Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

lisesp83

jydeinden skriver:

hun måtte da også gerne møde en jeg kenders hund, hvis hun mener den bider ja så er det da utroligt at lige han må have den, for han er nemlig lam fra navlen og ned, dvs bider hunden ja så er der INTET han kan gøre... det hårdeste den endnu har bidt i er et kødben.. og dét gør min kærestes hund så vidt jeg ved også

Det er nemlig der jeg blir rasende. Når man skærer alle hundene over én kam, det er til at brække sig over.

Min hund, er det sødeste, rareste væsen. Min onkels amstaff, er den mest børnevenlige hund. Flere af mine venners amstaffer er geniale familie hunde.

Dette er vores børneglade hund.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Jennifer skriver:

syntes det er så forkert at skære alle over en kam !

Grunden til loven er jo netop, der der findes flere muskelhunde der er skyld i angreb end andre racer! Var det labradoren der talte i regnskabet, så var den sku da også blevet tilført på listen.

Ja enkelt kan da være gode hunde......men er det værd at tage chancen med vores børn??

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

Tin skriver:

Alle kender vel forskellen på disse hunde eller hvad?????????

Der er en grund til at de kaldes muskelhunde/Dræberhunde. Disse hunde slipper ikke bare igen. Lugten af blod indgyder dem til at forsætte. En shæeffer eller aden racer kan bide ja, men pr statestik er dette sket meget sjælden, og de kan afbrydes i deres angreb.......Det kan muskelhunde ikke. Derfor er loven lavet. 

Det er nemlig en forskel der kan være om liv og død.

jeg giver ikke en fløjtende fis for en statestik og især ikke hvis den er lavet til politikere. 

At en hund bider gør ikke at alle gør det, jeg har set flere eksempler på hunde af lige de racer som idag er ulovlige som ikke gjorde en flue fortræd.

Nej jeg vil ikke overlade en hund til et barn alene, men det ville jeg ikke med nogen som helst hund, af den simple grund at det er et kæmpe ansvar som ikke er et barns opgave alene at have.

Anmeld

16. maj 2011

henh01

Tin skriver:

Alle kender vel forskellen på disse hunde eller hvad?????????

Der er en grund til at de kaldes muskelhunde/Dræberhunde. Disse hunde slipper ikke bare igen. Lugten af blod indgyder dem til at forsætte. En shæeffer eller aden racer kan bide ja, men pr statestik er dette sket meget sjælden, og de kan afbrydes i deres angreb.......Det kan muskelhunde ikke. Derfor er loven lavet. 

Det er nemlig en forskel der kan være om liv og død.

Hvis du kigger statitisk på det vil du opdage at de ikke kun har bidt ganske få gange..

Anmeld

16. maj 2011

SHERO

Puhh det var sgu hårdt at se, stakkels hvalpe og stakkels dyrelæge... Jeg er stærk modstander af hundeloven, men hvor er folk da nogen klaphatte de bliver ved med at avle når de kender konsekvensen, de hvalpe skulle aldrig ha været født, når man ved der er en chance for de aldrig får lov at leve... øv hvor skal de mennesker skamme sig...

Derud over vil jeg altså gerne lige påpege, af amstaffen rent faktisk er avlet fremmod ikke at være aggressiv, den stammer fra "kamphunden" pitbull, og er avlet mod at fjerne de aggressive tendenser, derfor den har fået sin egen racebetegnelse... Der udover er racen af de fleste eksperter betegnet som en af de mest loyale racer mod sine ejere, og med de rigtige ejere en formidabel familiehund.

Synes det er en søøøørgelig lov, der ikke kan bringe noget godt med sig, kun et spørgsmål om tid inden dobberman og rotweiler bliver total indavlet fordi de bliver så efterspurgt, og så er de de næste der ryger på den forbudte liste... Og lad os da også lige smide mastifferne, douge de beaudoux, leonbergern og mange af de andre SKØNNE hunderacer, som teoretisk kan være en risiko pga deres størrelse og kræfter, og hvad de i de forkerte hænder kan gøre af skade...

