Er kvinder dårlige til at være ærlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Sitrani

Toffi skriver:

Lige præcis, og det er en ideologi, jeg personligt mener, at man skal forsøge at vende tilbage til.

Ja, sådan har jeg det nemlig også...... Naturlige kvinder er smukke.. Og det ville jeg nu synes uanset om jeg var "grim" eller "smuk" tror jeg.... tror ikke nødvendigvis at det Eva kalder "små grimme kvinder" nødvendigvis altid skal tale pænt om hinanden, fordi de ingen selvtillid har, og at det kun er kønne kvinder der kan være ærlige overfor andre kvinder.... sådan som jeg forstod det.....

Jeg har nu aldrig haft bryster der sad og var faste, eftersom jeg altid har haft store naturlige bryster, og det synes jeg nu giver sig selv, da store bryster jo er tungere end mindre bryster, og derfor selvfølgelig bliver påvirket af tyngdekræften... hehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Aves.

STN skriver:

Ja, sådan har jeg det nemlig også...... Naturlige kvinder er smukke.. Og det ville jeg nu synes uanset om jeg var "grim" eller "smuk" tror jeg.... tror ikke nødvendigvis at det Eva kalder "små grimme kvinder" nødvendigvis altid skal tale pænt om hinanden, fordi de ingen selvtillid har, og at det kun er kønne kvinder der kan være ærlige overfor andre kvinder.... sådan som jeg forstod det.....

Jeg har nu aldrig haft bryster der sad og var faste, eftersom jeg altid har haft store naturlige bryster, og det synes jeg nu giver sig selv, da store bryster jo er tungere end mindre bryster, og derfor selvfølgelig bliver påvirket af tyngdekræften... hehe...

Nej, det var forkert forstået...jeg mente bare alle de kvinder der kan sidde og hidse sig op over den kvinde i selskabet som er den friske, den smukke, den lækre og hende manden også lige skal lure lidt på...der tror jeg altså det handler om at man måske ikke har det så godt med sig selv...og igen, jeg siger ikke alle er sådan, men jeg har dælme oplevet det en del gange...og har selv været sådan og er bestemt ikke glad for det, men bevidst om hvorfor.

Anmeld

6. maj 2011

slettet_7530

STN skriver:

Men det afhænger stadig af øjnene der ser  er vi ikke enige om det??

Anmeld

6. maj 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Nej, det var forkert forstået...jeg mente bare alle de kvinder der kan sidde og hidse sig op over den kvinde i selskabet som er den friske, den smukke, den lækre og hende manden også lige skal lure lidt på...der tror jeg altså det handler om at man måske ikke har det så godt med sig selv...og igen, jeg siger ikke alle er sådan, men jeg har dælme oplevet det en del gange...og har selv været sådan og er bestemt ikke glad for det, men bevidst om hvorfor.

Anmeld

6. maj 2011

*Toffee*

Eva. skriver:

Jeg vil aldrig mene at en smadret krop efter 60 kilos overvægt kan betegnes som naturligt...aldrig...det er en belastning for den stakkels kvinde at leve i sådan en krop og det er som nok en af grundene til at vi som samfund betaler for at disse kvinder får lavet, mace, arme, lår og bryster...og heldigvis for det...om vi kan lide det eller ej, så hænger det ydre sammen med selvtillid og selvtillid med øget livskvalitet.

For dig hænger det ydre sammen med selvtillid og øget livskvalitet, andre kan have andre værdier for hvad der giver selvtillid og livskvalitet. Man kan ikke generalisere på den måde. Du kan sagtens finde store smukke mennesker, der har en fantastisk udstråling og selvtillid. Ligesom du kan finde slanke smukke mennesker, der har ringe selvtillid.

Med det sagt, så har du da nok ret i at det er springende punkt for mange, nogle mere end andre. Nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke på om det er mediernes fokus på "hvordan man skal se ud" der er med til at give det billede eller om det måske egentligt altid har været der. For hvor er det da ærgeligt hvis ens selvtillid afhænger af om ens talje er den rigtige størrelse, eller om ens bryster sidder højt nok oppe eller om ens næse er for stor eller hvad det nu kan være.

Jeg er ikke hellig, de samme ting siger jeg til mig selv, hvis jeg har en dag, hvor jeg synes at alt ser forkert ud.

