jydeinden skriver:
jo jeg har set hunde som jeg gik en stor bue uden om, jeg har set hunde som jeg ALDRIG selv ville eje, men det gør ikke at jeg ville aflive dem, for andre kan sikkert sagtens få glæde af dem... jeg er imod aflivning af hunde fordi jeg ikke mener at det kan eller skal være hundens ansvar eller skyld at nogle ejere bare ikke kan kontrollere deres hund.
som jeg skrev i et andet indlæg, jeg forholder mig til hundene som helhed, ikke til hvad andre har oplevet, for det kan man efter min mening ikke forlange at folk skal vide for at have en mening.
Jeg villle ikke selv have en amstaff men det er mere fordi jeg synes mange af dem ( ikke alle) er tudegrimme.
Jeg er helt enig, og jeg synes da ikke at en 7-årig gla amstaff der går med sin fornuftige ejer og har det godt skal aflives, så kynisk er jeg heller ikke
Men jeg synes det er meget relavant at anerkende at der er gået mange ofre (hunde) til pga. så voldsomme bid, jeg synes det er vigtigt at forholde sig til at mange børn er blevet bidt brutalt af Mh'er.. Som jeg skriver er der også utrlig mange gravhundebid (jeg er selv sikker på de er gamle vagt/jagt hunde siden de bidder sådan) - men nej, dét jeg mener og vil frem til er, at når vi her i tråden skal forholde os til hudnene, skal man høre det sure med det søde, enig? Så jeg synes det er relavant at Tin fortæller sin historier om disse omtalte racer, fordi det er jo netop om dén race, og jeg synes bare det måske er svaret kynisk tilbage, når personen fortæller at hende barn kunne være død pga. en hund, det er ikke 'bare' synd for hende, det er dybt tragisk og ville eksempelvis ikke være sket hvis en tæppetisser havde bidt, så skulle barnet allerhøjst syes, og det er dét jeg vil hen med hvor alvorligt det kan være! Og så er hovedsagen jo også, at hundene som oftest ender i de forkerte hænder!
Dét er såå frygteligt, for dét har jo meget at sige om de hunde der bidder, de har netop de forkerte ejere, og så er der de få eksemplare som bidder trods en god opdragelse fra start til det sker..
Anmeld