Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Ka+Ma=Be

Tin skriver:

Godt så!! Har ikke set udsendelsen.....men er jeg en af de få, der synes det er helt ok????

Alle hvalpe er jo nuttede, men hel ærlig så synes jeg, at netop denne race er den mest grimmeste i nyere tid, og jeg ser da langt hellere den nuttede hvalp aflivet, frem for at en af mine børn, om nogle år, møder selv samme hvalp, og blir skambidt!!

Jeg er selvfølgelig godt klar over at det er fordi de her hunde er avlet sådan frem, og vi må jo så indse, at det vil tage ligeså mange år.....vel omkring 20, at fremavle en anden type af denne race.  Og måske vil det aldrig ske, fordi der åbenbart er en almindelig bred opfattelse af, at de her muskelhundes kræfter skal udnyttes på det groveste.

Så nej......jeg har ikke ondt af hvalpene eller dyrlægen for den sags skyld. Jeg har ondt af de sagesløse, der stadig bliver bidt eller som stadig møder de her racer uden mundkurv, trods den nye hundelov!!

Uvidenhed!  Det er det eneste jeg kan sige til den kommentar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

jydeinden

SSL skriver:

Må jeg spørge hvordan du ville forholde dig til hundene hvis du havde oplevet dét som Tin skriver i sin besked? Det er bare et hypotetisk spørgsmål.. Min bror elsker racen amstaff, han synes det er en fuldstændig fantastisk og charmerende hund, men han VED de kan slå klik og gøre så stor skade at andre hunde dør på stedet eller børn kan få varrige mén og skader! Min bror som ELSKER racen, siger selv at jeg ike skal lade mine små hunde hilse, med den eneste begrundelse som "Better safe, than sorry", hvilket jeg synes er et fint ordsprog hertil!

Har du aldrig kendt/hørt/set nogle MH'er overfalde børn eller andre hunde? For så forstår jeg fuldt ud din mening, og holdninjg om hunden, for så har du ikke oplevet dét der giver dig frygten for hundene..

jo jeg har set hunde som jeg gik en stor bue uden om, jeg har set hunde som jeg ALDRIG selv ville eje, men det gør ikke at jeg ville aflive dem, for andre kan sikkert sagtens få glæde af dem... jeg er imod aflivning af hunde fordi jeg ikke mener at det kan eller skal være hundens ansvar eller skyld at nogle ejere bare ikke kan kontrollere deres hund.

som jeg skrev i et andet indlæg, jeg forholder mig til hundene som helhed, ikke til hvad andre har oplevet, for det kan man efter min mening ikke forlange at folk skal vide for at have en mening.

Jeg villle ikke selv have en amstaff men det er mere fordi jeg synes mange af dem ( ikke alle) er tudegrimme.

Anmeld

16. maj 2011

Faith

SSL skriver:

Må jeg spørge hvordan du ville forholde dig til hundene hvis du havde oplevet dét som Tin skriver i sin besked? Det er bare et hypotetisk spørgsmål.. Min bror elsker racen amstaff, han synes det er en fuldstændig fantastisk og charmerende hund, men han VED de kan slå klik og gøre så stor skade at andre hunde dør på stedet eller børn kan få varrige mén og skader! Min bror som ELSKER racen, siger selv at jeg ike skal lade mine små hunde hilse, med den eneste begrundelse som "Better safe, than sorry", hvilket jeg synes er et fint ordsprog hertil!

Har du aldrig kendt/hørt/set nogle MH'er overfalde børn eller andre hunde? For så forstår jeg fuldt ud din mening, og holdninjg om hunden, for så har du ikke oplevet dét der giver dig frygten for hundene..

Det er lige præcis typer som din bror der skal have den race! Han ved 100% hvad det er for en hund han har. Det er musik i mine ører

Anmeld

16. maj 2011

Carl-Emil's mor

SSL skriver:

Fornuftig bror du har

og general så skal man bare huske at råbe "Min hund bider og kan ikke lide andre hunde" Hvis folk går løs med deres, også selvom det er en gravhund  det virker..

Anmeld

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Katte87 skriver:

Uvidenhed!  Det er det eneste jeg kan sige til den kommentar!

Snak om uvidenhed når du har læst alle indlæggene, tak!

Anmeld

16. maj 2011

lisesp83

SSL skriver:

Hvad Tin har oplevet er forfærdeligt. Enig.

Men at gøre tråden personlig, var ikke meningen, var det?

Gu er det synd, men det kunne ha' været en gravhund, labrador, shæfer, osv osv osv.

Hilsen fra mig - som blev bidt af en lille tæppetisser, da jeg var barn, og som skulle syes..

Anmeld

16. maj 2011

lisesp83

Tin skriver:

Snak om uvidenhed når du har læst alle indlæggene, tak!

Det er da ganske forfærdeligt, det der skete..

Men det var én hund, du skærer dermed alle over én kam. Ærgeligt.

Anmeld

16. maj 2011

Carl-Emil's mor

jydeinden skriver:

jo jeg har set hunde som jeg gik en stor bue uden om, jeg har set hunde som jeg ALDRIG selv ville eje, men det gør ikke at jeg ville aflive dem, for andre kan sikkert sagtens få glæde af dem... jeg er imod aflivning af hunde fordi jeg ikke mener at det kan eller skal være hundens ansvar eller skyld at nogle ejere bare ikke kan kontrollere deres hund.

som jeg skrev i et andet indlæg, jeg forholder mig til hundene som helhed, ikke til hvad andre har oplevet, for det kan man efter min mening ikke forlange at folk skal vide for at have en mening.

Jeg villle ikke selv have en amstaff men det er mere fordi jeg synes mange af dem ( ikke alle) er tudegrimme.

Ej so sorry men du vælger ikke hund ud fra om den er grim eller køn  ja undskyld totalt hormonella men bliver så rasende over sådan noget fordi det er præcis det der er skyld i at mange hunde ryger ud i omplacering..

Alle de der unge piger der pludselig skulle have små hunde de kastede i tasker gik 100% ud over os der havde valgt en lille race fordi den matchede de kriterier vi havde til dem..

Man skal vælge hund ud fra hvilke kriterier man skal bruge den til.. også kommer udseendet.. det andet er en gang

Anmeld

16. maj 2011

Fru.Mäes <3

Hvad kanal var det på? Så det ikke

Anmeld

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
lisesp83 skriver:

Hvad Tin har oplevet er forfærdeligt. Enig.

Men at gøre tråden personlig, var ikke meningen, var det?

Gu er det synd, men det kunne ha' været en gravhund, labrador, shæfer, osv osv osv.

Hilsen fra mig - som blev bidt af en lille tæppetisser, da jeg var barn, og som skulle syes..

Det er vel egenlig ikke at gøre tråden personlig!! Oplevelsen er nemlig det der har gjort at jeg støtter helt og aldeles op om den pågældene aflivning, som jeg så lige har set på nettet.

Jeg synes stadig ikke det er synd, selvom jeg har set det....det giver mig ikke tårer i øjnene....ja jeg er nok kold på de punkt, som nogle skriver......Og her spiller min baggrund jo nok ind!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.