TinaPina skriver:
Det er SÅ forfærdeligt at de skal have deres lille Rosa fjernet.
Men det er nu engang for barnets bedste, eller havde kommunen jo ikke brugt sindssygt mange penge på det. Det er Rosa der er den skrøbelige og vigtige i det her, ikke forældrene.
Det ryster mig lidt hver gang jeg ser de her tråde. Selvfølgelig er det synd og hjerteskærende at de skal aflevere hende. Men det er jo det bedste for barnet. Jeg har svært ved at forstå hvorfor de fleste for det meste vil tage hensyn til forældre følelser fremfor barnets ve og vel.
Enig. Nu har jeg med vilje ikke set afsnittet. Magtede det bare ikke.
Men sidst jeg så det, var det stadig tydligt, at sådan en som Rasmus har meget svært ved at sætte sig i andres sted og ikke mindst hans kærestes.
Det her handler om barnets tarv.
Og de har fået 9 mdr til at bevise deres værd. Men når man åbenlyst fortæller at alle de mange scanninger orker man ikke, ja så tænker man ikke på barnet.
De er vist nok også blevet tvunget til psykolog og han/hun må jo også have givet kommunen en vurdring på sagen.
Dea er jo selv blevet tvangs fjernet, så det er en ond social arv, der helt sikkert ikke ville blive brudt nu.
Læste derudover i ekstra bladet, ved godt det ikke er den mest pålidlige kilde, at de prøvede at beskylde sand-tv for noget af tvangsfjernelsen, og at de tidligst om et år ville kunne få Rosa hjem.
Så der har meget lange udsigter.
Men ja, det er da trist for forældrne, men det ville være mere trist hvis der skulle bruges resourser på at samle et barn op o et par år, der er ødelagt af ukompetente forældre.
*Camilla 21+0
Anmeld