Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

jydeinden

Elmer&Amy skriver:

Ej so sorry men du vælger ikke hund ud fra om den er grim eller køn  ja undskyld totalt hormonella men bliver så rasende over sådan noget fordi det er præcis det der er skyld i at mange hunde ryger ud i omplacering..

Alle de der unge piger der pludselig skulle have små hunde de kastede i tasker gik 100% ud over os der havde valgt en lille race fordi den matchede de kriterier vi havde til dem..

Man skal vælge hund ud fra hvilke kriterier man skal bruge den til.. også kommer udseendet.. det andet er en gang

kald lige en grand danoise en lille hund igen eller en labrador, for vil gerne se dig putte den i en taske...

Jo jeg synes jeg har set kønnere hunde som er mere mig, og det er min mening, af samme årsag køber jeg den ikke ( hvis jeg kunne) for jeg er imod at omplacere hunde på dyreinternatter ( og inden du spørg mig om jeg har været sådan et sted så er svaret ja, og fandme hellere at folk kommer deres dyr på dyreinternat end at binder dem til et træ uden noget vand eller mad, som nogle har kunnet finde på)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Ka+Ma=Be

Tin skriver:

Snak om uvidenhed når du har læst alle indlæggene, tak!

Jeg har skam også læst en del af indlæggene jeg synes bare det er ærgerligt at generalisere på den måde over en super kedelig oplevelse. Det var ikke på den måde for at "angribe" dig

Anmeld

16. maj 2011

Smølf

Det er jo rigtig, som mange i debatten påpeger, at alle hunde kan bide....Men der må vel være en årsag til at kamphunde racer forbydes, ikke? Det er de vel fordi de er mere farlige end den typiske familie hund.

Og når det nu engang er loven , så har jeg intet problem med at de bliver aflivet.... Bevares, de er da søde og nuttede, og jeg ville sikkert også synes det var sørgeligt at se dem aflivet... Men ja.. Hellere det end at de bliver fuldvoksne potentielt farlige krabater.

Anmeld

16. maj 2011

lisesp83

Tin skriver:

Det er vel egenlig ikke at gøre tråden personlig!! Oplevelsen er nemlig det der har gjort at jeg støtter helt og aldeles op om den pågældene aflivning, som jeg så lige har set på nettet.

Jeg synes stadig ikke det er synd, selvom jeg har set det....det giver mig ikke tårer i øjnene....ja jeg er nok kold på de punkt, som nogle skriver......Og her spiller min baggrund jo nok ind!

Men hvad om det var en labrador?

Mange vælger gerne at aflive deres hund, hvis den har bidt. Og dette gælder ALLE racer.

Men hvorfor skal alle muskelhunde dø, fordi du har oplevet ét tilfælde?

Anmeld

16. maj 2011

Carl-Emil's mor

jydeinden skriver:

kald lige en grand danoise en lille hund igen eller en labrador, for vil gerne se dig putte den i en taske...

Jo jeg synes jeg har set kønnere hunde som er mere mig, og det er min mening, af samme årsag køber jeg den ikke ( hvis jeg kunne) for jeg er imod at omplacere hunde på dyreinternatter ( og inden du spørg mig om jeg har været sådan et sted så er svaret ja, og fandme hellere at folk kommer deres dyr på dyreinternat end at binder dem til et træ uden noget vand eller mad, som nogle har kunnet finde på)

Nu var der ikke snak om hvilke hund DU havde men om hvad tendens har været.. nu er tendensen muskelhunde, for 3-4 år siden var den små tæppetissere og jeg har selv en lille papillon, kørte 16 timer i alt for at hente hende og jeg har alligevel været dvs svinere igennem dvs steder, men har rejst panden og sagt tsk fint nok...

Der er forskel på om en hund er kønnere eller man ikke vil købe den fordi den er grim.. meget stor forskel...

