penge som enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

eliasogmor

MorCamilla skriver:

Det er helt sikekrt noget med dit fradrag.. eller sådan noget.. I den periode jeg var på kontant hjælp fik jeg også lige omkring 10.000 udbetalt.. Da jeg har en "stor" glæd på vores hus... jeg kan trække fra...

Er der måske forskel fra kommune til kommune på hvor meget man får?? evt.. jeg ved det ikke, bare lige en tanke her fra...

øhm forstår jeg ikke.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

Honningblomst

nej tror jeg ikke...mit fradrag er meget lille...den højeste sats som enlig forsørger på kontant hjælp er lidt over 10000. før skat.. så kan slet ikke forstå det....

Over 12000kr brutto er det.
http://www.bm.dk/sw23441.asp

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

MorCamilla skriver:

Det er helt sikekrt noget med dit fradrag.. eller sådan noget.. I den periode jeg var på kontant hjælp fik jeg også lige omkring 10.000 udbetalt.. Da jeg har en "stor" glæd på vores hus... jeg kan trække fra...

Er der måske forskel fra kommune til kommune på hvor meget man får?? evt.. jeg ved det ikke, bare lige en tanke her fra...

hva var din kontant hjælp før skat??????

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Over 12000kr brutto er det.

ja det kan jeg da godt se....jeg får trækket 40 % i skat..er det ikke normalt...

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

Kontanthjælpen er vel samme sats, landet over.
Ellers ville alle kontanthjælpsmodtagerne vel flytte til den kommune hvor satsen er højst???

Jeg tror altså det har noget at gøre med fradraget.

Mette - ikke kontanthjælpsmodtager

Anmeld

11. november 2008

eliasogmor

Mebach skriver:

Ellers ville alle kontanthjælpsmodtagerne vel flytte til den kommune hvor satsen er højst???

tror jeg heller ikke....så vil jeg gerne flytte hvis jeg kan få 10000 udbetalt.....

Anmeld

11. november 2008

Rasmine

eliasogmor skriver:

tror jeg heller ikke....så vil jeg gerne flytte hvis jeg kan få 10000 udbetalt.....

Anmeld

11. november 2008

MorCamilla

eliasogmor skriver:

øhm forstår jeg ikke.......

Jo mere gæld du har, jo mere fradrag kan du få.. Fradrag er penge du ikke skal betale skat af...

Min kontanthjælp før skat var lige omkring 13.000 tror jeg nok, men må indrømme jeg ikke helt kan huske det...

Anmeld

11. november 2008

lonemus

Det vil jeg nu også mene!!

Hvis den ene har hus, men den anden ikke har, vil der jo helt sikkert være en forskel. Den med huset vil få flere penge udbetalt, end den uden huset.

Så Moniquesmor, det skal du huske at have med i dine nye planer, at du vil få mindre udbetalt om måneden, når I får solgt huset.

Lone - som heller aldrig har modtaget kontanthjælp.

Anmeld

11. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

ja det kan jeg da godt se....jeg får trækket 40 % i skat..er det ikke normalt...

Ja, du har dit personlige og så passer det godt at resten trækkes 40 procent..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.