Ønsker sig en hund - hvilken kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Lunae skriver:

Endelig endelig endelig er vi flyttet et sted hen, hvor man må have dyr og vi går nu og overvejer at anskaffe os en hund! Vi har kigget på nettet, men der er jo et utal af racer!

Jeg er vokset op med en labrador, som er en fantastisk hund! Hvis den fandtes i en mindre størrelse, så havde vi nok valgt den!

Vi søger en familiehund, som ikke er alt for stor!

Nogle som vil dele erfaringer og meget gerne billeder?

På forhånd tak!

Skulle de ikke være en Cocker Spaniel ville jeg helt klart vælge en Corgi. 

De er sjove, søde, små og børnevenlige 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

signe.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Åhhhh Corgi  En af mine helt klare yndlingsracer. 

SKØN SMELTE SMELTE 

De er også bare helt igennem fantastiske vi skal ALDRIG have andet end corgi...

Anmeld

20. maj 2011

Bavianis

Jeg kan HELT sikkert anbefale en dansk/svensk gårdhund! Som I også gør, så undersøgte vi grundigt hvilken race der ville passe til os, og valget kunne enten falde på mobs eller dansk/svensk - og så tog vi den pæneste

Her er vores udgave. Hun hedder Frida, og er en skøn hund - rolig og rar og en rigtig kælepot, og vil helst ligge i arm hele aftenen. Mange tror at dansk/svensk stammer fra Foxterrieren, men dette er ikke korrekt. Der er IKKE terrier i dansk/svensk - de tilhører pinscher-familien. Derfor også en meget rolig familiehund, sammenlignet med eksempelvis foxterrieren eller Jack Russel terrieren, der kan ligne dem. 

Held og lykke i din jagt!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

signe. skriver:

De er også bare helt igennem fantastiske vi skal ALDRIG have andet end corgi...

Jeg har en Golden Retriever som er hvid. Jeg elsker den hund, og er virkelig faldet for racen. Men tigger manden om at vi skal have en Corgi også når tid og plads er. Er helt syg med deres udseende og personlighed. Skøn skøn hund. 

Anmeld

20. maj 2011

Lunae

MissBee skriver:

Jeg syne en Fransk er et rigtig godt valg til jer. Det er en selskabshund  og den har altid været en del af familien dagligdag. Den har minimal pelspleje, er let at opdrage og et mindre aktivitesniveau og er glad for børn

Mindre gode sider, den prutter en del  og snorker når den sover og den kan ikke gå alt for lange ture pga. dens lidt snævrede luftveje.

Corgi'en er også en dejlig hund, den er bare oprindelig en hrdehund og har derfor et meget større behov for metal træning eller udendørs aktiviteter. -Du kender en dansk/svensk og corgi'en har et højere behov for aktivitet.

En coton de tulear har 2 ting jeg sætter spørgsmålstegn ved. 1 de har lang pels og kræver en del især når det regner og sner. 2 de menes at ha' været brugt til som skibshund og alarmere (gø') ved synet af krokodiler. Dvs. spontan gøen i dagligdagen ligger til racen.

King charles er det pelsplejen jeg tænker nej ved, og deres energi niveau er ogs en del højere en den franske. Deres sind er også mere sensitivt og de vil derfor reagere mere på høje lyde og børn der løber og leger.

Det skal lige siges at disse ting ikke nødvendigvis sker, bare at der er større chance for det.  

Tusind tak for endnu et meget brugbart svar! Vi taler også en del om fransk bulldog! Vi har også kigget på mops eller blandingshunde - har du erfaring med dem?

Anmeld

20. maj 2011

MissBee

Lunae skriver:

Tusind tak for endnu et meget brugbart svar! Vi taler også en del om fransk bulldog! Vi har også kigget på mops eller blandingshunde - har du erfaring med dem?

En mops ville også være et fint valg, lidt de samme problemstillinger som den franske.

Ang blandingshunde så kommer det jo an på hvilke racer de er blandet af. en anden negativ side ved blandingshunde er at du ikke får besked om evt sygdomme der ligger til de racer den er blandet af...

En god ting er at købe en hvalp med samtalve og dette er fordi at forældrehundene og dens forfædre alle er blevet tjekket for diverse sygdomme og skal alvkåres inden de kan bruges til alv. Mange racer bliver også mental testet

+ at en samtavle hvalp er chippet, vacc. og passet med ormekur når du får den. Kennelen vil helt sikkert også være til hjælp fremadrettet i hundens liv hvis i skulle stå med spørgsmål

Anmeld

20. maj 2011

Lunae

MissBee skriver:

En mops ville også være et fint valg, lidt de samme problemstillinger som den franske.

Ang blandingshunde så kommer det jo an på hvilke racer de er blandet af. en anden negativ side ved blandingshunde er at du ikke får besked om evt sygdomme der ligger til de racer den er blandet af...

En god ting er at købe en hvalp med samtalve og dette er fordi at forældrehundene og dens forfædre alle er blevet tjekket for diverse sygdomme og skal alvkåres inden de kan bruges til alv. Mange racer bliver også mental testet

+ at en samtavle hvalp er chippet, vacc. og passet med ormekur når du får den. Kennelen vil helt sikkert også være til hjælp fremadrettet i hundens liv hvis i skulle stå med spørgsmål

Jeg har også tænkt på det med stamtavle, men synes faktisk jeg har hørt at mange blandingshunde er sundere end racerne, fordi man undgår indavl! Vi har fundet en lille chihuahuablanding, som har 1/4 shizh Zhu i sig! Hun er skøn, men jeg er skeptisk! Det er en privatperson, som sælger! Hvalpen er 4 mdr og sælges pga manglende tid! Den har fået chip, vaccination, sundhedsbog og ormekur, men er alligevel meget usikker på om det er det rigtige for os!

Anmeld

20. maj 2011

stumpL

Vi har en blanding (moderen er en golden/kliner münsterländer og faderen er en sort formel 1 lab.).

Hun hedder Fie og bliver 3 år til sep.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. maj 2011

Lunae

stumpL skriver:

Vi har en blanding (moderen er en golden/kliner münsterländer og faderen er en sort formel 1 lab.).

Hun hedder Fie og bliver 3 år til sep.

Hun er godt nok lækker hvor stor er hun?

Anmeld

20. maj 2011

stumpL

Lunae skriver:

Hun er godt nok lækker hvor stor er hun?

Hun er på størrelse med en lille Formel 1 lab. (så selvom hun ligner en golden er hun slet ikke på størrelse med en) - dejligt at hun er så lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.