Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

pussekat

sandorff skriver:

tror du ikke ejeren er ligeglad?

han kan jo bare avle nye hvalpe...

hejsa

jo det tro jeg også han er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

sandorff

pussekat skriver:

hejsa

jo det tro jeg også han er

ja ik!

det eneste jeg tror han er ked af, er de penge der ikke komind på kontoen!

Anmeld

16. maj 2011

Stumpen

sandorff skriver:

ja ik!

det eneste jeg tror han er ked af, er de penge der ikke komind på kontoen!

Anmeld

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Godt så!! Har ikke set udsendelsen.....men er jeg en af de få, der synes det er helt ok????

Alle hvalpe er jo nuttede, men hel ærlig så synes jeg, at netop denne race er den mest grimmeste i nyere tid, og jeg ser da langt hellere den nuttede hvalp aflivet, frem for at en af mine børn, om nogle år, møder selv samme hvalp, og blir skambidt!!

Jeg er selvfølgelig godt klar over at det er fordi de her hunde er avlet sådan frem, og vi må jo så indse, at det vil tage ligeså mange år.....vel omkring 20, at fremavle en anden type af denne race.  Og måske vil det aldrig ske, fordi der åbenbart er en almindelig bred opfattelse af, at de her muskelhundes kræfter skal udnyttes på det groveste.

Så nej......jeg har ikke ondt af hvalpene eller dyrlægen for den sags skyld. Jeg har ondt af de sagesløse, der stadig bliver bidt eller som stadig møder de her racer uden mundkurv, trods den nye hundelov!!

Anmeld

16. maj 2011

Faith

Stumpen skriver:

Dum som jeg var, så så jeg det og hvor bliver jeg pisse harm over de folk som opdrætter dem, når de ved det er ulovligt!! 

Præcis! Det er avlernes skyld at de hvalpe dør. Så lad dog være med at avle den race!

Anmeld

16. maj 2011

LRJ

sandorff skriver:

tror du ikke ejeren er ligeglad?

han kan jo bare avle nye hvalpe...

Nej det tror jeg faktisk ikk :/ Han/hende skal være med i nyhederne imorgen og tror de fleste mennesker bliver berørt over at måtte aflive en hvalp uanset hvor mange andre hvalpe de kan avle...

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

jeg forstår ikke den holdning som nogle har herinde med at når det er hunde af en bestemt race så er det i orden at aflive dem, for så er de farlige... øhh undskyld mig men en labrador kan altså også bide... nej jeg skal ikke have en amstaff eller hvad de nu hedder alle sammen, men det er mere fordi det ikke er den race jeg vil have... er MEGET imod at man afliver raske hunde ( og de er immervel raske indtil de møder en ejer som INGEN kontrol har med den)

Anmeld

16. maj 2011

Laulund87

Lone H. skriver:

Nej det tror jeg faktisk ikk :/ Han/hende skal være med i nyhederne imorgen og tror de fleste mennesker bliver berørt over at måtte aflive en hvalp uanset hvor mange andre hvalpe de kan avle...

Men personen vidste jo det ville ske?

Føj hvor er det umoralsk at avle en hund, der 100% vil blive aflivet At h*n så håbede at sælge dem videre, uden det ville blive opdaget er SÅ lavt

Anmeld

16. maj 2011

lisesp83

Tin skriver:

Godt så!! Har ikke set udsendelsen.....men er jeg en af de få, der synes det er helt ok????

Alle hvalpe er jo nuttede, men hel ærlig så synes jeg, at netop denne race er den mest grimmeste i nyere tid, og jeg ser da langt hellere den nuttede hvalp aflivet, frem for at en af mine børn, om nogle år, møder selv samme hvalp, og blir skambidt!!

Jeg er selvfølgelig godt klar over at det er fordi de her hunde er avlet sådan frem, og vi må jo så indse, at det vil tage ligeså mange år.....vel omkring 20, at fremavle en anden type af denne race.  Og måske vil det aldrig ske, fordi der åbenbart er en almindelig bred opfattelse af, at de her muskelhundes kræfter skal udnyttes på det groveste.

Så nej......jeg har ikke ondt af hvalpene eller dyrlægen for den sags skyld. Jeg har ondt af de sagesløse, der stadig bliver bidt eller som stadig møder de her racer uden mundkurv, trods den nye hundelov!!

Wow du er kold.

Hvad med gravhunde? Labrador? Shæfer?

Eller hvad med om de forkerte ejere blir aflivet????????????????????

Anmeld

16. maj 2011

Faith

Tin skriver:

Det var dog en kold og kynisk holdning at have. Er da helt trist og rystet over at man kan have den holdning.

Det er da ikke hvalpenes skyld at der er nogle klaphatte som stadig avler den race. Og det er ejerne der har problemet. De har absolut intet begreb om hvad det vil sige at opdrage en hund (siger ikke at alle Amstaff ejere er sådan!). Jeg tror på at man kan få en ordentlig hund ud af en muskelhund hvis man har forstand på opdragelse.

Under alle omstændigheder afliver man ikke raske dyr!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.