Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

sandorff

Tin skriver:

Godt så!! Har ikke set udsendelsen.....men er jeg en af de få, der synes det er helt ok????

Alle hvalpe er jo nuttede, men hel ærlig så synes jeg, at netop denne race er den mest grimmeste i nyere tid, og jeg ser da langt hellere den nuttede hvalp aflivet, frem for at en af mine børn, om nogle år, møder selv samme hvalp, og blir skambidt!!

Jeg er selvfølgelig godt klar over at det er fordi de her hunde er avlet sådan frem, og vi må jo så indse, at det vil tage ligeså mange år.....vel omkring 20, at fremavle en anden type af denne race.  Og måske vil det aldrig ske, fordi der åbenbart er en almindelig bred opfattelse af, at de her muskelhundes kræfter skal udnyttes på det groveste.

Så nej......jeg har ikke ondt af hvalpene eller dyrlægen for den sags skyld. Jeg har ondt af de sagesløse, der stadig bliver bidt eller som stadig møder de her racer uden mundkurv, trods den nye hundelov!!

jeg er imod kamphunde, jeg er imod ulovlige hunde, jeg er imod avlerne af de ulovlige hunde. hvis ikke disse hunde blev aflivet ville de sikkert komme til MIN BY, bo hos de forkerte og ende med at blive en meget farlig hund. jeg har 3 børn, hund og kat  -  gu fanden skal den hund da ikke komme og udgøre en fare for min familie og hvad der dertil høre. men jeg syntes stadig der er sørgeligt at se de søde hunde dø bare fordi der er nogen der ikke overholder loven og skal have de "dræberhunde". så det er desværre iorden at de gør det. men kan godt forstå dyrelægen, det er sku sørgeligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

lisesp83

smillaluna skriver:

Det var dog en kold og kynisk holdning at have. Er da helt trist og rystet over at man kan have den holdning.

Det er da ikke hvalpenes skyld at der er nogle klaphatte som stadig avler den race. Og det er ejerne der har problemet. De har absolut intet begreb om hvad det vil sige at opdrage en hund (siger ikke at alle Amstaff ejere er sådan!). Jeg tror på at man kan få en ordentlig hund ud af en muskelhund hvis man har forstand på opdragelse.

Under alle omstændigheder afliver man ikke raske dyr!

ENIG!!!!

Anmeld

16. maj 2011

signe.

smillaluna skriver:

Om lidt skal man se en dyrlæge aflive 19 Amstaff hvalpe, simpelthen fordi racen er ulovlig.

Det kan godt være racen ikke er lovlig, men for dælen hvor er jeg imod at man afliver raske dyr!

Føj for fanden altså!

puha jeg så det i nyhederne, og åhh den stakkels dyrlæge brød da helt sammen... og kan godt lide hendes måde da hun sagde at hvis det ikke var hende der gjorde det, var det jo bare en anden, og hende her havde i hvert fald følelserne med.. det må være forfærdeligt at stå og skulle slå 19 raske hvalpe ihjel..

Anmeld

16. maj 2011

sandorff

Lone H. skriver:

Nej det tror jeg faktisk ikk :/ Han/hende skal være med i nyhederne imorgen og tror de fleste mennesker bliver berørt over at måtte aflive en hvalp uanset hvor mange andre hvalpe de kan avle...

det bliver jo så spændende at se imorgen om min fordom mod ejeren/ejerne holder stik....

Anmeld

16. maj 2011

Faith

jydeinden skriver:

jeg forstår ikke den holdning som nogle har herinde med at når det er hunde af en bestemt race så er det i orden at aflive dem, for så er de farlige... øhh undskyld mig men en labrador kan altså også bide... nej jeg skal ikke have en amstaff eller hvad de nu hedder alle sammen, men det er mere fordi det ikke er den race jeg vil have... er MEGET imod at man afliver raske hunde ( og de er immervel raske indtil de møder en ejer som INGEN kontrol har med den)

Meget enig!

Anmeld

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg kunne ikke være mere enig i, at en avler da er total fra forstanden, når han trods loven vælger at avle denne race.....men når der nu findes sådan nogle mennesker, synes jeg at der er en stor tryghed i at vide at den nye lov virker, og at hvalpene derfor bliver aflivet!!

Det er da pga af mennesker at loven var en nødvendighed!! Derfor synes jeg ikke, at der er noget galt i at disse hunde bliver aflivet NU!! Ja hellere nu inden de bider eller andet. Og til det vil jeg lige anfører at alle racer da kan bide mv, men nogle er altså avlet til det formål alene, og så jeg faktisk rimelig ligeglad med om hunden er en hvalp!!

Anmeld

16. maj 2011

Vial

Det trak tårer. Hvor var det grimt at se. Gudskelov så fatter hvalpene ikke, hvad der sker! Det er da mere humant end, at de havner op hos nogle tabertyper, som ikke opdrager den til at blive en harmonisk hund. Det er jo aflivning trukket i langdrag!

Man kan godt være i sine følelsers vold og tænke, at de aldrig burde være blevet aflivet. Hvad er alternativet. Hvor skal alle de ulovlige hunde opholde sig - og vil det være et sted med god livskvalitet??

jeg er sådan set okay med den hundelov. Selvom det måske havde været bedre med et kørekort til hunde. Det et nok bare svært at administrere og DYRT.. Og så skal der jo skæres andre steder på budgettet.

Alt i alt er det okay, men skide barsk at se på. Dumme dumme hundeavler, som fatter hat af, hvad man byder små skabninger.

Anmeld

16. maj 2011

Chamomile

Det var hårdt at se, stakkels små hvalpe  Jeg bliver sur på avlerne- de ved at der er stor risiko for at de bliver opdaget, og det betyder at de stakkels væsener bliver aflivet. Jeg er IKKE enig i loven, som er lavet omkring de hunderacer, vil jeg lige tilføje. Synes virkelig det er synd, for de dyrlæger som skal masse-aflive sunde hunde, som desværre har været så uheldige at være en forkert race.

Anmeld

16. maj 2011

lisesp83

Tin skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig i, at en avler da er total fra forstanden, når han trods loven vælger at avle denne race.....men når der nu findes sådan nogle mennesker, synes jeg at der er en stor tryghed i at vide at den nye lov virker, og at hvalpene derfor bliver aflivet!!

Det er da pga af mennesker at loven var en nødvendighed!! Derfor synes jeg ikke, at der er noget galt i at disse hunde bliver aflivet NU!! Ja hellere nu inden de bider eller andet. Og til det vil jeg lige anfører at alle racer da kan bide mv, men nogle er altså avlet til det formål alene, og så jeg faktisk rimelig ligeglad med om hunden er en hvalp!!

OMG..

Jeg syns du skulle komme og møde min hund.

Man kan ikke skære alle over én kam.

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

lisesp83 skriver:

OMG..

Jeg syns du skulle komme og møde min hund.

Man kan ikke skære alle over én kam.

hun måtte da også gerne møde en jeg kenders hund, hvis hun mener den bider ja så er det da utroligt at lige han må have den, for han er nemlig lam fra navlen og ned, dvs bider hunden ja så er der INTET han kan gøre... det hårdeste den endnu har bidt i er et kødben.. og dét gør min kærestes hund så vidt jeg ved også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.