del  og snorker når den sover og den kan ikke gå alt for lange ture pga. dens lidt snævrede luftveje.

Corgi'en er også en dejlig hund, den er bare oprindelig en hrdehund og har derfor et meget større behov for metal træning eller udendørs aktiviteter. -Du kender en dansk/svensk og corgi'en har et højere behov for aktivitet.

En coton de tulear har 2 ting jeg sætter spørgsmålstegn ved. 1 de har lang pels og kræver en del især når det regner og sner. 2 de menes at ha' været brugt til som skibshund og alarmere (gø') ved synet af krokodiler. Dvs. spontan gøen i dagligdagen ligger til racen.

King charles er det pelsplejen jeg tænker nej ved, og deres energi niveau er ogs en del højere en den franske. Deres sind er også mere sensitivt og de vil derfor reagere mere på høje lyde og børn der løber og leger.

Det skal lige siges at disse ting ikke nødvendigvis sker, bare at der er større chance for det.  

Anmeld

20. maj 2011

Kay

Lunae skriver:

Gud, det vidste jeg slet ikke hvor stor blir den så?

altså min mor er 165 cm høj og den går hende under knæet...

Anmeld

20. maj 2011

MissBee

sommerbarn<3 skriver:

Jeg har hørt flere "proffesionelle" Anbefale dansk/svensk gårdhund, hvis man vil have en "nem" hund, som en labrador.

Hej

Det med at generalisere er en dårlig ide. Man bør se på den enkelte families behov og ønsker.

En dansk/svensk minder meget om en blanding mellem en lab og en lab formel 1 i aktivitetsniveau.

En formel 1 er forresten en hund efter rene jagtlinier og har derfor et stort behov for at blive brug og arbejdet med i hverdagen! hvis du ikke akivere den, finder den selv en måde at gøre det på   

Anmeld

20. maj 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MissBee skriver:

Hej

Det med at generalisere er en dårlig ide. Man bør se på den enkelte families behov og ønsker.

En dansk/svensk minder meget om en blanding mellem en lab og en lab formel 1 i aktivitetsniveau.

En formel 1 er forresten en hund efter rene jagtlinier og har derfor et stort behov for at blive brug og arbejdet med i hverdagen! hvis du ikke akivere den, finder den selv en måde at gøre det på  

Ja det er jeg klar over.

Nu var det mere fordi trådstarter selv nævnte d/s.

Kender selv en del til hundercer, adfærd osv.

Anmeld

20. maj 2011

MissBee

sommerbarn<3 skriver:

Ja det er jeg klar over.

Nu var det mere fordi trådstarter selv nævnte d/s.

Kender selv en del til hundercer, adfærd osv.

okay

Anmeld

20. maj 2011

bullerbassen

Lunae skriver:

Jeg har faktisk også kigget en del på den race og har den virkelig i mine overvejelser hvordan med pelsen og sådan? Fælder den meget og kræver den meget pleje osv?

Altså den fælder som en alm hund - vi valgte at få vores trimmet lige før jul og det hjalp meget.

Hvis I vil have en som ikke fælde , har jeg hørt om bomuldshunden, kender den ikke. Men den skulle hvis ikke fælde og være allergi venlig.

Vi er glade for vores , hun er utrolig nem og opdrage , sød ved børn. Kræver ikke en hel masse men ELSKER lange gå ture ( men ikke et must ) Hun er en rigtig hyggehund, som elsker at blive nusset

Anmeld

20. maj 2011

Findusinde

MissBee skriver:

Hej

Så tror jeg vores Mollie falder heeeelt ved siden af.... Hun er 7/8 del f1 og hendes aktivitetes niveau kan ligge et meget lille sted... Hun er jordens dejligste hund, eeeelsker at lege med både katten og Laura... Hun er kærlig, blid og en rigtig hyggehund... Så vores opfattelse af en F1 er bestemt ikke et meget stort aktivitetsniveau.. Og hun finder ikke på andre måder at aktivere sig selv på...

