For mig handler hele debatten omkring det med at få ændret på sig selv/brysterne OGSÅ om man vil accepterer og efterleve samfundsnormen og i givet fald hvor langt man vil gå.
Jeg tror desværre, at mange er kede af noget ved sig selv pga. påvirkningen fra idealerne og det faktum, at det man i samfundet ser som værende flot og tiltrækkende afviger fra det naturlige og hvordan kroppen naturligt udvikler sig.
Jeg kan godt følge tanken om, at man laver om på sig selv, hvis der er noget man er ked af og som kan gøre man får mere livskvalitet. Jeg synes bare det er meget tankevækkende og der (bør) ligge en del overvejelser bag omkring hvorfor man egentlig ønsker at ændre på sig selv.
Men jeg synes det bringer debatten videre til hvad er så det næste? Eller hvordan er idealernerne og samfundets normer om 50 år?
Dermed ikke sagt, at jeg er for eller imod, men jeg synes bare det er så nemt at sige: hvorfor ikke lave det om når du kan? Hvis årsagen til at man gerne vil have lavet det om, skyldes påvirkninger fra omverdenen - inddirekte eller direkte, så synes jeg det er problematisk.
Skyldes det fysiske gener, så er det selvfølgelig en helt anden sag.
Anmeld