Lunae skriver:
Endelig endelig endelig er vi flyttet et sted hen, hvor man må have dyr og vi går nu og overvejer at anskaffe os en hund! Vi har kigget på nettet, men der er jo et utal af racer!
Jeg er vokset op med en labrador, som er en fantastisk hund! Hvis den fandtes i en mindre størrelse, så havde vi nok valgt den!
Vi søger en familiehund, som ikke er alt for stor!
Nogle som vil dele erfaringer og meget gerne billeder?
På forhånd tak!
Hej.
Det undre mig hvor tit, jeg hører at hunden ikke må være for stor.... Er det m2-størrelsen, man tænker på??
Fordi jeg undre mig er netop af egne erfaringer... Vi har 2 labber (mindre kan self også gøre det, men vi er meget hunde mennesker og min mand går til konkurrencer og er hundrtræner) Min svigermor har en lille såååå sød gravhund... På billederne 
Vores fysiske store hunde er lært til at gå hen at ligge sig, kommer når man kalder osv osv. Min svigermors hund der er nærmest mindre end en kat, gør og gør og GØR og GØØØØR konstant. Den løber efter børnene, kommer op på armen og bliver lukket væk.
Se den hund mener jeg fylder hele huset i forhold til vores 2 labber der fylder en ½ m2 
Nu skal jeg ikke fortælle hvilken hund, der er "bedst", men tag og kig på dit/jeres behov i familien og kravene til hunden. Hvis det kun er størrelsen, bør du tænke på, at en stor hund af fx Retriever racen er meget meget lærenem, børnevenlig, behagervillig.
Jeg kan anbefale dig at låne nogle bøger på bib, der er skrevet af Dansk Kennel Klub om de forskellige racer. De fortæller om racen på godt og ondt.
Held og lykke med projektet.
VH Kloster
Anmeld