Hvilken uddannelse har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

*Toffee*

Mi skriver:

Jamen jeg havde egentlig også kun undersøgt Odense, og der kan man ikke læse Pædagogisk Sociologi, men det lyder lige som noget for mig  Hvad vil det sige at du tager den på deltid?

Det vil sige at der er nogle af eksamnerne jeg venter med at gå op til. Den er normeret til 2 år, men du har 5 år mener jeg, til at blive færdig. Så hvis der er noget der lige bliver for meget, kan man vente lidt. Som jeg har forstået det ihvertfald. Der er ikke lavet decideret deltids forløb, men min underviser sagde, at det nærmest var normalen, at man ikke tog den på 2 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Mi

Toffi skriver:

Det vil sige at der er nogle af eksamnerne jeg venter med at gå op til. Den er normeret til 2 år, men du har 5 år mener jeg, til at blive færdig. Så hvis der er noget der lige bliver for meget, kan man vente lidt. Som jeg har forstået det ihvertfald. Der er ikke lavet decideret deltids forløb, men min underviser sagde, at det nærmest var normalen, at man ikke tog den på 2 år.

Det ville faktisk være en god løsning for os, så kunne jeg måske arbejde lidt ved siden af. Så mister jeg heller ikke helt kontakten til arbejdsmarkedet. Jeg har 3½ års SU tilbage, og vi kan sagtens klare os på det. Det vil jeg helt sikkert tænkte nærmere over. Om ikke andet, så om et par år, når mine piger er ældre.

Anmeld

13. maj 2011

Malthes mor

Er uddannet pædagog. Har siden jeg blev uddanet arbejdet som socialpædagog primært fysisk og psykisk handicappet dvs. mongoler, mennesker med nedsat funktionsevne i deres daglig liv og lige nu arbejder jeg med psykisk syge....Røv hårdt, men røv hamrende spændende.

Hvis det skulle være, så er muligheden for at arbejde i forskellige børne-institutioner også tilstede.

Anmeld

13. maj 2011

Leonora25

mor-til-vanessa skriver:

har den 4-årig frisøruddannelse, men læser nu på hf og skal derefter på lære seminarium

Hvor sjovt, jeg har også frisøruddannelsen, læst HF og går nu på lærerseminariet- Var frisørfaget heller ikke dig?

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

Leonora25 skriver:

Jo jeg overvejer det også virkelig meget. Hvad havde du så af baggrund for at kunne komme ind?

Jeg har en Hf, men mangler lige matematik B, det kan jeg dog tage på turbo her til sommer.

Der er jo så også lige det at jeg har termin til december OG den faktor at det tager 5-7år. Vil jo også gerne snart begynde at tjene nogle penge

Ha ha hvor fedt, sådan en klogeåge Så kunne han lære det! Hader generaliserende mennesker!

Jeg har en treårig gymnasiel uddannelse bag mig (STX).

Det tager self. lang tid, men omvendt synes jeg også bare, at det er sindssygt vigtigt at gå efter det man brænder for. For hvad er 5-7 år nu med tanke på, at du får lov at beskæftige dig med noget resten af dit liv, som du elsker? I stedet for det "næst bedste", hvis du forstår?

Det ER hårdt, det siger sig selv, men fordi det er så spændende synes jeg klart, at det er det værd. Og du har så få timer, at det ikke er et problem at have en lille Dette semester har jeg fx kun haft 8 timers undervisning om ugen

Anmeld

13. maj 2011

*Toffee*

Mi skriver:

Det ville faktisk være en god løsning for os, så kunne jeg måske arbejde lidt ved siden af. Så mister jeg heller ikke helt kontakten til arbejdsmarkedet. Jeg har 3½ års SU tilbage, og vi kan sagtens klare os på det. Det vil jeg helt sikkert tænkte nærmere over. Om ikke andet, så om et par år, når mine piger er ældre.

Jeg skal helt klart arbejde ved siden af. Jeg har behov for at tjene nogle penge også. Og så har jeg kun 10 måneders SU tilbage.

Jeg håber du finder ud af hvilken vej du vil gå

Anmeld

13. maj 2011

Mi

Toffi skriver:

Jeg skal helt klart arbejde ved siden af. Jeg har behov for at tjene nogle penge også. Og så har jeg kun 10 måneders SU tilbage.

Jeg håber du finder ud af hvilken vej du vil gå

Tror du ikke også at det er rart at bevarer kontakten til faget. Jeg tænker i hvert fald at det er godt for mig at have noget praksis omkring mig som jeg kan reflektere i.

Hvornår skal du starte?

Anmeld

13. maj 2011

*Toffee*

Mi skriver:

Tror du ikke også at det er rart at bevarer kontakten til faget. Jeg tænker i hvert fald at det er godt for mig at have noget praksis omkring mig som jeg kan reflektere i.

Hvornår skal du starte?

Jeg tror helt klart det er en fordel at bevare kontakten til faget, men igen så kommer det også helt an på i hvilken retning man vil. Men jeg tror helt bestemt på ingen måde det skader noget.

Jeg har søgt ind med start til september. Jeg har ikke fået noget endeligt svar endnu, men der er meget der skulle gå galt hvis jeg ikke skulle komme ind, da jeg har et højt gennemsnit.

Men indrømmet, så ville jeg helst gerne lige tjene nogle rigtige penge først, så jeg håber klart at jeg har et job inden. Uanset hvad tror jeg dog alligevel jeg starter og ser hvad det er for noget.

Anmeld

13. maj 2011

Mi

Toffi skriver:

Jeg tror helt klart det er en fordel at bevare kontakten til faget, men igen så kommer det også helt an på i hvilken retning man vil. Men jeg tror helt bestemt på ingen måde det skader noget.

Jeg har søgt ind med start til september. Jeg har ikke fået noget endeligt svar endnu, men der er meget der skulle gå galt hvis jeg ikke skulle komme ind, da jeg har et højt gennemsnit.

Men indrømmet, så ville jeg helst gerne lige tjene nogle rigtige penge først, så jeg håber klart at jeg har et job inden. Uanset hvad tror jeg dog alligevel jeg starter og ser hvad det er for noget.

Det bliver da spændende  Så må vi jo  for at du kommer ind. Jeg vil lige holde lidt øje med hvilke ledige stillinger der er i området, for jeg skulle i så fald ikke starte før næste år.

Anmeld

13. maj 2011

*Toffee*

Mi skriver:

Det bliver da spændende  Så må vi jo  for at du kommer ind. Jeg vil lige holde lidt øje med hvilke ledige stillinger der er i området, for jeg skulle i så fald ikke starte før næste år.

Tak tak og i lige måde når du når dertil. Og kryds også gerne lige fingre for at der er en ledig stilling til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.