Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Bare mig..

Jeg har som sådan ikke ondt af hundende, for de mærker intet og aner ikke hvad der skal ske. Men jeg har SÅ meget ondt af de dyrelæger der skal gøre det, og måske gå imod deres egen holdning om, at aflive raske og sunde hunde. Det synes jeg er forfærdeligt, at sætte andre mennesker i den situation, for avler man sådanne hunde, er chancerne temmelig store for at de vil blive opdaget (vil jeg gå ud fra)

Har der været et afsnit før det idag eller? hvis det er tilfældet, er der så ikke nogen der har et link?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
lisesp83 skriver:

OMG..

Jeg syns du skulle komme og møde min hund.

Man kan ikke skære alle over én kam.

Nej, men når man en gang har set og mærket hvad disser hunde kan og formår!!! tiltrods for at hunden er en sød og kærlig familiehund i mange år......pludselig en dag farer den i kødet på en (MIG)......HVORFOR??? Det er der ingen der ved, find forklaringen og løsningen og så kan loven jo sikkert afskaffes igen!!

Anmeld

16. maj 2011

Mum33

Tin skriver:

Godt så!! Har ikke set udsendelsen.....men er jeg en af de få, der synes det er helt ok????

Alle hvalpe er jo nuttede, men hel ærlig så synes jeg, at netop denne race er den mest grimmeste i nyere tid, og jeg ser da langt hellere den nuttede hvalp aflivet, frem for at en af mine børn, om nogle år, møder selv samme hvalp, og blir skambidt!!

Jeg er selvfølgelig godt klar over at det er fordi de her hunde er avlet sådan frem, og vi må jo så indse, at det vil tage ligeså mange år.....vel omkring 20, at fremavle en anden type af denne race.  Og måske vil det aldrig ske, fordi der åbenbart er en almindelig bred opfattelse af, at de her muskelhundes kræfter skal udnyttes på det groveste.

Så nej......jeg har ikke ondt af hvalpene eller dyrlægen for den sags skyld. Jeg har ondt af de sagesløse, der stadig bliver bidt eller som stadig møder de her racer uden mundkurv, trods den nye hundelov!!

Nej du er ikke den eneste. Jeg er principielt imod aflivning af raske dyr, men ser det med denne race som en nødvendighed.

Har set en lille dreng blive overfaldet - helt uopfordret, så er ikke i tvivl om at et forbud er det bedste.

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

Tin skriver:

Nej, men når man en gang har set og mærket hvad disser hunde kan og formår!!! tiltrods for at hunden er en sød og kærlig familiehund i mange år......pludselig en dag farer den i kødet på en (MIG)......HVORFOR??? Det er der ingen der ved, find forklaringen og løsningen og så kan loven jo sikkert afskaffes igen!!

vil du så også aflive schæferne nu du er i gang? de kan også bide og også gerne pludseligt. eller hvad med labradoren som ikke ligee er vantil børn og barnet ikke kender grænsen, og hunden advarer imod sine grænser ved et bid.. skal den også aflives?? det er jo skruen uden ende

Anmeld

16. maj 2011

Faith

KaMa skriver:

Det trak tårer. Hvor var det grimt at se. Gudskelov så fatter hvalpene ikke, hvad der sker! Det er da mere humant end, at de havner op hos nogle tabertyper, som ikke opdrager den til at blive en harmonisk hund. Det er jo aflivning trukket i langdrag!

Man kan godt være i sine følelsers vold og tænke, at de aldrig burde være blevet aflivet. Hvad er alternativet. Hvor skal alle de ulovlige hunde opholde sig - og vil det være et sted med god livskvalitet??

jeg er sådan set okay med den hundelov. Selvom det måske havde været bedre med et kørekort til hunde. Det et nok bare svært at administrere og DYRT.. Og så skal der jo skæres andre steder på budgettet.

Alt i alt er det okay, men skide barsk at se på. Dumme dumme hundeavler, som fatter hat af, hvad man byder små skabninger.

Jeg er også ok med den nye hundelov langt hen af vejen...

Men aflivning af raske dyr er jeg SÅ meget imod! Man skulle hellere konfiskere hvalpene og så få dem ud til nogle ejere som fatter hvad det er for en race de har med at gøre.

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

smillaluna skriver:

Men aflivning af raske dyr er jeg SÅ meget imod! Man skulle hellere konfiskere hvalpene og så få dem ud til nogle ejere som fatter hvad det er for en race de har med at gøre.

ganske enig

Anmeld

16. maj 2011

Vial

smillaluna skriver:

Men tror du, at det regnstykke vil gå op. Hvem er så god og dårlig. Man kan jo ikke rigtig diskreminere folk. Så skulle der være et kørekort til hund - og ingen racer ulovlige.

Anmeld

16. maj 2011

henh01

Man skal ALTID huske på at det aldrig er hundens skyld at den bliver som den bliver - det er ejerens!

Det samme med børn - utilregnelig, udadreagerende børn og des. lign har heller ikke selv sat sig i den situation - det er der nogen andre der har i de fleste tilfælde omsorgsgiveren ("ejeren")

Jeg har været ejer af en amstaff og aldrig har jeg mødt nogen så stille og rolig, så tålmodig og børne venlig en hund.

Jeg kunne pege på MANGE andre hunde jeg finder "farlige" ifb bid og utilregnelighed. Alle hunde kan mistrives og ende som en utilregnelig hund.

Anmeld

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
jydeinden skriver:

vil du så også aflive schæferne nu du er i gang? de kan også bide og også gerne pludseligt. eller hvad med labradoren som ikke ligee er vantil børn og barnet ikke kender grænsen, og hunden advarer imod sine grænser ved et bid.. skal den også aflives?? det er jo skruen uden ende

Alle kender vel forskellen på disse hunde eller hvad?????????

Der er en grund til at de kaldes muskelhunde/Dræberhunde. Disse hunde slipper ikke bare igen. Lugten af blod indgyder dem til at forsætte. En shæeffer eller aden racer kan bide ja, men pr statestik er dette sket meget sjælden, og de kan afbrydes i deres angreb.......Det kan muskelhunde ikke. Derfor er loven lavet. 

Det er nemlig en forskel der kan være om liv og død.

Anmeld

16. maj 2011

Mikkel's mor <3

jydeinden skriver:

jeg forstår ikke den holdning som nogle har herinde med at når det er hunde af en bestemt race så er det i orden at aflive dem, for så er de farlige... øhh undskyld mig men en labrador kan altså også bide... nej jeg skal ikke have en amstaff eller hvad de nu hedder alle sammen, men det er mere fordi det ikke er den race jeg vil have... er MEGET imod at man afliver raske hunde ( og de er immervel raske indtil de møder en ejer som INGEN kontrol har med den)

syntes det er så forkert at skære alle over en kam !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.