Dum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

sandratobias

Måtte godt nok holde tårene tilbage..

Zyz det er forfærdeligt at de ikk har muligheden for at bevise de sagtens kan være gode forældre..
Om det så handler om selve forældre forholdet til Rosa eller om det er oprydning og rengøring, aner jeg så ikk lige.. Og er det oprydning og rengøring, jamen det burde man egentligt kunne få hjælp til, og er da sikker på hvis de fik at vide det sku være i orden for at de ku beholde Rosa er jeg da 100 % sikker på det ville blive iorden..  

Zyz de sku ha haft en chance for at bevise de kan leve op til forældre rollen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

TinaPina

Det er SÅ forfærdeligt at de skal have deres lille Rosa fjernet.

Men det er nu engang for barnets bedste, eller havde kommunen jo ikke brugt sindssygt mange penge på det. Det er Rosa der er den skrøbelige og vigtige i det her, ikke forældrene.

Det ryster mig lidt hver gang jeg ser de her tråde. Selvfølgelig er det synd og hjerteskærende at de skal aflevere hende. Men det er jo det bedste for barnet. Jeg har svært ved at forstå hvorfor de fleste for det meste vil tage hensyn til forældre følelser fremfor barnets ve og vel.

Anmeld

18. maj 2011

chael

TinaPina skriver:

Det er SÅ forfærdeligt at de skal have deres lille Rosa fjernet.

Men det er nu engang for barnets bedste, eller havde kommunen jo ikke brugt sindssygt mange penge på det. Det er Rosa der er den skrøbelige og vigtige i det her, ikke forældrene.

Det ryster mig lidt hver gang jeg ser de her tråde. Selvfølgelig er det synd og hjerteskærende at de skal aflevere hende. Men det er jo det bedste for barnet. Jeg har svært ved at forstå hvorfor de fleste for det meste vil tage hensyn til forældre følelser fremfor barnets ve og vel.

Enig. Nu har jeg med vilje ikke set afsnittet. Magtede det bare ikke.

Men sidst jeg så det, var det stadig tydligt, at sådan en som Rasmus har meget svært ved at sætte sig i andres sted og ikke mindst hans kærestes.

Det her handler om barnets tarv.

Og de har fået 9 mdr til at bevise deres værd. Men når man åbenlyst fortæller at alle de mange scanninger orker man ikke, ja så tænker man ikke på barnet.

De er vist nok også blevet tvunget til psykolog og han/hun må jo også have givet kommunen en vurdring på sagen.

Dea er jo selv blevet tvangs fjernet, så det er en ond social arv, der helt sikkert ikke ville blive brudt nu.

Læste derudover i ekstra bladet, ved godt det ikke er den mest pålidlige kilde, at de prøvede at beskylde sand-tv for noget af tvangsfjernelsen, og at de tidligst om et år ville kunne få Rosa hjem.

Så der har meget lange udsigter.

Men ja, det er da trist for forældrne, men det ville være mere trist hvis der skulle bruges resourser på at samle et barn op o et par år, der er ødelagt af ukompetente forældre.

*Camilla 21+0

Anmeld

18. maj 2011

Millesmammi

chael skriver:

Enig. Nu har jeg med vilje ikke set afsnittet. Magtede det bare ikke.

Men sidst jeg så det, var det stadig tydligt, at sådan en som Rasmus har meget svært ved at sætte sig i andres sted og ikke mindst hans kærestes.

Det her handler om barnets tarv.

Og de har fået 9 mdr til at bevise deres værd. Men når man åbenlyst fortæller at alle de mange scanninger orker man ikke, ja så tænker man ikke på barnet.

De er vist nok også blevet tvunget til psykolog og han/hun må jo også have givet kommunen en vurdring på sagen.

Dea er jo selv blevet tvangs fjernet, så det er en ond social arv, der helt sikkert ikke ville blive brudt nu.

Læste derudover i ekstra bladet, ved godt det ikke er den mest pålidlige kilde, at de prøvede at beskylde sand-tv for noget af tvangsfjernelsen, og at de tidligst om et år ville kunne få Rosa hjem.

Så der har meget lange udsigter.

Men ja, det er da trist for forældrne, men det ville være mere trist hvis der skulle bruges resourser på at samle et barn op o et par år, der er ødelagt af ukompetente forældre.

*Camilla 21+0

det med de scanninger - dem VAR de til, men de synes det var træls at de skulle til så mange og dét kan jeg så godt forstå, for der har jeg selv stået. man kan godt misforstå det når de siger de ikke orker, men de HAR altså været til dem...

