penge som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

eliasogmor

Familien Madsen skriver:

du kan søge om forhøjet børne tilskud, gratis dp/vuggestue plads. samt bolig sekring.... det er det jeg lige ved ..60.png men ring til kommune og fortæl dem som det er så hjælper de dig også med og finde en lejlighed

hej...så længe du ikke er på su..kan du ikke få friplads...jeg skal dog kun betale omkring 150 kr i mdr...men da du får så meget udbetalt vil jeg tro det er mere.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

hej...så længe du ikke er på su..kan du ikke få friplads...jeg skal dog kun betale omkring 150 kr i mdr...men da du får så meget udbetalt vil jeg tro det er mere.....

Men tilgengæld får dem på kh 2250kr mere om md.

Anmeld

11. november 2008

Fam. Madsen

eliasogmor skriver:

jo du kan min søs som er på kontanthjælp får fri plads til alle hendes børn og det er altså 4 børn 1 i vuggestue 1 i børnehave og 2 i sfo og hun får fri plads til alle 4...

Sandra

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Men tilgengæld får dem på kh 2250kr mere om md.

altså det vil sige at hvis jeg har gæld får jeg udbetalt mere kontanthjælp.....og de med suen..fatter jeg heller ikke så...jeg går ned med ca 1000 kr når jeg starter på pæd sem....

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Familien Madsen skriver:

jo du kan min søs som er på kontanthjælp får fri plads til alle hendes børn og det er altså 4 børn 1 i vuggestue 1 i børnehave og 2 i sfo og hun får fri plads til alle 4...

Sandra

oksy..underligt det var bare hva jeg fik atvide..måske fordi hun har 4...

Anmeld

11. november 2008

moniquesmor

eliasogmor skriver:

hvad...får du 10000 udbetalt..jeg er også på kontanthjælp men får kun 8800 .......hvotfor får du så meget...

jamen jeg for penge til trensport

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

eliasogmor skriver:

altså det vil sige at hvis jeg har gæld får jeg udbetalt mere kontanthjælp.....og de med suen..fatter jeg heller ikke så...jeg går ned med ca 1000 kr når jeg starter på pæd sem....

Du skal jo huske på, at har du gæld skal du afdrage på dtehver måned også.
Så det er altså ikke en fordel at have gæld.

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

moniquesmor skriver:

jamen jeg for penge til trensport

transport til ????

Anmeld

11. november 2008

lonemus

eliasogmor skriver:

ja det kan jeg da godt se....jeg får trækket 40 % i skat..er det ikke normalt...

Din trækprocent er ikke det samme som dit fradrag.

Vi har alle en trækprocent + et personligt fradrag. Men det personlige fradrag varierer meget fra person til person, alt efter om man har gæld eller ikke gæld - bor du f.eks. til leje og intet ejer, så vil du kun have dit personlige fradrag. Men for os der har hus, bil osv., vi har både vores personlige fradrag + et ekstra fradrag pga. renten på den gæld vi har optaget. Derfor får Moniguesmor mere udbetalt end dig, da hun har hus. Men så snart hun får solgt sit hus, vil hun sikkert få det samme udbetalt som dig.

Håber det gjorde det lidt nemmere at forstå 60.png

Lone

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

Du får brutto 1250kr mere på kh...det er vel omkring 1200kr udbetalt.
Du kan jo tage lån på su, men ren su det giver mindre end kh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.