Dum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

LenaJohansen

louise4060 skriver:

ja det var dem der gjorde det..

okay det lyder bestemt ikke rart... Men ja, der må jo være en grund til at de vælger at fjerne barnet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Kruse90

Eva. skriver:

For at have en forståelse så skal vi jo have agtindsigt og det er jo ikke muligt. Jeg ved dog qua min uddannelse at der ikke bare fjernes børn uden tungtvejende grunde og slet ikke på den måde som jeg kan forstå det er foregået her....men at de så filmer det, det er jo op til forældrene at vælge til og fra...alene det at de lader danmark se med i så sårbar og voldsom et scenarie, det fortæller en del, synes jeg.

Det er jeg også klar over Det kan jeg godt se uden en uddannelse.
Jeg er helt enig i, at der er en grund. Men jeg mener stradig at de ligesom så mange andre burde anbringes på et mødrehjem og få råd og vejledning og vise om de kan tag vare på Rosa eller ej.

Anmeld

18. maj 2011

L-Mortil3

Puha, jeg havde det SÅ svært med at se det afsnit igår!

Jeg har ellers altid holdt hårdt på at det er bedst børnene fjernes hvis forældrene simpelthen ikke er i stand til at varetage dets tarv, men jeg synes bare også, at når vi bor i sådan et samfund vi gør, med mulighed for 24/7 hjælp og overvågning at de skulle have lov at bevise deres værd! I det mindste i de få dage på sygehuset.

Jeg har set den dokumentar med Jørn osv osv. Men der må da være grænser for hvor stor skade det gør at de får lov at passe hende på sygehuset med overvågning nogle dage...

Synes det er dybt sørgeligt altså! Kunne aldrig i mine vildeste mareridt forestille mig hvordan det må være at få revet sit et og alt væk fra sig, i den mest sårbare periode nogensinde!

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

Kruse90 skriver:

Det er jeg også klar over Det kan jeg godt se uden en uddannelse.
Jeg er helt enig i, at der er en grund. Men jeg mener stradig at de ligesom så mange andre burde anbringes på et mødrehjem og få råd og vejledning og vise om de kan tag vare på Rosa eller ej.

Men det kan du ikke tvinge mennesker til jo....hvis ikke de ønsker det, hvad er så det bedste valg?

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

Line&Liam&Lillebror skriver:

Puha, jeg havde det SÅ svært med at se det afsnit igår!

Jeg har ellers altid holdt hårdt på at det er bedst børnene fjernes hvis forældrene simpelthen ikke er i stand til at varetage dets tarv, men jeg synes bare også, at når vi bor i sådan et samfund vi gør, med mulighed for 24/7 hjælp og overvågning at de skulle have lov at bevise deres værd! I det mindste i de få dage på sygehuset.

Jeg har set den dokumentar med Jørn osv osv. Men der må da være grænser for hvor stor skade det gør at de får lov at passe hende på sygehuset med overvågning nogle dage...

Synes det er dybt sørgeligt altså! Kunne aldrig i mine vildeste mareridt forestille mig hvordan det må være at få revet sit et og alt væk fra sig, i den mest sårbare periode nogensinde!

Men du kan ikke tvinge mennesker til det, hvis ikke de ønsker at være overvåget så kan ingen tvinge dem til det...

Anmeld

18. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Eva. skriver:

Men du kan ikke tvinge mennesker til det, hvis ikke de ønsker at være overvåget så kan ingen tvinge dem til det...

Nej, man kan ikke tvinge dem, men man kan tilbyde det....

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

Ni-ko-li-ne skriver:

Nej, man kan ikke tvinge dem, men man kan tilbyde det....

Det ved vi jo ikke om de er blevet og derfor er det kun gisninger og følelser ud fra et program som i virkeligheden bare ønsker denne reaktion, der bliver diskuteret her.

Anmeld

18. maj 2011

Lisbeth85

Uha, det var hårdt at se! Må være skrækkeligt kun at få 4 timer med ens lille barn. Men de har fået mange chancer, og man fjerne ikke børn, hvis man er sikker på, at barnet får en god og tryg start på livet. Hvis man  ikke kan passe godt på sig selv, og have et liv uden rod og med masser af overskud, ja så får man altså svært ved at kunne give et barn et godt liv.

Håber de får Rosa at se en masse, for hun er jo deres lille baby lige meget hvad

Anmeld

18. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Eva. skriver:

Det ved vi jo ikke om de er blevet og derfor er det kun gisninger og følelser ud fra et program som i virkeligheden bare ønsker denne reaktion, der bliver diskuteret her.

de sagde det i et afsnit, at de ikke kunne få lov til det....

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

Ni-ko-li-ne skriver:

de sagde det i et afsnit, at de ikke kunne få lov til det....

Hvem sagde det...kommunen eller parret? jeg må indrømme at jeg er helt tryg ved de beslutninger der tages omkring børn der fjernes, det er sgu alle dem der ikke fjernes eller får støtte der bekymrer mig og dem er der mange af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.