Anmeld

16. maj 2011

baby012

FrøkenHedegaard skriver:

Hvad kanal var det på? Så det ikke

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39901040:ulovlige-kamphundehvalpe-aflives.html

Anmeld

16. maj 2011

SSL

jydeinden skriver:

jo jeg har set hunde som jeg gik en stor bue uden om, jeg har set hunde som jeg ALDRIG selv ville eje, men det gør ikke at jeg ville aflive dem, for andre kan sikkert sagtens få glæde af dem... jeg er imod aflivning af hunde fordi jeg ikke mener at det kan eller skal være hundens ansvar eller skyld at nogle ejere bare ikke kan kontrollere deres hund.

som jeg skrev i et andet indlæg, jeg forholder mig til hundene som helhed, ikke til hvad andre har oplevet, for det kan man efter min mening ikke forlange at folk skal vide for at have en mening.

Jeg villle ikke selv have en amstaff men det er mere fordi jeg synes mange af dem ( ikke alle) er tudegrimme.

Jeg er helt enig, og jeg synes da ikke at en 7-årig gla amstaff der går med sin fornuftige ejer og har det godt skal aflives, så kynisk er jeg heller ikke Men jeg synes det er meget relavant at anerkende at der er gået mange ofre (hunde) til pga. så voldsomme bid, jeg synes det er vigtigt at forholde sig til at mange børn er blevet bidt brutalt af Mh'er.. Som jeg skriver er der også utrlig mange gravhundebid (jeg er selv sikker på de er gamle vagt/jagt hunde siden de bidder sådan) - men nej, dét jeg mener og vil frem til er, at når vi her i tråden skal forholde os til hudnene, skal man høre det sure med det søde, enig? Så jeg synes det er relavant at Tin fortæller sin historier om disse omtalte racer, fordi det er jo netop om dén race, og jeg synes bare det måske er svaret kynisk tilbage, når personen fortæller at hende barn kunne være død pga. en hund, det er ikke 'bare' synd for hende, det er dybt tragisk og ville eksempelvis ikke være sket hvis en tæppetisser havde bidt, så skulle barnet allerhøjst syes, og det er dét jeg vil hen med hvor alvorligt det kan være! Og så er hovedsagen jo også, at hundene som oftest ender i de forkerte hænder! Dét er såå frygteligt, for dét har jo meget at sige om de hunde der bidder, de har netop de forkerte ejere, og så er der de få eksemplare som bidder trods en god opdragelse fra start til det sker..

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

Elmer&Amy skriver:

Nu var der ikke snak om hvilke hund DU havde men om hvad tendens har været.. nu er tendensen muskelhunde, for 3-4 år siden var den små tæppetissere og jeg har selv en lille papillon, kørte 16 timer i alt for at hente hende og jeg har alligevel været dvs svinere igennem dvs steder, men har rejst panden og sagt tsk fint nok...

Der er forskel på om en hund er kønnere eller man ikke vil købe den fordi den er grim.. meget stor forskel...

jeg skal ALDRIG nogensinde have en skødehund som jeg kalder dem, fordi de driver mig til vanvid... kan slet ikke have deres små såkaldte gø.

men ja tildensen er at der er nogen som køber de hunde som er moderne, og som kun udelukkende går efter udseendet, og dét er sørgeligt. jeg vil dog sige jeg ikke kun går efter udseendet, men efter hvad jeg har god erfarring med eller hørt godt om, og ser den så sød ud oven i, hvorfor skulle jeg så ikke vælge den??

Anmeld

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
lisesp83 skriver:

Men hvad om det var en labrador?

Mange vælger gerne at aflive deres hund, hvis den har bidt. Og dette gælder ALLE racer.

Men hvorfor skal alle muskelhunde dø, fordi du har oplevet ét tilfælde?

De skal aflives pga den agressivitet de ligger i deres angreb. De bider og gerne til byttet er dødt. Her kan andre hunde nemmere afbrydes i angrebet. Men ALLE hunde der har bidt eller på anden måde har virket ustabil....bør aflives af den ansvarlige ejer.....omgående!

Anmeld

16. maj 2011

SSL

smillaluna skriver:

Det er lige præcis typer som din bror der skal have den race! Han ved 100% hvad det er for en hund han har. Det er musik i mine ører

Han EELSKER ALLE dyr! Men han må ikke have hund, der hvor han bor, desværre.. Men han drømmer om en dansk/svens gårdhund efter de andre er blevet gjort ulovlige, han skal også have en hund som han kan lære ALVERDENS numre og narrestreger Men ja, han ville være perfekt til at håndtere en MH, uden tvivl!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.