Anmeld

18. maj 2011

Kruse90

De skulle have haft en chance.
Der er mange der kommer på et mødrehjem. Hvorfor er det ikke en løsning for dem? Det ville være sundt for dem, og både godt for Rosa og forældrene.

Men vi skal huske at vi ikke kender hele grunden. Men når det så er sagt, skal de klart have en chance, de kan ikke tage Rosa pga Dea selv er en barn der er blevet tvangsfjernet.

Syntes det danske system nogle gange er barsk. Jeg kunne forstå hvis du havde forsøgt, men at de slet ikke kunne opfylde Rosas behov og give hende det nærværd hun behøver. Men dette ved de ikke endnu!

Anmeld

18. maj 2011

Millesmammi

Kruse90 skriver:

De skulle have haft en chance.
Der er mange der kommer på et mødrehjem. Hvorfor er det ikke en løsning for dem? Det ville være sundt for dem, og både godt for Rosa og forældrene.

Men vi skal huske at vi ikke kender hele grunden. Men når det så er sagt, skal de klart have en chance, de kan ikke tage Rosa pga Dea selv er en barn der er blevet tvangsfjernet.

Syntes det danske system nogle gange er barsk. Jeg kunne forstå hvis du havde forsøgt, men at de slet ikke kunne opfylde Rosas behov og give hende det nærværd hun behøver. Men dette ved de ikke endnu!

jeg er helt enig med dig! jeg tror de kunne blive gode forældre, det kan godt være de skal ha noget hjælp til det, men det er der mange der får!

Anmeld

18. maj 2011

Kruse90

Millesmammi skriver:

jeg er helt enig med dig! jeg tror de kunne blive gode forældre, det kan godt være de skal ha noget hjælp til det, men det er der mange der får!

Det er der rigtig mange der får.

Har engang hørt om en par der havde fået fjernet 4 børn, og nu fik de så chancen med nr. 5:s Forstår det ikke, de har allerede bevist at de ikke kan, hvorfor skal de så have lov.

Hvis Dea og Rasmus ikke må? Ja det er mig en gåde

Anmeld

18. maj 2011

Nynne88

heaven skriver:

jeg tror bestemt ikke man fjerner børn direkte fra barselsgangen i dette land uden grund.

samtidigt er jeg ikke inde i sagen som ven, familie, fra kommunen eller andet fagpersonale, og kameraet viser jo kun en brøkdel. Min umiddelbare holdning er dog , at jeg synes de burde få lov at komme på et observationshjem med 24-timer overvågning - og så måtte man vurdere derudfra

det jeg synes der også er forfærdeligt er at der skal være kamera på under og lige efter fødslen - og under beskeden om de 4 timer!!! det kan da godt være de selv har valgt at deltage i programmet, men helt ærligt...... de er jo ikke i stand til at tænke OVERHOVEDET, og formåer da ikke at sige nej, med det følelsesmæssige kaos de er i...

jeg mener der burde være nogle "voksne" mennesker, der sagde: Ved i hvad - den proces i skal igennem de næste timer, det vil jeg/vi råde til at i klare under private forhold og med mennesker der ved noget om det hele!!!

Jeg forstår SLET ikke at sand-tv har så lidt moral - de burde blive så langt langt væk med deres udstyr i sådan en situation!! 

Anmeld

18. maj 2011

LenaJohansen

louise4060 skriver:

Jeg tuder os bare for sindsygt.. Men mere fordi at jeg synes det er såå trist at vide at de ikk skal have hende med hjem :/

nu følger jeg ikk så meget med i det. Men hvorfor skal hun ikke med hjem ?

Er det dem der bor i en svinesti ?

Har set det få gange.. Så er ikke helt inde i det

Anmeld

18. maj 2011

2xlykke

KaMa skriver:

Årh, der vrælede jeg også. Primært fordi, at det slider i mit moderhjerte at tænke på, at de skal give hende fra sig. Det er simpelthen det hårdeste afsnit af DUM jeg nogensinde har set.

...men hvad sker der for Remys mor, når hun lige krøller en reklame sammen, som sønnen så kan sutte på, når han bliver skiftet.. ihhh altså. Mine hiver også i blade, men det bliver da stoppet, når det ryger i munden.

Ja, det er da helt gak det med reklamerne. Det sagde jeg også lige til manden.. Blev totalt forarget over at man lader drengen ligge og sutte i noget der er SÅ giftigt som tryksager er, ihvertfald når de indtages. Det blev jeg nærmest mere harm over end at hun står og smøger den mens hun fortæller hvor bekymret hun er for hans helbred... meeen ikke et særligt godt afsnit for hende må vi sige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.