Hvor store gaver får konfirmander nu om stunder og hvad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

af jeres forældre da I blev konfirmeret.

Jeg vil som alenemor til Jeppe ikke stå tilbage for hvad de andre med en mor og far giver deres børn, det synes jeg ville være synd...så hvor meget mon man giver for som forældre.

Kan huske at jeg for 21 år siden fik 1000kr af mine forældre og i pengebeløb alene fik jeg 12.000kr, synes det var mange penge dengang..

Men hvor stort et beløb giver forældre for..?

Jeg er fra den tid hvor en nycykel var den helt vilde gave fra forældrene  det var så en specialbygget racer til dengang i 1986 for 6000,00

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Aves.

Mandal skriver:

Jeg fik 5000 kr af min mor og papfar.. af min far fik jeg en ring og en rejse istedet for..

Min søskende fik for det sammen, men det er efterhånden også 10 år siden jeg blevkonfimeret.

Men vil da sige hvis din dreng ikke har nogle ønsker udover en bærbar, skal han da have penge så han kan få lige den han vil have

Knus Rikke

Ja, det er jeg nok også kommet frem til...så håber jeg bare han får nok til det, men mon ikke..

Anmeld

6. maj 2011

LRJ

Jeg Fik en computer, en seng og cykel og 7000 i kontanter, vi har valgt kun at give for 200 kr til min kusines konfirmation i år, og til min brors næste år bliver det maks 1000 ved det ikke endnu, tror vi slår os sammen med mine forældre ligesom til min søsters konfirmation for 2 år siden

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Jeg er fra den tid hvor en nycykel var den helt vilde gave fra forældrene  det var så en specialbygget racer til dengang i 1986 for 6000,00

Det var sgu også en fin gave...jeg fik "bare" 1000kr, tilgengæld fik jeg en racer til 5000kr året efter, for mine forældre mente at cykler det vare noget man fik og ikke som gave..

Anmeld

6. maj 2011

Tina&Laura

Eva. skriver:

af jeres forældre da I blev konfirmeret.

Jeg vil som alenemor til Jeppe ikke stå tilbage for hvad de andre med en mor og far giver deres børn, det synes jeg ville være synd...så hvor meget mon man giver for som forældre.

Kan huske at jeg for 21 år siden fik 1000kr af mine forældre og i pengebeløb alene fik jeg 12.000kr, synes det var mange penge dengang..

Men hvor stort et beløb giver forældre for..?

Jeg fik en ny seng og en ny mobiltelefon i gave dengang og lommepenge til blå mandag af min mor.
Min far fik jeg 5000 af.

Min søster blev konfirmeret sidste år og hun fik som jeg, 5000 af vores far.
En guitar, en iPod, penge til blå mandag og lidt til opsparringen af min mor.

Anmeld

6. maj 2011

slettet_7530

Jeg havede selv ønsket mig den og bestemte selv lakeringen, den fik en speciallak hvor der var 7 lag, håndlavet

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Jeg havede selv ønsket mig den og bestemte selv lakeringen, den fik en speciallak hvor der var 7 lag, håndlavet

Ok... det var ikke gået her, jeg valgte en kort tid efter men det var ligesom tøj og møbler osv, det er praktiske ting man bare skal have...og det har jeg vidst ført videre...

Anmeld

6. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Ja, men så tænker jeg også at han mangler en far og bedsteforælre på den ene side og om jeg så skal kompensere med gave..evt give det tilskud jeg får i gave også...svært synes jegf..

Åhh så kan jeg godt se det. Hvor mange gæster kommer der? Jeg tænker bare, at hvis der kommer mange, så har han vel også et pænt beløb i sidste ende....hvis altså de giver pengegaver.

men kan godt følge dig

Anmeld

6. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Åhh så kan jeg godt se det. Hvor mange gæster kommer der? Jeg tænker bare, at hvis der kommer mange, så har han vel også et pænt beløb i sidste ende....hvis altså de giver pengegaver.

men kan godt følge dig

Men jeg tror ikke de giver for så meget...det er bare langt op til en fødselsdag netop for det ikke skal være sådan en "jeg val ha store gaver og penge"fest...det er ikke det det handler om..

Kommer omkring 30, der er så børn med...men 10 singler, så det giver jo lidt..

Anmeld

6. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Men jeg tror ikke de giver for så meget...det er bare langt op til en fødselsdag netop for det ikke skal være sådan en "jeg val ha store gaver og penge"fest...det er ikke det det handler om..

Kommer omkring 30, der er så børn med...men 10 singler, så det giver jo lidt..

Det er jo heller ikke pengene og gaverne det handler om......selvom mange ser sådan på det. Jeg ville sådan ønske, at der ikke gik så meget konkurrence i, hvem der har fået flest penge. Det er lidt ærgeligt, for det er jo ikke det, det handler om.

Da jeg blev konfirmeret for 20 år siden, fik jeg omkring 3500 kr. i kontanter. Det ville jo så være noget mere idag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.