SØRGELIG fremtid tænker jeg bare....

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

lisesp83 skriver:

Det er nemlig der jeg blir rasende. Når man skærer alle hundene over én kam, det er til at brække sig over.

Min hund, er det sødeste, rareste væsen. Min onkels amstaff, er den mest børnevenlige hund. Flere af mine venners amstaffer er geniale familie hunde.

Dette er vores børneglade hund.

uha den ser farligggg ud pas på den bider jo nok snart ( tag venligst min kommentar med et KÆMPE smil )

Anmeld

16. maj 2011

SSL

Det er fuldstændig ganske frygtelig, forfærdelig, forkasteligt og dybt TRAGISK at raske, og sunde hunde skal aflives, det er jeg sikker på Vi er mange der kan blive enige om! Men jeg synes egentlig man skal drage skylden hen på ejeren, hvorfor har denne person overhpved budt de hvalpe livet, når man kender reglerne?? Dét begriber jeg ikke! Hvorfor gør man det dog? Avler noget ulovligt, når man kender den frygtelige konsekvens? Se, dét er det ubegribelige synes jeg!

Jeg har oplevet min ene hund blive overfaldet af en amstaff hvalp, jeg har vidnet til en hund blive bidt ihjel her hvor jeg bor, af en MH, der var løbeseddler hvor min mor bor om en MH der havde bidt et barn i kinden, for et par uger siden, mistede en bekendt hendes chihuahua, da der farede en MH ud af vinduet og bed hendes så den knækkede ryggen åå stedet, 2 steder! Og udover dét har jeg hørt om et gravhundebid! Så alene på min mini.-statestisk er det jo tydeligt at se hvem der fylder mest i farlige bid ikke? Og derfor har jeg det godt med den nye hundelov, fordi jeg mener der er noget i dé hunde der gør dem angt mere pirrelige! Og dét mener jeg også grabhundene lider en del af, men desværre er det de store muskelhunde der laver de farligste og mest brutale bid, og som ejer af små racer så er jeg nødsaget til at gå en stor bue udenom store (aggresive) hunde, mine hunde dør på stedet hvis de bliver bidt af så stor en hund, de kan ikke nøjes med at blive syet hvor biddet er! Så det er nu ganske frygtelig, men yderst nødvendigt at dén lov holdes til punkt og prikke! Og det tror jeg alle der har vidnet til børn der bides og hunde der dør på stedet, når først man har set det, sidder det og giver en frygt!

Anmeld

16. maj 2011

Aves.

Men hvorfor avler man på dyr når man ved man ikke må og hvalpene bliver aflivet?

Anmeld

16. maj 2011

SHERO

Tin skriver:

Grunden til loven er jo netop, der der findes flere muskelhunde der er skyld i angreb end andre racer! Var det labradoren der talte i regnskabet, så var den sku da også blevet tilført på listen.

Ja enkelt kan da være gode hunde......men er det værd at tage chancen med vores børn??

Nej nej nej nej, det er et spørgsmål om hvilke hunde der er populærer potensforlængere for hjernedøde mennesker der ikke aner hvad de laver... For 15 år siden var alle bange for rotweileren da den var populær...

Klart der er flere bid end før set når der er så mange flere mennesker der anskaffer sig sådan hunde, ofte fra privatavlere eller østlandende...

Husk nu også lige på det ikke kun er muskelhunde på den forbudte liste, også hyrdehunde og andre hunde du ikke høre om i pressen som værende "farlige"...

Anmeld

16. maj 2011

lisesp83

jydeinden skriver:

uha den ser farligggg ud pas på den bider jo nok snart ( tag venligst min kommentar med et KÆMPE smil )

Haha ja, jeg aner en smule ironi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.