Hvilken uddannelse har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Happiness

betjenten skriver:

Hvordan kan du blive fængselsbetjent som pædagog???

Det var hvad vi fik afvide da vi var på institutionsbesøg ude i et fængsel under min uddannelse. Men det hedder måske noget andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

millapigen

jeg er uddannet kok.. men starter på vuc til august(pædagogpakken)

Anmeld

13. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Om godt 1½ mdr er jeg uddannet Social- og Sundhedshjælper. Men det er kun en start. Skal dog ud og tjene lidt penge inden jeg læser videre. Skal have en del uddannelser for at nå målet. Jeg vil nemlig være Sundhedsplejerske Speciale indenfor unge mødre.

Anmeld

13. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg er jurist

Line.

Anmeld

13. maj 2011

Sofia24

Er stud.med og (forhåbenlig) cand.med lige om lidt tid

Anmeld

13. maj 2011

Leonora25

Secrets skriver:

Er i gang med at studere psykologi på Århus Universitet Det er EKSTREMT spændende, fordi man både lærer noget om sig selv og andre. Indtil videre har vi haft 3 hovedfag og et par underfag fordelt på 2 semester.

Social og Personlighedspsykologi (giver vel lidt sig selv, men handler om mennesker i sociale sammenhænge og forskellige menneskers personligheder),

Biologisk psykologi (handler om alt det kemiske i hjernen, fx neurotransmittere som kan påvirke vores humør, samt hvor i hjernen forskellige handlinger finder sted. Fx hvilken hjernedel der har at gøre med beslutningstagen. Derudover også evolutionspsykologi. Hvordan mennesket har udviklet sig evolutionært, hvilke ting der ligger "indbygget" i osv (fx hvorfor mænd generelt set har flere sexpartnere end kvinder), mm.)