Er kvinder dårlige til at være ærlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.912 visninger
64 svar
0 synes godt om
6. maj 2011

Aves.

over for hinanden...er det ikke ok at være det...og hvorfor egentlig ikke?

Sad og talte med en mandeven jeg har om det og jeg blev sådan lidt stødt over det, for jeg synes ikke jeg er sådan...og nu i en anden tråd hvor jeg helt ærligt kommenterer noget og endda ikke som negativt men bare hvad jeg ser og tænker, så kan jeg godt mærke at det gør man åbenbart ikke...har også lagt mærke til det andre gange, hvordan der kommenteres og alt bare er såååå positivt.

Må man som kvinde helst ikke være ærlig hvis ikke det er positivt når det handler om andres ydre....er det kun ok for os kvinde at være det mod os selv...

Hvad mener I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Sad og talte med en mandeven jeg har om det og jeg blev sådan lidt stødt over det, for jeg synes ikke jeg er sådan...og nu i en anden tråd hvor jeg helt ærligt kommenterer noget og endda ikke som negativt men bare hvad jeg ser og tænker, så kan jeg godt mærke at det gør man åbenbart ikke...har også lagt mærke til det andre gange, hvordan der kommenteres og alt bare er såååå positivt.

Må man som kvinde helst ikke være ærlig hvis ikke det er positivt når det handler om andres ydre....er det kun ok for os kvinde at være det mod os selv...

Hvad mener I?

Jo jo bare ikke direkte, helst bag deres rygge  

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Jo jo bare ikke direkte, helst bag deres rygge  

Åhh, det er det man gør...ok..

Anmeld

6. maj 2011

Frøken J.

Hvad mener I?

Det kommer vel an på, om man generaliserer, og om der er bedt om ens mening. Nu blev jeg personlig stødt over din udtalelse, da du blot konkluderede at "sådan ser bryster bare ud efter et større vægttab", for det gælder skisme ikke for alle. Nu nævner jeg lige det eksempel, fordi du selv hentyder til pågældende tråd.

Men synes da det er fint at være ærlig på en pæn måde, hvis der er en grund til det. ÆRlighed for ærligheds skyld, når det sårer folk, og ens mening ikke er bedt om, det bryder jeg mig ikke om. Jeg ville ikke gå hen til en kvinde og sige: "Wow, den er virkelig grim den jakke du har på" for eksempel. Det er jo unødvendigt.

Anmeld

6. maj 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Åhh, det er det man gør...ok..

Det er i hvertfald det jeg oplever, er der et sted janteloven stortrives er det i kvindeuniverset.

Anmeld

6. maj 2011

132319

Eva. skriver:

Hvad mener I?

Jeg er ikke typen der udelukkende kommer med rosende ord til mine veninder. Det ligger bare ikke til min natur hele tiden at skulle fortælle folk at de er smukke osv. Mine veninder ved at jeg holder af dem -Ellers var de ikke mine veninder 

Men du har ret, mænd er bare mere hudløs ærlige.

Min søs gik fra sin kæreste for ½ år siden og tog hjem til sin bedste kammerat og sov på sofaen. Da de vågnede og min søster efter mange timers gråd sagde at nu ville hun tage på arbejde sagde han: "Hold KÆFT du ligner lort, kom vi tager en kop kaffe først" -En veninde ville have sagt " Smukke, vi tager en kop kaffe først"

Jeg elsker mænds ærlighed og synes helt klart at vi kvinder kunne lære af det 

Anmeld

6. maj 2011

slettet_7530

Det kommer vel an på, om man generaliserer, og om der er bedt om ens mening. Nu blev jeg personlig stødt over din udtalelse, da du blot konkluderede at "sådan ser bryster bare ud efter et større vægttab", for det gælder skisme ikke for alle. Nu nævner jeg lige det eksempel, fordi du selv hentyder til pågældende tråd.

Men synes da det er fint at være ærlig på en pæn måde, hvis der er en grund til det. ÆRlighed for ærligheds skyld, når det sårer folk, og ens mening ikke er bedt om, det bryder jeg mig ikke om. Jeg ville ikke gå hen til en kvinde og sige: " Wow, den er virkelig grim den jakke du har på" for eksempel. Det er jo unødvendigt.

Jeg giver dig helt ret  men der hvor jeg står af er,

trådstarter spørger hvad synes i? som det allersidste i hendes indlæg der kommer forskellige udmeldinger, men en der ikke lige følger flertallets bliver så ikke godtaget

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Secrets skriver:

Men synes da det er fint at være ærlig på en pæn måde, hvis der er en grund til det. ÆRlighed for ærligheds skyld, når det såre folk, og ens mening ikke er bedt om, det bryder jeg mig ikke om. Jeg ville ikke gå hen til en kvinde og sige: "Wow, den er virkelig grim den jakke du har på" for eksempel. Det er jo unødvendigt.

Jeg har ikke oplevet nogen kvinde som har tabt sig mange mange kilo uden at brysterne er ødelagt..mange kan endda få det betalt gennem det offentlige.

Og nej, det er selvfølgelig ikke på den måde du nævner jeg mener...men der er bare sådan lidt rygklappen mellem kvinder og især dem som ikke er virkelig smukke, slanke, højtuddannede osv, det er dem jeg har oplevet mange kvinder ikk kan fordfrage...er det mon noget selvværds noget der trykker...?

Anmeld

6. maj 2011

Frøken J.

Albertesmor skriver:

Jeg giver dig helt ret  men der jeg står er at trådstarter spørger hvad synes i? som det allersidste i hendes indlæg der kommer forskellige udmeldinger, men en der ikke lige følger flertallets bliver så ikke godtaget

Nu snakker jeg ikke om kommentaren om Camillas bryster, det er da ok, der blev jo spurgt. Det jeg siger er, at jeg blev stødt over at Eva proklamerede, at sådan (som camillas bryster) ser bryster ud efter et større vægttab. Og det synes jeg var en træls generalisering, især når jeg ikke selv har hængebabser efter vægttab

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Det er i hvertfald det jeg oplever, er der et sted janteloven stortrives er det i kvindeuniverset.

Ja, det er det nok...for de smukke kvinder er altid dem som de små grimme tøser ikke kan fordrage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.