Ønsker sig en hund - hvilken kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

SaNiNa

mortilflere skriver:

En formel 1 skal man bare huske har et større energi i kroppen end den gamle alm race , jeg ville ikke sige at en F1 er en god begynder hund 

Vi har en F1 og en alm Labber og der er fan til forskeld i energi.

Men skøn hund er den da , men jeg er glad for mine 100 tønder land LOL

Mine svigerforældre har en formel 1 og den for hende tøssen var også formel 1 og har har ikke haft mere energi end andre hunde. de kan dog godt få et slip hvor de løber rund på græsset, men det kan andre hunde jo også og lige nu er Zenta også dejlig forårs kuller

men vil sige de er rigtig gode familie hunde også selvom der er mange som kun syntes de egner sig som jagthunde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

SaNiNa

Kay skriver:

hvad mener du med hvis???

labradoren findes i mindre... det kaldes en formel 1.... sådan en har mine forældre... den er super dejlig... samme sind som en lap bare mindre... hun er SKØØØN!

Ja de er nemlig skønne

Anmeld

20. maj 2011

bullerbassen

Lunae skriver:

Endelig endelig endelig er vi flyttet et sted hen, hvor man må have dyr og vi går nu og overvejer at anskaffe os en hund! Vi har kigget på nettet, men der er jo et utal af racer!

Jeg er vokset op med en labrador, som er en fantastisk hund! Hvis den fandtes i en mindre størrelse, så havde vi nok valgt den!

Vi søger en familiehund, som ikke er alt for stor!

Nogle som vil dele erfaringer og meget gerne billeder?

På forhånd tak!

Vi har en cavalier king charles spaniel og kan varm anbefale den. Vores er utrolig sød nem & rar . Ikke særlig stor & nem og opdrage.

Super familie hund - som ikke kræve en hel masse.

Anmeld

20. maj 2011

MissBee

Lunae skriver:

Endelig endelig endelig er vi flyttet et sted hen, hvor man må have dyr og vi går nu og overvejer at anskaffe os en hund! Vi har kigget på nettet, men der er jo et utal af racer!

Jeg er vokset op med en labrador, som er en fantastisk hund! Hvis den fandtes i en mindre størrelse, så havde vi nok valgt den!

På forhånd tak!

Hej

Jeg er udd. indenfor hunde og de adfærdsproblemer der kan opstå senere hen. Derfor tillader jeg mig at skrive.

Først skal du tænke over hvilke krav du har?

Aktivitetsniveau
Lang pels kræver pelspleje
størrelse
sind
vil du ofte aktivere den mentalt med clicktræning og andet?

Derefter bør du kigge i en racebog og finde ud af hvad racensoprindelse er. eks. en sibrian husky er en slædehund og problemet jeg ofte ser er at de trækker voldsomt i snoren.

Der er altså stor sammenhæng mellem hundens oprindelse og de problemer der ofte opstår.

Jeg vil ikke anbefale en gravhund da den er en typisk enehund, den knytter sig mget tæt til den ene ejer og dette kan skabe problemer med "jalousi" mellem de andre familiemedlemmer. Hvilket ikke er en ønskesituation med en baby eller små børn.  

Jeg hjælper dig gerne med evt poblemstillinger hvis du kommer med nogle racer.

Anmeld

20. maj 2011

mortilflere

Sanne og Nicklas skriver:

Mine svigerforældre har en formel 1 og den for hende tøssen var også formel 1 og har har ikke haft mere energi end andre hunde. de kan dog godt få et slip hvor de løber rund på græsset, men det kan andre hunde jo også og lige nu er Zenta også dejlig forårs kuller

men vil sige de er rigtig gode familie hunde også selvom der er mange som kun syntes de egner sig som jagthunde.

min er oxo familie hund , er et nusse hovde uden ige men jeg vile ikke ha ham hvis vi ikke oxo havde ham som brugs hund , han er et ADHD barn og i en alder af 8 år er han det stadig OG er man ikke med på det så har man et problem ...

