Eva. skriver:
Jeg vil aldrig mene at en smadret krop efter 60 kilos overvægt kan betegnes som naturligt...aldrig...det er en belastning for den stakkels kvinde at leve i sådan en krop og det er som nok en af grundene til at vi som samfund betaler for at disse kvinder får lavet, mace, arme, lår og bryster...og heldigvis for det...om vi kan lide det eller ej, så hænger det ydre sammen med selvtillid og selvtillid med øget livskvalitet.
For dig hænger det ydre sammen med selvtillid og øget livskvalitet, andre kan have andre værdier for hvad der giver selvtillid og livskvalitet. Man kan ikke generalisere på den måde. Du kan sagtens finde store smukke mennesker, der har en fantastisk udstråling og selvtillid. Ligesom du kan finde slanke smukke mennesker, der har ringe selvtillid.
Med det sagt, så har du da nok ret i at det er springende punkt for mange, nogle mere end andre. Nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke på om det er mediernes fokus på "hvordan man skal se ud" der er med til at give det billede eller om det måske egentligt altid har været der. For hvor er det da ærgeligt hvis ens selvtillid afhænger af om ens talje er den rigtige størrelse, eller om ens bryster sidder højt nok oppe eller om ens næse er for stor eller hvad det nu kan være.
Jeg er ikke hellig, de samme ting siger jeg til mig selv, hvis jeg har en dag, hvor jeg synes at alt ser forkert ud.
Anmeld