Ønsker sig en hund - hvilken kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

*Millemus*

En Mops

Det er en fantastisk familiehund, vores er simpelthen så god som dagen er lang. Den er ikke særlig stor, og det kræver ikke det vilde.....Vi elsker vores moppe og ville til enhver tid vælge sådan en race igen.....held og lykke med jagten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Lunae

Kay skriver:

hvad mener du med hvis???

labradoren findes i mindre... det kaldes en formel 1.... sådan en har mine forældre... den er super dejlig... samme sind som en lap bare mindre... hun er SKØØØN!

Gud, det vidste jeg slet ikke hvor stor blir den så?

Anmeld

20. maj 2011

morethanperfect

Jeg ville vælge en Lhasa Apso .. De er så skønne hunde ! 

Anmeld

20. maj 2011

Lunae

Mortil2Guldklumber skriver:

Vores hund har fået hvalpe hun er en fomel 1ere . labrador. , vi har 4 hanner tilbage , rigtig dejlige hunde kan ik finde ud af og lig billeder ind her.

men faren er border collie men der ik meget i dem .. kun nogle af dem .. mest moren i de fleste

Hvor kan jeg se dem henne?

Anmeld

20. maj 2011

Lunae

bullerbassen skriver:

Vi har en cavalier king charles spaniel og kan varm anbefale den. Vores er utrolig sød nem & rar . Ikke særlig stor & nem og opdrage.

Super familie hund - som ikke kræve en hel masse.

Jeg har faktisk også kigget en del på den race og har den virkelig i mine overvejelser hvordan med pelsen og sådan? Fælder den meget og kræver den meget pleje osv?

Anmeld

20. maj 2011

Lunae

MissBee skriver:

Hej

Jeg er udd. indenfor hunde og de adfærdsproblemer der kan opstå senere hen. Derfor tillader jeg mig at skrive.

Først skal du tænke over hvilke krav du har?

Aktivitetsniveau
Lang pels kræver pelspleje
størrelse
sind
vil du ofte aktivere den mentalt med clicktræning og andet?

Derefter bør du kigge i en racebog og finde ud af hvad racensoprindelse er. eks. en sibrian husky er en slædehund og problemet jeg ofte ser er at de trækker voldsomt i snoren.

Der er altså stor sammenhæng mellem hundens oprindelse og de problemer der ofte opstår.

Jeg vil ikke anbefale en gravhund da den er en typisk enehund, den knytter sig mget tæt til den ene ejer og dette kan skabe problemer med "jalousi" mellem de andre familiemedlemmer. Hvilket ikke er en ønskesituation med en baby eller små børn.  

Jeg hjælper dig gerne med evt poblemstillinger hvis du kommer med nogle racer.

Tak for dit indlæg! Hvor fedt, at du lige skriver

Vi søger en mellemstr hund, sådan omkring en cavalier King Charles spaniel, coton de tulear og en fransk bulldog!

Det skal være en rolig hund, som ikke kræver luftning på 10 kg pr gang

Den skal helst ikke fælde for meget og vi ønsker heller ikke alt for meget pelspleje!

Vi har faktisk haft lidt kig på en gravhund, men efter lidt research kunne vi se, at den havde tendens til jalousi og kunne blive ret hidsig!

Puh jeg synes det er svært min mor har en dansk svensk gårdhund ìg den er godt nok lige tanden for hyperaktiv for mig - jeg ved ikke om det er racen eller opdragelse

Anmeld

20. maj 2011

jeansmummie

En fransk bulldog d er en fantastisk hund og familie hund vi har selv tre stk lille hund med go fylde og d er ikk en kamphund den er så skøn held og lykke

Anmeld

20. maj 2011

signe.

Lunae skriver:

Endelig endelig endelig er vi flyttet et sted hen, hvor man må have dyr og vi går nu og overvejer at anskaffe os en hund! Vi har kigget på nettet, men der er jo et utal af racer!

Jeg er vokset op med en labrador, som er en fantastisk hund! Hvis den fandtes i en mindre størrelse, så havde vi nok valgt den!

Vi søger en familiehund, som ikke er alt for stor!

Nogle som vil dele erfaringer og meget gerne billeder?

På forhånd tak!

Vi har denne her.. en welsch corgi pembroke.. han er i en rigtig god størrelse, da han også render rundt indenfor Han er rigtig legesyg, og har aldrig været ondskabsfuld overfor børn. samtidig er han en rigtig go vagthund, da han har en gøen man synes passer til en større hund, så uvedkommende får hurtigt ben at gå på ellers er han bare en rigtig puttehund, der gerne ville lægge sig i vores lomme hvis han kunne.. han sover inde ved siden af os i soveværelset på en pude, og om morgenen når min kæreste tager afsted på arbejde, sniger han sig op i sengen og ligger ved siden af mig og putter.. når vores den anden gamle hund går bort, skal vi helt sikket have sådan en pembroke mere, så ham vi har ikke bliver alene..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. maj 2011

mamiolvi

igen, så er der en test på gipote.dk der står noget om pels pleje osv.. netop derfor valgte vi vores cavalie da den ikke kræver det store.. vores fælder ret meget...

Anmeld

20. maj 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MissBee skriver:

Hej

Jeg er udd. indenfor hunde og de adfærdsproblemer der kan opstå senere hen. Derfor tillader jeg mig at skrive.

Først skal du tænke over hvilke krav du har?

Aktivitetsniveau
Lang pels kræver pelspleje
størrelse
sind
vil du ofte aktivere den mentalt med clicktræning og andet?

Derefter bør du kigge i en racebog og finde ud af hvad racensoprindelse er. eks. en sibrian husky er en slædehund og problemet jeg ofte ser er at de trækker voldsomt i snoren.

Der er altså stor sammenhæng mellem hundens oprindelse og de problemer der ofte opstår.

Jeg vil ikke anbefale en gravhund da den er en typisk enehund, den knytter sig mget tæt til den ene ejer og dette kan skabe problemer med "jalousi" mellem de andre familiemedlemmer. Hvilket ikke er en ønskesituation med en baby eller små børn.  

Jeg hjælper dig gerne med evt poblemstillinger hvis du kommer med nogle racer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.