penge som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

Rasmine

Eva skriver:

Tja...det var det da jeg startede sidste år...

Okay? Pinligt, tjekker ikke engang om de går ind. (De går jo lige i hullet alligvevel)
Jeg er heldigvis færdig til sommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

eliasogmor

moniquesmor skriver:

hvor langt have du

nok ikke langt nok en 8-9 km....

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

jo kunne nok godt få et job..det vil jo så bare betyde at jeg aldrig ville se min søn..skulle finde en barnepige og betale hende, og få ændret boligstøtten hver eneste mdr...fordi min indkomst ikke vil være den samme....så forstår slet ikke hvorfor de siger at det er smart at studere med børn.....jeg glæder mig ikke...

Men det er det altså...du kan blive hjemme ved sygdom, du har meget fritid med dit barn som så ikke behøver at være meget i institution og du kan faktisk sagtens arbejde ved siden af, da dine dage ikke er særlig lange og du tit har fridage.
Så jeg ser kun fordele ved at studere frem for at arbejde...
Knus..

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

Okay? Pinligt, tjekker ikke engang om de går ind. (De går jo lige i hullet alligvevel)
Jeg er heldigvis færdig til sommer.

Det er jo heller ikke fordi det er så meget mere, men de stiger jo hvert år...bare ikke nok-griner.

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

eliasogmor skriver:

jo kunne nok godt få et job..det vil jo så bare betyde at jeg aldrig ville se min søn..skulle finde en barnepige og betale hende, og få ændret boligstøtten hver eneste mdr...fordi min indkomst ikke vil være den samme....så forstår slet ikke hvorfor de siger at det er smart at studere med børn.....jeg glæder mig ikke...

Kunne kæresten ikke tage over, mens du er på job?
Du skal jo ikke arbejde fuld tid.
Jeg er feks, vikar i en boenhed, hvor der både er dag/aften og weekendvagter.

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Ja, men det er da bedre end at få kh eller ingen uddannelse.
Jeg synes lånet er lidt i forhold til at man jo rent faktisk får betalt en uddannelse.
Jeg kunne godt leve uden lån med tre børn, så mon ikke du også kan??
Jeg har dog valgt at tage lån, da jeg gerne vil kunne leve de næste 5 år...uden at vende hver en krone.
Knus...

hvis det er rigtig med de 7000 kr så nej det kan jeg ikke for så har jeg 1000 at leve for med mindre der kommer regninger som jeg ikke havde tænkt på... så su lånet blir nok desværre en nødvendighed...

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Mebach skriver:

Kunne kæresten ikke tage over, mens du er på job?
Du skal jo ikke arbejde fuld tid.
Jeg er feks, vikar i en boenhed, hvor der både er dag/aften og weekendvagter.

så meger kærester er vi slet ikke endnu...... og så vil det jo betyde vi skulle bo sammen, og så blir økonomien jo bare endnu værre...for så skal han betale for næsten alt......

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Men det er det altså...du kan blive hjemme ved sygdom, du har meget fritid med dit barn som så ikke behøver at være meget i institution og du kan faktisk sagtens arbejde ved siden af, da dine dage ikke er særlig lange og du tit har fridage.
Så jeg ser kun fordele ved at studere frem for at arbejde...
Knus..

det er nok rigtig det finder jeg jo nok ud af...har du været i lønnede praktik?

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

det er nok rigtig det finder jeg jo nok ud af...har du været i lønnede praktik?

Ja, det er jeg nu og det er noget rigtig skidt....økonomisk. Hvornår skal du starte semi?? Jeg vil anbefale at du først gør det til sep. for så ryger du ind under den su finanserede praktik og dermed mister du ikke 5000kr NETTO hver måned.
Knus..

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

eliasogmor skriver:

så meger kærester er vi slet ikke endnu...... og så vil det jo betyde vi skulle bo sammen, og så blir økonomien jo bare endnu værre...for så skal han betale for næsten alt......

Men så har han vel Elias af og til?
Så er det bare afsted på job.

Synes faktisk selv det er dejligt at tage på job.
(plejer jo at være den som står med at hente unger, handle, lave mad osv., så af og til er det en befrielse bare at jobbe)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.