Nyhederne om lidt: Aflivning af Amstaff hvalpe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

lisesp83

mariamiss6 skriver:

Så er det så bare lige at statestikken i DK for hvilken hunderace der har delt flest bid ud til mennesker, rent faktisk er en golden retriever, som er i familie med labradoren...

Og jeg kan da ikke se golden retrievere på listen?????

Jeg holder stærkt på at man skal købe den hunderace der passer familiens levestil og temperament, og at en kamphund kun er en kamphund når man træner den til det... Før man har trænet den er den en muskelhund NØJAGTIG som for eksempel en rottweiler eller en dobermann....

Godt skrevet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

SSL

mariamiss6 skriver:

Så er det så bare lige at statestikken i DK for hvilken hunderace der har delt flest bid ud til mennesker, rent faktisk er en golden retriever, som er i familie med labradoren...

Jeg holder stærkt på at man skal købe den hunderace der passer familiens levestil og temperament, og at en kamphund kun er en kamphund når man træner den til det... Før man har trænet den er den en muskelhund NØJAGTIG som for eksempel en rottweiler eller en dobermann....

har du et link til den statestik? For jeg synes ofte man hører om alle andre hunde en MH'er som dem der fører statestikken, men udfra hvad jeg selv har set/hørt/oplevet og erfaret i hundeforummer er at folk har flest dårlige erfaringer og oplevelser som DESVÆRRE indebære Mh'er, så det er ret vildt at det oftest er andre hunde der står øverst på listen, så er nys

Anmeld

16. maj 2011

slettet_7530

SSL skriver:

har du et link til den statestik? For jeg synes ofte man hører om alle andre hunde en MH'er som dem der fører statestikken, men udfra hvad jeg selv har set/hørt/oplevet og erfaret i hundeforummer er at folk har flest dårlige erfaringer og oplevelser som DESVÆRRE indebære Mh'er, så det er ret vildt at det oftest er andre hunde der står øverst på listen, så er nys

Det er fordi der er flere af dem, så statistisk vil de altid stå øverst på listen.

Anmeld

16. maj 2011

SSL

Albertesmor skriver:

Det er fordi der er flere af dem, så statistisk vil de altid stå øverst på listen.

Okay, det kan nu godt passe, men synes nu det er ret vildt at det skulle være golden ret..... Jeg kender overhoved ikke racen, men har ALDRIG hørt noget om bid/overfald el. andet Så det kommer helt bag på mig Men fin pointe..

Anmeld

16. maj 2011

mariamiss6

SSL skriver:

Næhæ det har jeg ikke for det var et der var fremme den gang den nye lov blev vedtaget så jeg kan ikke huske hvor den kom fra hehe....

Anmeld

16. maj 2011

Mi

mariamiss6 skriver:

Det hænger bla sammen med at der er rigtig mange goden retrievere i danmark og at forældre ikke har den samme respekt for en retriever som hvis de møder en muskelhund.

Desuden er retrievere ikke nær så stærke som disse muskelhunde, og laver derfor ikke nær så alvorlige bid, tænker jeg

Anmeld

16. maj 2011

SSL

mariamiss6 skriver:

Næhæ det har jeg ikke for det var et der var fremme den gang den nye lov blev vedtaget så jeg kan ikke huske hvor den kom fra hehe....

Jeg kna ikke google mig frem til statistikker over hundebid, så undre mig over det

Anmeld

16. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Albertesmor skriver:

Nemlig ja.

Vil da lige for mit eget vedkommene lige runde af med, at jeg altså ikke er hundehader eller noget.

Vi har en dejlig gammel labrador på 13 år, 1 dansk-svensk på 8 mdr og "venter os" en lille ny dansk-svensk hvalp omkring d. 1 juli. Han skal jo lige være stor nok til at flytte hjemmefra.

Jeg holder utrolig meget af mine hunde, der alle er inde i huset ved os forældre og vores fem børn.  Jeg er vokset op med hunde af forskellige racer, og nej...mine børn er aldrig alene med hundene, tiltrods for at jeg kan sætte labradoren til at hyle, hvis jeg går i haven en aften mens ungerne sover i huset. Så hyler hun, hvis en af ungerne begynder at græde eller andet.......ret smart. OBS: Hunden er i huset, mens børnene sover på egne værelser. Altså er de ikke alene sammen med hunden.

Mine børn lærer løbene at træne med hundene, de lærer at respektere vores egne hunde og andres hunde....feks hunden der står bundet hos købmanden. Mine børn ved at vores hunde spiser i fred fra os, og vi spiser i fred for hundene!! Hunden sover i fred i deres kurve og vi sover i fred i vores senge.....sådan er det bare!

Forsat god aften til alle

Anmeld

16. maj 2011

jydeinden

SSL skriver:

Jeg ved at du synes det er forfærdeligt at et barn bliver bidt! Men NEJ, der er ikke en risiko ved at komme i et hjem med hunde! Der er en risiko hvis min veninde kommer herhjem med sin 5-årige søn (ingen respekt for dyr) og han konstant løfter, driller, hiver i halen osv, mod min hund, SÅ er der en risiko! Men nej, der skal IKKE være en risiko ved at komme i et hjem med hund, den skal aldrig nogensinde bide umotiveret! Og gjorde mine hunde dét mod et barn, ville jeg vide at hunden har en brist, og det ville jeg ikke kunne leve med, men jeg kan skrive under på at der bestemt ikke er riskiko ved at besøge et hjem med hund, det er KUN risiko hvis barnet SELV ber om en advarsel, og så skal en hund advare med at vise tænder, knurre osv, men bestemt ikke bide som den første advarsel!! Jeg er helt chokeret over din udmeldning! Og hvis der var nogen der sagde til mig "Jeg har en labrador, du ved der er risiko for at din barn på 5mdr. bliver bidt" så ville jeg cutte dét venskab, så det synes jeg er SÅ upassende sagt, jeg citere dig: "Men når man ansskaffer sig en hund eller kommer i et hjem hvor der er hund, så kan den slags ske, og det tror jeg også godt Tin ved."

ja jeg står skam ved hvad jeg skrev, for jeg mener ALTID der er en risiko når man kommer i et hjem hvor der er en hund. Dét der spiller en rolle er hvordan hunden er opdraget, og hvordan barnet er opdraget.

Jeg tror på der er en meget meget lille procent del som er uheld der er sket uden nogen former for grund, og ja gu er det da rædselsfuldt for forældrene, men det ændre stadig ikke på min holdning om at alle hunde kan bide (muligheden for at de bider vil altid være til stede)

Anmeld

16. maj 2011

Steph_Laurits

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.