Puhh det var sgu hårdt at se, stakkels hvalpe og stakkels dyrelæge... Jeg er stærk modstander af hundeloven, men hvor er folk da nogen klaphatte de bliver ved med at avle når de kender konsekvensen, de hvalpe skulle aldrig ha været født, når man ved der er en chance for de aldrig får lov at leve... øv hvor skal de mennesker skamme sig... 
Derud over vil jeg altså gerne lige påpege, af amstaffen rent faktisk er avlet fremmod ikke at være aggressiv, den stammer fra "kamphunden" pitbull, og er avlet mod at fjerne de aggressive tendenser, derfor den har fået sin egen racebetegnelse... Der udover er racen af de fleste eksperter betegnet som en af de mest loyale racer mod sine ejere, og med de rigtige ejere en formidabel familiehund.
Synes det er en søøøørgelig lov, der ikke kan bringe noget godt med sig, kun et spørgsmål om tid inden dobberman og rotweiler bliver total indavlet fordi de bliver så efterspurgt, og så er de de næste der ryger på den forbudte liste... Og lad os da også lige smide mastifferne, douge de beaudoux, leonbergern og mange af de andre SKØNNE hunderacer, som teoretisk kan være en risiko pga deres størrelse og kræfter, og hvad de i de forkerte hænder kan gøre af skade...
SØRGELIG fremtid tænker jeg bare....
Anmeld