penge som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

Fam. Madsen

eliasogmor skriver:

oksy..underligt det var bare hva jeg fik atvide..måske fordi hun har 4...

kan godt ske det er derfor det skal jeg ikke kunne sige men jeg ved bare at hun får fri plads til dem... men synes da bare ikke at det skulle have noget og sige.. for hun får da det samme som jer andre....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

moniquesmor

eliasogmor skriver:

transport til ????

kursus jeg er på

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

lonemus skriver:

Din trækprocent er ikke det samme som dit fradrag.

Vi har alle en trækprocent + et personligt fradrag. Men det personlige fradrag varierer meget fra person til person, alt efter om man har gæld eller ikke gæld - bor du f.eks. til leje og intet ejer, så vil du kun have dit personlige fradrag. Men for os der har hus, bil osv., vi har både vores personlige fradrag + et ekstra fradrag pga. renten på den gæld vi har optaget. Derfor får Moniguesmor mere udbetalt end dig, da hun har hus. Men så snart hun får solgt sit hus, vil hun sikkert få det samme udbetalt som dig.

Håber det gjorde det lidt nemmere at forstå 60.png

Lone

jamen jeg har jo faktisk gæld......men ikke fra huskøb eller bil men kørekort. og baby ting....

Anmeld

11. november 2008

lonemus

eliasogmor skriver:

oksy..underligt det var bare hva jeg fik atvide..måske fordi hun har 4...

Så vidt jeg har forstået har det noget med sin samlede årsindkomst at gøre, om du kan søge friplads. Jeg mener altså kontanthjælpen kommer ind under den plads, hvor du godt kan sæge om friplads - jeg tror bare du skal søge om det og at det ikke sker automatisk!!!!??!!

Lone

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

moniquesmor skriver:

kursus jeg er på

hmm.....okay......

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Familien Madsen skriver:

kan godt ske det er derfor det skal jeg ikke kunne sige men jeg ved bare at hun får fri plads til dem... men synes da bare ikke at det skulle have noget og sige.. for hun får da det samme som jer andre....

jamen pga ar min indkomst skulle jeg betale de sølle 150 kr..men når jeg kom på su ville jeg få fuld friplads...

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

eliasogmor skriver:

jamen pga ar min indkomst skulle jeg betale de sølle 150 kr..men når jeg kom på su ville jeg få fuld friplads...

Ja, men su er også kun på omkring 4600, mener jeg.
FØR skat!

Anmeld

11. november 2008

lonemus

eliasogmor skriver:

jamen jeg har jo faktisk gæld......men ikke fra huskøb eller bil men kørekort. og baby ting....

Okay, jamen så er jeg sikker på det er regnet med i dit fradrag. Men det er nok ikke det helt store beløb du får mere i fradrag, da jeg ikke går ud fra din gæld er meget stor!?!?!
Eftersom renten længe har været så lav, så skal man faktisk ud at låne rimelig mange penge, før man kan mærke det på fradraget.

Lone 60.png

Anmeld

11. november 2008

Fam. Madsen

eliasogmor skriver:

det lyder underligt at det ikke er enst alle steder....

Anmeld

11. november 2008

moniquesmor

eliasogmor skriver:

hmm.....okay......

hvorfor du det sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.