MissBee skriver:
Hej 
Jeg er udd. indenfor hunde og de adfærdsproblemer der kan opstå senere hen. Derfor tillader jeg mig at skrive.
Først skal du tænke over hvilke krav du har?
Aktivitetsniveau
Lang pels kræver pelspleje
størrelse
sind
vil du ofte aktivere den mentalt med clicktræning og andet?
Derefter bør du kigge i en racebog og finde ud af hvad racensoprindelse er. eks. en sibrian husky er en slædehund og problemet jeg ofte ser er at de trækker voldsomt i snoren.
Der er altså stor sammenhæng mellem hundens oprindelse og de problemer der ofte opstår.
Jeg vil ikke anbefale en gravhund da den er en typisk enehund, den knytter sig mget tæt til den ene ejer og dette kan skabe problemer med "jalousi" mellem de andre familiemedlemmer. Hvilket ikke er en ønskesituation med en baby eller små børn.
Jeg hjælper dig gerne med evt poblemstillinger hvis du kommer med nogle racer. 
Tak for dit indlæg! Hvor fedt, at du lige skriver

Vi søger en mellemstr hund, sådan omkring en cavalier King Charles spaniel, coton de tulear og en fransk bulldog!
Det skal være en rolig hund, som ikke kræver luftning på 10 kg pr gang

Den skal helst ikke fælde for meget og vi ønsker heller ikke alt for meget pelspleje!
Vi har faktisk haft lidt kig på en gravhund, men efter lidt research kunne vi se, at den havde tendens til jalousi og kunne blive ret hidsig!
Puh jeg synes det er svært

min mor har en dansk svensk gårdhund ìg den er godt nok lige tanden for hyperaktiv for mig - jeg ved ikke om det er racen eller opdragelse