Og det er ikke bare det han spæner rundt i haven det gør den anden oxo , men det er den uro han har i kroppen hvis man ikke når ud over markerne med ham en dag , og det er synd for ham for man kan sg blive vanvittig på ham , når han ligger klar til løb 

begge mine hunde er energi bomber , men den gamle slags er det på en helt andet måde selv om han endelig er binde gal LOL LOL

Men familie hunde med stort F det er de

Anmeld

20. maj 2011

SaNiNa

mortilflere skriver:

min er oxo familie hund , er et nusse hovde uden ige men jeg vile ikke ha ham hvis vi ikke oxo havde ham som brugs hund , han er et ADHD barn og i en alder af 8 år er han det stadig OG er man ikke med på det så har man et problem ...

Og det er ikke bare det han spæner rundt i haven det gør den anden oxo , men det er den uro han har i kroppen hvis man ikke når ud over markerne med ham en dag , og det er synd for ham for man kan sg blive vanvittig på ham , når han ligger klar til løb 

begge mine hunde er energi bomber , men den gamle slags er det på en helt andet måde selv om han endelig er binde gal LOL LOL

Men familie hunde med stort F det er de

De har vi slet ikke oplevet med nogle af dem, men de har jo også alttid kun være familie hyggehund, med gå ture og leg i haven og på engen

zenta fik de da hun var 1½år da de der hvor hun kommer fra skulle bruge hende til jagt men hun er så bange for skud, så hun har jo bare gået og tusset rundt.

Anmeld

20. maj 2011

mortilflere

Sanne og Nicklas skriver:

De har vi slet ikke oplevet med nogle af dem, men de har jo også alttid kun være familie hyggehund, med gå ture og leg i haven og på engen

zenta fik de da hun var 1½år da de der hvor hun kommer fra skulle bruge hende til jagt men hun er så bange for skud, så hun har jo bare gået og tusset rundt.

Jeg har da oxo mine gående rundt , de er jo ikke på jagt hver uge , nogen x går der mdr i melem

Man skal bare passe på med at henvise den til et par der ikke har haft hund før ..

Vi fik vores som 10 mdr , han var en problem hun der åd alt , var alle steder osv 

Der var jeg glad for vi havde erfaringen fra en anden hund , bla åd han 8 kvm gang gulv på 20 min , han kunne ikke gå alene og vi fik hurtigt en anden hund ti selv skab .

hos de gamle ejere kom der en mand og spurte dem hvad de havde gjort ved hunden for nu kunne han sove når han kom hjem fra natarbejde , han boede 8 huse længere nede af vejen...

Og flere af bondens jagt venner har F1 og de er anderedes i energi ...

Anmeld

20. maj 2011

SaNiNa

mortilflere skriver:

Jeg har da oxo mine gående rundt , de er jo ikke på jagt hver uge , nogen x går der mdr i melem

Man skal bare passe på med at henvise den til et par der ikke har haft hund før ..

Vi fik vores som 10 mdr , han var en problem hun der åd alt , var alle steder osv 

Der var jeg glad for vi havde erfaringen fra en anden hund , bla åd han 8 kvm gang gulv på 20 min , han kunne ikke gå alene og vi fik hurtigt en anden hund ti selv skab .

hos de gamle ejere kom der en mand og spurte dem hvad de havde gjort ved hunden for nu kunne han sove når han kom hjem fra natarbejde , han boede 8 huse længere nede af vejen...

Og flere af bondens jagt venner har F1 og de er anderedes i energi ...

DE må være utrolig stor forskel på den for de du nævner der har vi aldrig oplevet, men nogle af dem.

Vi har heller aldrig selv haft hund selv men vi er stadig sikkere på det er en formel 1 vi skal have. Vi bor jo også sammen med zenta nu, min svigerforældre bor nedenunder os.

Og kan jo kun anbefale hund ud fra vores synspunkt og vores oplevelse

Anmeld

20. maj 2011

Dinna88

Lunae skriver:

På forhånd tak!

Så er det helt sikkert en dansk/svensk gårdhund I skal kigge på! Vi havde to da jeg var lille, og nu har min søster en. Det er den DEJLIGSTE hund! Og så lige et par billeder af Thor

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. maj 2011

mamiolvi

Lunae skriver:

På forhånd tak!

Kan helt klart anbefale en caviliere king charles.. prøv testen på gipote.dk på den måde fandt vi ud af hvilken racer der ville være gode til vores familie.. Vores buster er nu 2 år og den er den nemmeste og bedste hun jeg nogen sinde har haft..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.