Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

lisesp83

SSL skriver:

Ja, du fortæller om din hund som er rigtig sød og en god familiehund, du giver et godt eksempel

Tin fortæller en tragisk historie, som bunder i hans/hendes erfaringer og holdninger til hunden.. Jeg fortæller mine oplevelser med hunden, for at give et billede af hvorfor jeg har den opfattelse.. Jeg synes det er mere eller mindre det samme, personligt eller ej

Ja, det er ganske frygteligt at de avles til at gå direkte i døden  

Det er stadig at skære alle over én kam. Det er der du ikke forstår mig..

Fred være med det. Nu vil jeg hygge mig lidt med min kæreste, og vores HUND..

Fortsat god aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

lisesp83

SSL skriver:

Jeg skriver ikke, "endnu ikke har bidt" , men ja, jeg føler de er pisse utilregnelige, udfra dét JEG har oplevet gennem tiden

Men må jeg spørge igen, tror du man kunne finde 19 hjem (dem som blev aflivet idag), hvor alle 19 hjem var gode familier som havde styr på opdragelsen? Skal det risikeres at én af dem vokser op og evt. er én du møder på en gåtur med din hund, og din hund blev offer for dens bid? Rent hypotetisk.. ?

Lige hurtigt.

De hvalpe der er blevet aflivet idag, er ganske frygteligt. Men nødvendigt.

Jeg snakke om de hunde, der blev til INDEN loven. Dem vi må beholde.

En helt anden snak. Ikk!!

Anmeld

16. maj 2011

SSL

lisesp83 skriver:

Det er stadig at skære alle over én kam. Det er der du ikke forstår mig..

Fred være med det. Nu vil jeg hygge mig lidt med min kæreste, og vores HUND..

Fortsat god aften

Dét forstår jeg det er jo det samme som muslimer, mænd der render rundt med thaikoner osv osv Så jeg forstår - men du svare IKKE på mine spørgsmål, derfor gentager jeg mig selv, for at få dig til at svare

Men god aften til Jer, tak for en god debat, og du må med glæde nusse din vaps bag ørene (jeg gætter på det er et hit ) - for jeg dømmer ikke ALLE Mh'er, men jeg tør bare ikke at risikere mine egne hunde for at hilse, men jeg hilser GERNE når jeg ikke har mine små med - For Jeg synes at ALLE hunde er helt fantastiske!

Anmeld

16. maj 2011

slettet_7530

smillaluna skriver:

Om lidt skal man se en dyrlæge aflive 19 Amstaff hvalpe, simpelthen fordi racen er ulovlig.

Det kan godt være racen ikke er lovlig, men for dælen hvor er jeg imod at man afliver raske dyr!

Føj for fanden altså!

Jeg kan så slet ikek forstå at man tillader sin hund at blive med hvalpe, når manved hvor det fører hen

Anmeld

16. maj 2011

SSL

lisesp83 skriver:

Lige hurtigt.

De hvalpe der er blevet aflivet idag, er ganske frygteligt. Men nødvendigt.

Jeg snakke om de hunde, der blev til INDEN loven. Dem vi må beholde.

En helt anden snak. Ikk!!

Det kan du tro!!!! )))) Og jeg kan garantere at jeg synes loven skulle være lige for alle, mht. at hvis en gravhund bider, bør den aflives såvel som MH'er bliver det

Anmeld

16. maj 2011

lisesp83

SSL skriver:

Det kan du tro!!!! )))) Og jeg kan garantere at jeg synes loven skulle være lige for alle, mht. at hvis en gravhund bider, bør den aflives såvel som MH'er bliver det

Se, det var der jeg ville hen med mine svar.

Så lidt enige kan vi dog være. Kanon.

Og selv tak for prober debat. .. Sov godt, når dynen kalder.

Anmeld

16. maj 2011

Faith

Albertesmor skriver:

Jeg kan så slet ikek forstå at man tillader sin hund at blive med hvalpe, når manved hvor det fører hen

Nej det er SÅ uansvarligt!

Anmeld

16. maj 2011

Mi

SSL skriver:

Det er fuldstændig ganske frygtelig, forfærdelig, forkasteligt og dybt TRAGISK at raske, og sunde hunde skal aflives, det er jeg sikker på Vi er mange der kan blive enige om! Men jeg synes egentlig man skal drage skylden hen på ejeren, hvorfor har denne person overhpved budt de hvalpe livet, når man kender reglerne?? Dét begriber jeg ikke! Hvorfor gør man det dog? Avler noget ulovligt, når man kender den frygtelige konsekvens? Se, dét er det ubegribelige synes jeg!

Jeg har oplevet min ene hund blive overfaldet af en amstaff hvalp, jeg har vidnet til en hund blive bidt ihjel her hvor jeg bor, af en MH, der var løbeseddler hvor min mor bor om en MH der havde bidt et barn i kinden, for et par uger siden, mistede en bekendt hendes chihuahua, da der farede en MH ud af vinduet og bed hendes så den knækkede ryggen åå stedet, 2 steder! Og udover dét har jeg hørt om et gravhundebid! Så alene på min mini.-statestisk er det jo tydeligt at se hvem der fylder mest i farlige bid ikke? Og derfor har jeg det godt med den nye hundelov, fordi jeg mener der er noget i dé hunde der gør dem angt mere pirrelige! Og dét mener jeg også grabhundene lider en del af, men desværre er det de store muskelhunde der laver de farligste og mest brutale bid, og som ejer af små racer så er jeg nødsaget til at gå en stor bue udenom store (aggresive) hunde, mine hunde dør på stedet hvis de bliver bidt af så stor en hund, de kan ikke nøjes med at blive syet hvor biddet er! Så det er nu ganske frygtelig, men yderst nødvendigt at dén lov holdes til punkt og prikke! Og det tror jeg alle der har vidnet til børn der bides og hunde der dør på stedet, når først man har set det, sidder det og giver en frygt!

Enid

Jeg syntes at det er godt man tager stilling til hvilke hunderacer der skal gå rundt i gaderne.

At hvalpene skal aflives, ja det er jo ejerens skyld. Det er måske synd, men nødvendigt i mine øjne. Der foregår altså meget i danmarks dyrebestande som er mere brutalt end lige netop det, syntes jeg.

Og ja, jeg er selv hundejer

Anmeld

16. maj 2011

baby012

16. maj 2011

mariamiss6

Tin skriver:

Grunden til loven er jo netop, der der findes flere muskelhunde der er skyld i angreb end andre racer! Var det labradoren der talte i regnskabet, så var den sku da også blevet tilført på listen.

Ja enkelt kan da være gode hunde......men er det værd at tage chancen med vores børn??

Så er det så bare lige at statestikken i DK for hvilken hunderace der har delt flest bid ud til mennesker, rent faktisk er en golden retriever, som er i familie med labradoren...

Og jeg kan da ikke se golden retrievere på listen?????

Jeg holder stærkt på at man skal købe den hunderace der passer familiens levestil og temperament, og at en kamphund kun er en kamphund når man træner den til det... Før man har trænet den er den en muskelhund NØJAGTIG som for eksempel en rottweiler eller en dobermann....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.