Er kvinder dårlige til at være ærlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

Aves.

Toffi skriver:

Hvis der er fysiske gener, er det jo noget andet. Det er vel ikke det vi snakker om?

Jeg tror da gerne store mennesker vil tabe sig, men det er jo ikke ensbetydende med at de ikke har det godt med sig selv.

Jeg er ikke helt enig i at det ydre og indre nødvendigvis hænger sammen. Sådan er det i din verden og måske også tildels i min verden. Men der er altså også bare nogle som har andre værdier end at være billedlig smuk og som kan have et fantastisk liv uden så meget at bekymre sig om hvordan de ser ud.

Jeg har aldrig nævnt noget med at være smukke...jeg har skrevet at det handler om at være glad for det man ser...

Men nej, de store fede mennesker der smiler og er sååååå glade, de er det ikke indeni, de er hæmmede og hader det lag af fedt der er om dem....jeg har som albertesmor ikke mødt en eneste som ikke har været ked af at være fed..

Jeg taler om gener...fysiske som psykiske...kan huske jeg efter mit brystløft talte med de ansatte deroppe og de sagde at netop løft var det der gjorde mest lykke og den største forskel...løft er ikke detd er laves til de unge piger på 20 som bare vil have større bryster...så lige med det der er som regel en anden historie med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

over for hinanden...er det ikke ok at være det...og hvorfor egentlig ikke?

Sad og talte med en mandeven jeg har om det og jeg blev sådan lidt stødt over det, for jeg synes ikke jeg er sådan...og nu i en anden tråd hvor jeg helt ærligt kommenterer noget og endda ikke som negativt men bare hvad jeg ser og tænker, så kan jeg godt mærke at det gør man åbenbart ikke...har også lagt mærke til det andre gange, hvordan der kommenteres og alt bare er såååå positivt.

Må man som kvinde helst ikke være ærlig hvis ikke det er positivt når det handler om andres ydre....er det kun ok for os kvinde at være det mod os selv...

Hvad mener I?

jeg syntes det er ok at være ærlig... hvis man direkte bliver bedt om at være det i en eller anden sammenhæng..

hvis det er at en person måske har det lidt skidt med sig selv, som nogen jo kan have engang imellem, og har brug for et selvværdsboost, og poster feks en tråd med et billede af sig selv for at få folk til at sige noget pænt om en, så nytter det jo ikke noget at man skriver sin mening hvis den ikke er positiv.

det jeg mener er, hvis man siger noget for at sige sin mening men at man ved at den sårer et andet menneske, som ikke er noget alvorligt emne som f.eks øverst beskrevet, så syntes jeg ærligt talt man skal holde sin mening for sig selv.. for det er der ingen der får noget ud af, andet end den person der er ærlig måske får et lille kick af at være så ærlig at man ligefrem nyder at være ærlig på en negativ facon.

men ja, håber det er til at forstå. ellers må jeg prøve at forklare det på en anden måde.. hvis jeg kan. 

Anmeld

7. maj 2011

*Toffee*

Eva. skriver:

Jeg har aldrig nævnt noget med at være smukke...jeg har skrevet at det handler om at være glad for det man ser...

Men nej, de store fede mennesker der smiler og er sååååå glade, de er det ikke indeni, de er hæmmede og hader det lag af fedt der er om dem....jeg har som albertesmor ikke mødt en eneste som ikke har været ked af at være fed..

Jeg taler om gener...fysiske som psykiske...kan huske jeg efter mit brystløft talte med de ansatte deroppe og de sagde at netop løft var det der gjorde mest lykke og den største forskel...løft er ikke detd er laves til de unge piger på 20 som bare vil have større bryster...så lige med det der er som regel en anden historie med..

Jeg forstår godt hvad du skriver og er på nogle områder også enig. Det jeg tror jeg reagere på er den generalisering der sker. Og det er måske også det andre reagere på. Man kan ikke snakke på alle menneskers vegne.

Nogle kan ikke lide hvad de ser, andre kan. Det hænger ikke nødvendigvis sammen med hvor stor man er. Jeg mødt slanke mennesker der havde det meget svært med sig selv. Og så har jeg mødt store mennesker der havde det super godt. Og jeg har også set eksempler på det modsatte indenfor begge dele.

Der hvor jeg faktisk tror at vi er rigtig enige er at det hele netop handler om, at man er tilfreds med det man ser i spejlet. 

Anmeld

7. maj 2011

Carina1977

Jeg vælger tit at tie....og det gør bestemt ikke mig til en uærlig person. For mig handler det om situations-fornemmelse. Jeg kunne aldrig drømme om at kommentere andres udseende, da jeg overhovedet ikke går op i, hvordan folk ser ud, men hvordan de er.

Hvis jeg bliver spurgt om noget, jamen så er jeg også ærlig, men har måske bare forskellige måder at sige tingene på, alt efter hvem der spørger mig.

Men sådan generelt, så kan jeg ikke se nogen grund til at kommentere på andre, medmindre man bliver spurgt. Og igen der, så synes jeg også man bør have lidt situationsfornemmelse. Selvom man måske ikke selv mener det så hårdt, så kan modtageren jo føle sig krænket.

Anmeld

7. maj 2011

mortilflere

jeg er altid 100 % ærlig... og det giver hug LOL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.