Anmeld

6. maj 2011

eElak

Eva. skriver:

over for hinanden...er det ikke ok at være det...og hvorfor egentlig ikke?

Sad og talte med en mandeven jeg har om det og jeg blev sådan lidt stødt over det, for jeg synes ikke jeg er sådan...og nu i en anden tråd hvor jeg helt ærligt kommenterer noget og endda ikke som negativt men bare hvad jeg ser og tænker, så kan jeg godt mærke at det gør man åbenbart ikke...har også lagt mærke til det andre gange, hvordan der kommenteres og alt bare er såååå positivt.

Må man som kvinde helst ikke være ærlig hvis ikke det er positivt når det handler om andres ydre....er det kun ok for os kvinde at være det mod os selv...

Hvad mener I?

Jeg ved godt hvad det er du hentyder til... Eller regner med det er den tråd om camilla framnes... 

Jo det er helt fint at være ærlig..

Men det er vel også ok at være ærlig, selvom man er uenig med dig ikk?

Du skriver ganske ærligt at du tænker at hun trænger til et brystlæft.

Jeg skriver at det er ikke alle som vil og kan betale for et brystløft, og det er fedt at hun viser kroppen frem som den nu er - ganske naturlig, inkl lange patter. jeg giver dig også nogle sandheder om at bryster godt kan være lange og hænge inden en graviditet. Det er ikke alle som er udstyret med 2 perfekte gajoler som sidder som de skal..  :-)

Til trådens emne med ærlighed:

Ærlighed styrer max, men det er ikke alle som kan tåle at høre den.. Spørgsmålet er hvordan man formulerer sig (generelt) men også hvor meget værd er ærligheden i forhold til udsigten til at såre andre?

Anmeld

6. maj 2011

Sitrani

Albertesmor skriver:

Men det afhænger stadig af øjnene der ser  er vi ikke enige om det??

Jo, helt sikkert  Alt er jo relativt....

Anmeld

6. maj 2011

*Toffee*

Albertesmor skriver:

Jeg synes folk skal gøre med deres kroppe hvad de vil, hvis jeg så også får lov at gøre med min hvad jeg vil  hvis et brystløft kan gøre mig lykkeligere eller fuldende min selvopfattelse af det perfekte MIG, så er det jeg gør  hvis naboen vælger at have baser der hænger på anklerne så skal hun da have lov til det

Der er vi slet ikke uenige. Folk må gøre hvad de vil  Bare det ikke bliver en målestok for hvad andre skal gøre.

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Toffi skriver:

For dig hænger det ydre sammen med selvtillid og øget livskvalitet, andre kan have andre værdier for hvad der giver selvtillid og livskvalitet. Man kan ikke generalisere på den måde. Du kan sagtens finde store smukke mennesker, der har en fantastisk udstråling og selvtillid. Ligesom du kan finde slanke smukke mennesker, der har ringe selvtillid.

Med det sagt, så har du da nok ret i at det er springende punkt for mange, nogle mere end andre. Nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke på om det er mediernes fokus på "hvordan man skal se ud" der er med til at give det billede eller om det måske egentligt altid har været der. For hvor er det da ærgeligt hvis ens selvtillid afhænger af om ens talje er den rigtige størrelse, eller om ens bryster sidder højt nok oppe eller om ens næse er for stor eller hvad det nu kan være.

Jeg er ikke hellig, de samme ting siger jeg til mig selv, hvis jeg har en dag, hvor jeg synes at alt ser forkert ud.

Det er jeg slet ikke enig i, overhoved, Det ydre og indre hænger sammen, sådan er det bare...og ja, der er kvinder der er kæmpe store som bare er glade og friske, men jeg har endnu ikke mæødt eller hørt om en som ikke ville tabe sig og som ikke har haft det skidt med sin størrelse. Jo større jo mere må man jo skjule sig og passe på sig.

Det hele skal passe sammen, selvfølgelig og det ene vil ikek funegere uden det andet..ydre og indre, det er vi også enige i...men at være meget tyk, eller have en mave der hænger ned over tisserene efter vægttab, det synes jeg virkelig er synd at tro bare handler om at man skal have det godt indeni...

Anmeld

6. maj 2011

Sitrani

Eva. skriver:

Aha, så forstår jeg....

Det synes jeg du har ret i - hvis man kan føle sig harm over, at der er en anden der ser godt ud, så kan det være fordi man synes, at hun er kønnere end én selv måske  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.