penge som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Ja, det er jeg nu og det er noget rigtig skidt....økonomisk. Hvornår skal du starte semi?? Jeg vil anbefale at du først gør det til sep. for så ryger du ind under den su finanserede praktik og dermed mister du ikke 5000kr NETTO hver måned.
Knus..

hmm.. skal starte til feb.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

eliasogmor

Mebach skriver:

Men så har han vel Elias af og til?
Så er det bare afsted på job.

Synes faktisk selv det er dejligt at tage på job.
(plejer jo at være den som står med at hente unger, handle, lave mad osv., så af og til er det en befrielse bare at jobbe)

desværre sådan som han arbejder nu er han altid først færdigt sent..sådan er det når man finder en selvstændig it mand.....

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

hmm.. skal starte til feb.....

Så ville jeg råde dig til at vente det halve år med at starte...når du er i praktik får du mindre end su og INGEN lån...så det ville du ikke kunne leve for uden at tage banklån og det er meget dyrere end su lån..
Knus..

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Så ville jeg råde dig til at vente det halve år med at starte...når du er i praktik får du mindre end su og INGEN lån...så det ville du ikke kunne leve for uden at tage banklån og det er meget dyrere end su lån..
Knus..

det kan jeg desværre ikke...da jeg ikke kan få udsat pladsen længere....

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

eliasogmor skriver:

desværre sådan som han arbejder nu er han altid først færdigt sent..sådan er det når man finder en selvstændig it mand.....

Er der ikke nogle bedsteforældre som kan hjælpe så?

På den anden side: I er jo 2 som har barn sammen, så må han jo af og til slække lidt på jobbet, eller jobbe om aftenen, når E. sover?

Her har der ikke været noget at diskutere, overhovedet.
Selvom Lars har det job han har, har han fået besked på at jeg ville have en god praktik, og arbejde med noget som interesserer mig.
(ville ikke i børnehave og lign. selvom arbejdstiderne er bedre end i et bo tilbud)
Så nu er jeg i praktik, hvor der er døgn/halvdøgnsvagter, samt laaaange weekendvagter (har lige været afsted 35 timer i weekenden)

Det betyder, at kan barnepigen eller bedsteforældre ikke passe, jamen, så SKAL Lars bare hente.

Og så er den bare ikke længere.
Der er meget pæanlægning, men det kører.
Og jeg har en KANON praktik!

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

det kan jeg desværre ikke...da jeg ikke kan få udsat pladsen længere....

Hvad vil du så gøre i det år du går 5000kr ned om md.
Siger det til dig fordi der er en del enlige der stopper pga den lønnede...og du kan da bare søge ind igen til sep. Der mangler studerende så alle kan komme ind når de vil...

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

Der er også den mulighed, at du kan blive netstuderende.
Mener der er én i Horsens.
På den måde tilrettelægger du selv din tid, og kan arbejde om dagen, hvor andre studerende er i skole.

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Mebach skriver:

Er der ikke nogle bedsteforældre som kan hjælpe så?

På den anden side: I er jo 2 som har barn sammen, så må han jo af og til slække lidt på jobbet, eller jobbe om aftenen, når E. sover?

Her har der ikke været noget at diskutere, overhovedet.
Selvom Lars har det job han har, har han fået besked på at jeg ville have en god praktik, og arbejde med noget som interesserer mig.
(ville ikke i børnehave og lign. selvom arbejdstiderne er bedre end i et bo tilbud)
Så nu er jeg i praktik, hvor der er døgn/halvdøgnsvagter, samt laaaange weekendvagter (har lige været afsted 35 timer i weekenden)

Det betyder, at kan barnepigen eller bedsteforældre ikke passe, jamen, så SKAL Lars bare hente.

Og så er den bare ikke længere.
Der er meget pæanlægning, men det kører.
Og jeg har en KANON praktik!

elias far vil ikke " have ham" alligevel...det er en ny kæreste jeg har......

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Hvad vil du så gøre i det år du går 5000kr ned om md.
Siger det til dig fordi der er en del enlige der stopper pga den lønnede...og du kan da bare søge ind igen til sep. Der mangler studerende så alle kan komme ind når de vil...

ikke i kolding....efter de nye regler kan jeg ikke komme ind med min karakter.......

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

ikke i kolding....efter de nye regler kan jeg ikke komme ind med min karakter.......

Det er da synd...så kan du ikke starte jo...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.