Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

lisesp83

Tin skriver:

De skal aflives pga den agressivitet de ligger i deres angreb. De bider og gerne til byttet er dødt. Her kan andre hunde nemmere afbrydes i angrebet. Men ALLE hunde der har bidt eller på anden måde har virket ustabil....bør aflives af den ansvarlige ejer.....omgående!

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at alle hunde der har bidt, skal aflives, for det sker igen.

Men det andet blir vi ikke enige om ..

Fortsat god aften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

sandorff

smillaluna skriver:

Nej det ville sikkert ikke kunne lade sig gøre. Det er nok bare ønsketænkning fra en dyreelsker.

Kørekort til hund er en udmærket ide... Kan bare ikke rigtig greje hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

der vil altid være folk der køre uden kortet...

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

SSL skriver:

Jeg er helt enig, og jeg synes da ikke at en 7-årig gla amstaff der går med sin fornuftige ejer og har det godt skal aflives, så kynisk er jeg heller ikke Men jeg synes det er meget relavant at anerkende at der er gået mange ofre (hunde) til pga. så voldsomme bid, jeg synes det er vigtigt at forholde sig til at mange børn er blevet bidt brutalt af Mh'er.. Som jeg skriver er der også utrlig mange gravhundebid (jeg er selv sikker på de er gamle vagt/jagt hunde siden de bidder sådan) - men nej, dét jeg mener og vil frem til er, at når vi her i tråden skal forholde os til hudnene, skal man høre det sure med det søde, enig? Så jeg synes det er relavant at Tin fortæller sin historier om disse omtalte racer, fordi det er jo netop om dén race, og jeg synes bare det måske er svaret kynisk tilbage, når personen fortæller at hende barn kunne være død pga. en hund, det er ikke 'bare' synd for hende, det er dybt tragisk og ville eksempelvis ikke være sket hvis en tæppetisser havde bidt, så skulle barnet allerhøjst syes, og det er dét jeg vil hen med hvor alvorligt det kan være! Og så er hovedsagen jo også, at hundene som oftest ender i de forkerte hænder! Dét er såå frygteligt, for dét har jo meget at sige om de hunde der bidder, de har netop de forkerte ejere, og så er der de få eksemplare som bidder trods en god opdragelse fra start til det sker..

jeg skal da gerne svare en gang mere hvad jeg sagde i den sammenhæng

jo jeg synes det er forfærdeligt og synd at et barn bliver bidt, lige som jeg synes det er forfærdeligt og synd når et barn på den ene eller den anden måde falder og slår sig. Men når man ansskaffer sig en hund eller kommer i et hjem hvor der er hund, så kan den slags ske, og det tror jeg også godt Tin ved. 

MEN jeg vil gerne pointere en gang for alle at det er min holdning stadigvæk at jeg ikke tror aflivning er vejen frem, så må du gerne kalde mig kynisk

Anmeld

16. maj 2011

SSL

lisesp83 skriver:

Hvad Tin har oplevet er forfærdeligt. Enig.

Men at gøre tråden personlig, var ikke meningen, var det?

Gu er det synd, men det kunne ha' været en gravhund, labrador, shæfer, osv osv osv.

Hilsen fra mig - som blev bidt af en lille tæppetisser, da jeg var barn, og som skulle syes..

Men du gør den jo også personlig når du viser os din søde hund, som endnu ikke har bidt, gør du ikke? Så gør du jo også tråden personlig, jeg har også gjort det personligt, da jeg har nævnt dé episoder jeg har oplevet og derfor har givet mig min mening om hundene! Jeg synes faktisk det er forfærdeligt at der avles hunde som er nødsaget til at skulle aflives, og jeg lyder hård, men det her er sagt med en knude i maven, MEN - de bør slet ikke være født jo? Og det er såå frygteligt det ender med aflivning, men tror du at der kunne findes 19hjem hvor der IKKE var ét af de hjem der var det forkerte sted af ende henne?

Jeg har mødt alverdens dejlige MH'er af forskellige slags (min brors venner har hver især én eller to) og de er fantastisk dejlige af sind og personlighed, men jeg ville aldrig sætte mine børn eller hunde sammen med dem, af den simple årsag at jeg føler de er utilregnelige og jeg har for mange frygtelige oplevelser

Anmeld

16. maj 2011

Faith

sandorff skriver:

der vil altid være folk der køre uden kortet...

Det vil der nemlig desværre.

Anmeld

16. maj 2011

lisesp83

Men du gør den jo også personlig når du viser os din søde hund, som endnu ikke har bidt, gør du ikke? Så gør du jo også tråden personlig, jeg har også gjort det personligt, da jeg har nævnt dé episoder jeg har oplevet og derfor har givet mig min mening om hundene! Jeg synes faktisk det er forfærdeligt at der avles hunde som er nødsaget til at skulle aflives, og jeg lyder hård, men det her er sagt med en knude i maven, MEN - de bør slet ikke være født jo? Og det er såå frygteligt det ender med aflivning, men tror du at der kunne findes 19hjem hvor der IKKE var ét af de hjem der var det forkerte sted af ende henne?