Og hun er på ingen måde overvægtig trods det lave aktivitetsniveau....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. maj 2011

MissBee

Findusinde skriver:

Så tror jeg vores Mollie falder heeeelt ved siden af.... Hun er 7/8 del f1 og hendes aktivitetes niveau kan ligge et meget lille sted... Hun er jordens dejligste hund, eeeelsker at lege med både katten og Laura... Hun er kærlig, blid og en rigtig hyggehund... Så vores opfattelse af en F1 er bestemt ikke et meget stort aktivitetsniveau.. Og hun finder ikke på andre måder at aktivere sig selv på...

Og hun er på ingen måde overvægtig trods det lave aktivitetsniveau....

Jeg tillader mig at vedhæfte udklip fra retiever klubbens side.

Begrebet ”Formel I” indenfor labrador retrievere kan forklares med meget få ord.: Det er ganske simpelt en hund, der er avlet på engelske/irske markprøvelinier.
Den almindelige opfattelse er, at det er en ny slags labrador, der er kommet til indenfor de sidste 20 år. Hvis en labrador er lille, spidssnudet og grim, tror man det er en Formel I.

I løbet af årene blev der importeret og avlet mange andre og meget forskellige avlslinier i Danmark, hvor langt de fleste importer var af udstillingslinier. De fleste danskere har dog altid lagt vægt på, at det var fra linier man vidste kunne arbejde.
I 1976 blev Importeret 2 hanhunde, Staindrop Tarquin og -Tipler til Danmark, og så begyndte det at gå stærkt, årene efter kom Staindrop Saprine, Blackharn Brett, Swinbrook Boss, Rumbleton Sidney, Hedenham Park Flint og mange, mange andre.

I den sidste del af ‘70erne og først i 80èrne mødtes mange af de personer der havde importeret engelske markprøve- og jagtlinier. De trænede sammen og afholdt prøver efter det engelske mønster, på helt privat basis. Til en af disse sessions var der en journalist med for at se hundene, og han blev så begejstret, at han lavede en artikel til et jagtblad, Jagt og Fiskeri, og overskriften lød ”Er dette labradorens Formel I??” Og således opstod betegnelsen for den type labradors.

Anmeld

20. maj 2011

Findusinde

MissBee skriver:

Jeg tillader mig at vedhæfte udklip fra retiever klubbens side.

Begrebet ”Formel I” indenfor labrador retrievere kan forklares med meget få ord.: Det er ganske simpelt en hund, der er avlet på engelske/irske markprøvelinier.
Den almindelige opfattelse er, at det er en ny slags labrador, der er kommet til indenfor de sidste 20 år. Hvis en labrador er lille, spidssnudet og grim, tror man det er en Formel I.

I løbet af årene blev der importeret og avlet mange andre og meget forskellige avlslinier i Danmark, hvor langt de fleste importer var af udstillingslinier. De fleste danskere har dog altid lagt vægt på, at det var fra linier man vidste kunne arbejde.
I 1976 blev Importeret 2 hanhunde, Staindrop Tarquin og -Tipler til Danmark, og så begyndte det at gå stærkt, årene efter kom Staindrop Saprine, Blackharn Brett, Swinbrook Boss, Rumbleton Sidney, Hedenham Park Flint og mange, mange andre.

I den sidste del af ‘70erne og først i 80èrne mødtes mange af de personer der havde importeret engelske markprøve- og jagtlinier. De trænede sammen og afholdt prøver efter det engelske mønster, på helt privat basis. Til en af disse sessions var der en journalist med for at se hundene, og han blev så begejstret, at han lavede en artikel til et jagtblad, Jagt og Fiskeri, og overskriften lød ”Er dette labradorens Formel I??” Og således opstod betegnelsen for den type labradors.

Jeg forstår godt det med jagten... Jeg siger bare at vores F1 ikke har et stort aktivitetsniveau som du skriver er generelt for hunden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.