Er kvinder dårlige til at være ærlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

slettet_7530

Toffi skriver:

Jeg tror faktisk ikke at det gør noget man er ærlig som kvinde, det tror jeg virkelig ikke.

Når det kommer til det ydre, er det bare så individuelt hvilke idealer man har og når man så pådutter andre ens idealer, så kan jeg godt forstå der reageres. Netop det at andre (nok i særdeleshed modeblade, modebranchen og medier) fortæller hvordan man skal se ud, mener jeg, er med til at give et forskruet billede af virkeligheden. Vi ser bare forskellige ud på alle leder og kanter.

Så når der endelig vises naturlige mennesker, så tror jeg ikke det bunder i hverken jantelov eller forsmåethed over at der er nogen der siger noget "ærligt", men mere at det er en reaktion på at det naturlige ikke længere er godt nok.

Der hvor ærligheden rent faktisk kan bruges til noget, der tror jeg nu ikke at kvinder er værre eller bedre til at tage imod end mænd.

Tak for din sætning i denne tråd, forleden dag kørte en debat om grimme børn hvor jeg netop skrev at skønhed afhang af øjnene der ser  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

anynom

Eva. skriver:

Men det er da ikke naturligt at en smuk ung kvinde som camilla har været så kæmpe stor og ejheller naturligt efterfølgende at ende med bryster som ikke engang ville passe til en kvinde på 70 år...det er da på ingen måde naturligt...jeg bliver ked af at man som kvinde bare skal føle at man jo er naturlig og det skal man være glad for...nu aner jeg ikke om hun er glad for sine bryster eller ej, jeg så bare det jeg så og tænkte at hun som ung smuk kvinde da også burde have bryster der passede til resten..det ville være naturligt..

Så spørgsmålet er vel i virkeligheden hvad der er naturligt...60 kilos overvægt er ikke i min optik og ejheller det de kilo efterlader på en ung kvindes krop...

Anmeld

6. maj 2011

*Toffee*

Eva. skriver:

Men det er da ikke naturligt at en smuk ung kvinde som camilla har været så kæmpe stor og ejheller naturligt efterfølgende at ende med bryster som ikke engang ville passe til en kvinde på 70 år...det er da på ingen måde naturligt...jeg bliver ked af at man som kvinde bare skal føle at man jo er naturlig og det skal man være glad for...nu aner jeg ikke om hun er glad for sine bryster eller ej, jeg så bare det jeg så og tænkte at hun som ung smuk kvinde da også burde have bryster der passede til resten..det ville være naturligt..

Så spørgsmålet er vel i virkeligheden hvad der er naturligt...60 kilos overvægt er ikke i min optik og ejheller det de kilo efterlader på en ung kvindes krop...

Men det er jo netop naturligt. Det er det der kan ske hvis man har været overvægtig, ammet børn eller har genetisk anlæg for det.

Det er vel netop sådan at nogle har hængende bryster, andre faste, nogle små, nogle store. Det behøver ikke nødvendigvis hænge sammen med alder.

Anmeld

6. maj 2011

Sitrani

Toffi skriver:

Men det er jo netop naturligt. Det er det der kan ske hvis man har været overvægtig, ammet børn eller har genetisk anlæg for det.

Det er vel netop sådan at nogle har hængende bryster, andre faste, nogle små, nogle store. Det behøver ikke nødvendigvis hænge sammen med alder.

Ja, det naturlige må vel ligge i, at vi alle er forskellige, og bare fordi man er ung, betyder det ikke nødvendigvis at brysterne er faste og ikke hænger....

Anmeld

6. maj 2011

LotteGabriella

Tak for din sætning i denne tråd, forleden dag kørte en debat om grimme børn hvor jeg netop skrev at skønhed afhang af øjnene der ser  

enig med jer - det betyder rigtig meget, hvilke øjne der ser

I min omgangskreds er det kvinderne der er hudløst ærlige, både over for hinanden, men også over for mændene - måske det har noget at gøre med, at jeg bor på jantelovens hjemegn og kvinderne jeg omgås er tilflyttere?! Anyway, sådan er det i hvert fald her

Anmeld

6. maj 2011

*Toffee*

Albertesmor skriver:

Jamen selv tak da  Det er jo rigtigt..

Anmeld

6. maj 2011

slettet_7530

Toffi skriver:

Jamen selv tak da  Det er jo rigtigt..

Og netop derfor vil der komme mange forskellige besvarelser

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Toffi skriver:

Jeg vil aldrig mene at en smadret krop efter 60 kilos overvægt kan betegnes som naturligt...aldrig...det er en belastning for den stakkels kvinde at leve i sådan en krop og det er som nok en af grundene til at vi som samfund betaler for at disse kvinder får lavet, mace, arme, lår og bryster...og heldigvis for det...om vi kan lide det eller ej, så hænger det ydre sammen med selvtillid og selvtillid med øget livskvalitet.

Anmeld

6. maj 2011

*Toffee*

STN skriver:

Ja, det naturlige må vel ligge i, at vi alle er forskellige, og bare fordi man er ung, betyder det ikke nødvendigvis at brysterne er faste og ikke hænger....

Lige præcis, og det er en ideologi, jeg personligt mener, at man skal forsøge at vende tilbage til.

Anmeld

6. maj 2011

slettet_7530

Toffi skriver:

Lige præcis, og det er en ideologi, jeg personligt mener, at man skal forsøge at vende tilbage til.

Jeg synes folk skal gøre med deres kroppe hvad de vil, hvis jeg så også får lov at gøre med min hvad jeg vil  hvis et brystløft kan gøre mig lykkeligere eller fuldende min selvopfattelse af det perfekte MIG, så er det jeg gør  hvis naboen vælger at have baser der hænger på anklerne så skal hun da have lov til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.