Jeg har mødt alverdens dejlige MH'er af forskellige slags (min brors venner har hver især én eller to) og de er fantastisk dejlige af sind og personlighed, men jeg ville aldrig sætte mine børn eller hunde sammen med dem, af den simple årsag at jeg føler de er utilregnelige og jeg har for mange frygtelige oplevelser

NEJ... Jeg siger at man IKKE kan skære alle hunde over én kam, og fortæller så om MIN hund, og dens sind. Som et Eksempel.

Er det personligt?? Eller for at vise en god side af de racer? Hmm, ja, den kan du tolke som du vil..

Og jo, jeg syns dælme også det er synd, at de avles, når der er denne lov. Både pga hvalpemoderen, hvalpene, og dyrlægerne. Alt det de skal igennem, pga nogle tosser, der sk*der loven et stykke. Se: Der er vi enige ..

Men blir sku harm når du skriver: ENDNU IKKE HAR BIDT!!!

Anmeld

16. maj 2011

SSL

jydeinden skriver:

jeg skal da gerne svare en gang mere hvad jeg sagde i den sammenhæng

jo jeg synes det er forfærdeligt og synd at et barn bliver bidt, lige som jeg synes det er forfærdeligt og synd når et barn på den ene eller den anden måde falder og slår sig. Men når man ansskaffer sig en hund eller kommer i et hjem hvor der er hund, så kan den slags ske, og det tror jeg også godt Tin ved. 

MEN jeg vil gerne pointere en gang for alle at det er min holdning stadigvæk at jeg ikke tror aflivning er vejen frem, så må du gerne kalde mig kynisk

Jeg ved at du synes det er forfærdeligt at et barn bliver bidt! Men NEJ, der er ikke en risiko ved at komme i et hjem med hunde! Der er en risiko hvis min veninde kommer herhjem med sin 5-årige søn (ingen respekt for dyr) og han konstant løfter, driller, hiver i halen osv, mod min hund, SÅ er der en risiko! Men nej, der skal IKKE være en risiko ved at komme i et hjem med hund, den skal aldrig nogensinde bide umotiveret! Og gjorde mine hunde dét mod et barn, ville jeg vide at hunden har en brist, og det ville jeg ikke kunne leve med, men jeg kan skrive under på at der bestemt ikke er riskiko ved at besøge et hjem med hund, det er KUN risiko hvis barnet SELV ber om en advarsel, og så skal en hund advare med at vise tænder, knurre osv, men bestemt ikke bide som den første advarsel!! Jeg er helt chokeret over din udmeldning! Og hvis der var nogen der sagde til mig "Jeg har en labrador, du ved der er risiko for at din barn på 5mdr. bliver bidt" så ville jeg cutte dét venskab, så det synes jeg er SÅ upassende sagt, jeg citere dig: "Men når man ansskaffer sig en hund eller kommer i et hjem hvor der er hund, så kan den slags ske, og det tror jeg også godt Tin ved."

Anmeld

16. maj 2011

SSL

lisesp83 skriver:

NEJ... Jeg siger at man IKKE kan skære alle hunde over én kam, og fortæller så om MIN hund, og dens sind. Som et Eksempel.

Er det personligt?? Eller for at vise en god side af de racer? Hmm, ja, den kan du tolke som du vil..

Og jo, jeg syns dælme også det er synd, at de avles, når der er denne lov. Både pga hvalpemoderen, hvalpene, og dyrlægerne. Alt det de skal igennem, pga nogle tosser, der sk*der loven et stykke. Se: Der er vi enige ..

Ja, du fortæller om din hund som er rigtig sød og en god familiehund, du giver et godt eksempel

Tin fortæller en tragisk historie, som bunder i hans/hendes erfaringer og holdninger til hunden.. Jeg fortæller mine oplevelser med hunden, for at give et billede af hvorfor jeg har den opfattelse.. Jeg synes det er mere eller mindre det samme, personligt eller ej

Ja, det er ganske frygteligt at de avles til at gå direkte i døden  

Anmeld

16. maj 2011

Steph_Laurits

Kan man se det et sted på nettet?

Anmeld

16. maj 2011

SSL

lisesp83 skriver:

Jeg skriver ikke, "endnu ikke har bidt" , men ja, jeg føler de er pisse utilregnelige, udfra dét JEG har oplevet gennem tiden

Men må jeg spørge igen, tror du man kunne finde 19 hjem (dem som blev aflivet idag), hvor alle 19 hjem var gode familier som havde styr på opdragelsen? Skal det risikeres at én af dem vokser op og evt. er én du møder på en gåtur med din hund, og din hund blev offer for dens bid? Rent hypotetisk.. ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.