Ønsker sig en hund - hvilken kan i anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

MissBee

Lunae skriver:

Jeg har også tænkt på det med stamtavle, men synes faktisk jeg har hørt at mange blandingshunde er sundere end racerne, fordi man undgår indavl! Vi har fundet en lille chihuahuablanding, som har 1/4 shizh Zhu i sig! Hun er skøn, men jeg er skeptisk! Det er en privatperson, som sælger! Hvalpen er 4 mdr og sælges pga manglende tid! Den har fået chip, vaccination, sundhedsbog og ormekur, men er alligevel meget usikker på om det er det rigtige for os!

En chihuahua er der ikke meget småbørnshund over.. den vil gerne være dit et og alt hele tiden. alt efter om det er en langhåret eller korthåret hardu også en del pelspleje. samt dens størrelse gør den skrøbelig omkring børn. du skal ikke være meget hård ved den før de små tynde knogler knækker..

En shih-tzu er også en selskabshund men de har utrolig meget pels medmindre du får dem klippet men det er jo så en ekstra udgift.

Det er rigtigt at nogle blandings hunde slipper for lidt sygdomme pga den større alvmarteriale men fordi du netop ikke kender deres samtavle ved du ikke hvad der kan ligge af skjulte sygdomme. 

bare lige en sidenote- det er da lidt mærkeligt at købe en hvalp og 2 måneder senere vil de ikke have den mere???  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Lunae

MissBee skriver:

En chihuahua er der ikke meget småbørnshund over.. den vil gerne være dit et og alt hele tiden. alt efter om det er en langhåret eller korthåret hardu også en del pelspleje. samt dens størrelse gør den skrøbelig omkring børn. du skal ikke være meget hård ved den før de små tynde knogler knækker..

En shih-tzu er også en selskabshund men de har utrolig meget pels medmindre du får dem klippet men det er jo så en ekstra udgift.

Det er rigtigt at nogle blandings hunde slipper for lidt sygdomme pga den større alvmarteriale men fordi du netop ikke kender deres samtavle ved du ikke hvad der kan ligge af skjulte sygdomme. 

bare lige en sidenote- det er da lidt mærkeligt at købe en hvalp og 2 måneder senere vil de ikke have den mere???  

Det er præcis de tanker, som jeg har gjort mig! Tænker også, at en chihuahua umiddelbart slet ikke er det vi søger! Dog er den så skøn, den lille frk

Mht til ejerne er jeg også temmelig mistænksom og usikker! Synes det er rigtig mærkeligt, at man ikke har overvejet, at en hund er krævende og det er besynderligt, at man efterfølgende finder ud af, at man ikke har tid - tænk hvis det var sådan med børn også

Hunden er skøn, men hun er nok ikke den perfekte til vores familie jeg synes bare udseenedet på netop denne hund, er meget tiltalende! Den ligner en meget lille labrador!

Anmeld

21. maj 2011

MissBee

Lunae skriver:

Det er præcis de tanker, som jeg har gjort mig! Tænker også, at en chihuahua umiddelbart slet ikke er det vi søger! Dog er den så skøn, den lille frk

Mht til ejerne er jeg også temmelig mistænksom og usikker! Synes det er rigtig mærkeligt, at man ikke har overvejet, at en hund er krævende og det er besynderligt, at man efterfølgende finder ud af, at man ikke har tid - tænk hvis det var sådan med børn også

Hunden er skøn, men hun er nok ikke den perfekte til vores familie jeg synes bare udseenedet på netop denne hund, er meget tiltalende! Den ligner en meget lille labrador!

Kan virkelig godt forstå dig, det er svært ikke at kigge på en  lille hvalp og sige haps, du skal vist med hjem  meen et velovervejet  køb vil i sidste ende komme dig til gode.

Anmeld

21. maj 2011

Filuca

Vil klart anbefale en finsk lapphund - skønnere prinsesse findes ikke!

Vores Filuca er nu 6 år, snart 7, men er stadig lige så legesyg og glad som da hun var hvalp.

Utrolig børnevenlig race, og meget lærenemme.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. maj 2011

Stjernestoev

Synes helt klart I skal vælge en fransk bulldog. De er gode til at tilpasse sig familien, og sover meget. Desuden er de skide vilde med børn :-)

Anmeld

22. maj 2011

Kloster

Lunae skriver:

Endelig endelig endelig er vi flyttet et sted hen, hvor man må have dyr og vi går nu og overvejer at anskaffe os en hund! Vi har kigget på nettet, men der er jo et utal af racer!

Jeg er vokset op med en labrador, som er en fantastisk hund! Hvis den fandtes i en mindre størrelse, så havde vi nok valgt den!

Vi søger en familiehund, som ikke er alt for stor!

Nogle som vil dele erfaringer og meget gerne billeder?

På forhånd tak!

Hej.

Det undre mig hvor tit, jeg hører at hunden ikke må være for stor.... Er det m2-størrelsen, man tænker på??

Fordi jeg undre mig er netop af egne erfaringer... Vi har 2 labber (mindre kan self også gøre det, men vi er meget hunde mennesker og min mand går til konkurrencer og er hundrtræner) Min svigermor har en lille såååå sød gravhund... På billederne

Vores fysiske store hunde er lært til at gå hen at ligge sig, kommer når man kalder osv osv. Min svigermors hund der er nærmest mindre end en kat, gør og gør og GØR og GØØØØR konstant. Den løber efter børnene, kommer op på armen og bliver lukket væk.

Se den hund mener jeg fylder hele huset i forhold til vores 2 labber der fylder en ½ m2

Nu skal jeg ikke fortælle hvilken hund, der er "bedst", men tag og kig på dit/jeres behov i familien og kravene til hunden. Hvis det kun er størrelsen, bør du tænke på, at en stor hund af fx Retriever racen er meget meget lærenem, børnevenlig, behagervillig.

Jeg kan anbefale dig at låne nogle bøger på bib, der er skrevet af Dansk Kennel Klub om de forskellige racer. De fortæller om racen på godt og ondt.

Held og lykke med projektet.

VH Kloster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.