Hvilken uddannelse har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Happiness

betjenten skriver:

Hvordan kan du blive fængselsbetjent som pædagog???

Det var hvad vi fik afvide da vi var på institutionsbesøg ude i et fængsel under min uddannelse. Men det hedder måske noget andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

millapigen

jeg er uddannet kok.. men starter på vuc til august(pædagogpakken)

Anmeld

13. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Om godt 1½ mdr er jeg uddannet Social- og Sundhedshjælper. Men det er kun en start. Skal dog ud og tjene lidt penge inden jeg læser videre. Skal have en del uddannelser for at nå målet. Jeg vil nemlig være Sundhedsplejerske Speciale indenfor unge mødre.

Anmeld

13. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg er jurist

Line.

Anmeld

13. maj 2011

Sofia24

Er stud.med og (forhåbenlig) cand.med lige om lidt tid

Anmeld

13. maj 2011

Leonora25

Secrets skriver:

Er i gang med at studere psykologi på Århus Universitet Det er EKSTREMT spændende, fordi man både lærer noget om sig selv og andre. Indtil videre har vi haft 3 hovedfag og et par underfag fordelt på 2 semester.

Social og Personlighedspsykologi (giver vel lidt sig selv, men handler om mennesker i sociale sammenhænge og forskellige menneskers personligheder),

Biologisk psykologi (handler om alt det kemiske i hjernen, fx neurotransmittere som kan påvirke vores humør, samt hvor i hjernen forskellige handlinger finder sted. Fx hvilken hjernedel der har at gøre med beslutningstagen. Derudover også evolutionspsykologi. Hvordan mennesket har udviklet sig evolutionært, hvilke ting der ligger "indbygget" i osv (fx hvorfor mænd generelt set har flere sexpartnere end kvinder), mm.)

Kognition og Indlæringspsykologi (Handler meget om sådan noget med hukommelse, beslutningstagen, hvordan man ser ting (perception), indlæring, tilegnelsen af sprog, tænkningens sammenhæng med emotioner mm).

Utrolig spændende og lærerigt. Næste semester står den på udviklingspsykologi af de kære små børn. Det når jeg desværre ikek at have, før baby kommer til verde  

Uh det er så spændende!! Det har altid været min drømmeuddannelse. Jeg kom igang med læreruddannelsen i sommers, men føler ikke at jeg er på rette hylde, bliver helt misundelig når jeg læser dit indlæg

Anmeld

13. maj 2011

Leonora25

Jeg er lige startet på uddannelsen til social og sundhedshjælper, derefter tager jeg assistenten (hvis jeg kommer ind), og derefter igen enten jordemoder, socialrådgiver, pædagog eller sygeplejerske.

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

Leonora25 skriver:

Uh det er så spændende!! Det har altid været min drømmeuddannelse. Jeg kom igang med læreruddannelsen i sommers, men føler ikke at jeg er på rette hylde, bliver helt misundelig når jeg læser dit indlæg

Kunne du ikke tænke dig at prøve at komme ind så? Der er self. høje krav, men jeg kom selv ind på kvote 2. Og det er man ikke ringere af Vi havde en mega flabet forelæser på 1. semester som udtalte, at folk på kvote to klarede sig meget dårligere i fagene, og at de ikke var lige så gode på uddannelsen som kvote 1. Det gav mig motivationen til at sige "op i røven", og så fik jeg 12 på første semester  

Anmeld

13. maj 2011

Leonora25

Secrets skriver:

Kunne du ikke tænke dig at prøve at komme ind så? Der er self. høje krav, men jeg kom selv ind på kvote 2. Og det er man ikke ringere af Vi havde en mega flabet forelæser på 1. semester som udtalte, at folk på kvote to klarede sig meget dårligere i fagene, og at de ikke var lige så gode på uddannelsen som kvote 1. Det gav mig motivationen til at sige "op i røven", og så fik jeg 12 på første semester  

Jo jeg overvejer det også virkelig meget. Hvad havde du så af baggrund for at kunne komme ind?

Jeg har en Hf, men mangler lige matematik B, det kan jeg dog tage på turbo her til sommer.

Der er jo så også lige det at jeg har termin til december OG den faktor at det tager 5-7år. Vil jo også gerne snart begynde at tjene nogle penge

Ha ha hvor fedt, sådan en klogeåge Så kunne han lære det! Hader generaliserende mennesker!

Anmeld

13. maj 2011

mor-til-vanessa

har den 4-årig frisøruddannelse, men læser nu på hf og skal derefter på lære seminarium

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.