Malene76 skriver:
Huh don´t get me startet!!
Ja det er ligesom at pædagogverdenen er fyldt med folk med meget dårlig bagage som har svært ved at være proffessionel. Vi er en lille personalegruppe på 5 i et større hus og havde en kollega som overhovedet ikke havde sin pædagosiske faglighed på plads i relationen og i virkeligheden sammen med vores unge mennesker. Teoretisk var hun faktisk noget skarp, men kunne slet ikke omsætte det til praksis. Jeg vil ikke hænge hende ud, men hun hevde seriøst en stor grim bagage, så det er mig en gåde hvordan hun overhovedet var kommet igennem uddannelsen. Desværre er vores system bygget sådan op at man nærmest ikke kan fyre folk medmindre de slår beboerne eller stjæler af kassen. Hun endte med efter alt alt for lang tids forhandlinger mm. at sige op i stedet for at blive fyret. Det er en lang og grim historie, det jeg ville sige var egentlig bare at jeg er helt enig med dig. Der mangler meget professionalisme nogle steder, der er mega berøringsangst blandt lederne! Men de gode steder findes også, man skal bare nogen gange lede efter dem. 
Hvad skriver du bachelorprojekt om?
Seneste undersøgelser tyder på at helt op til 80% af dem der starter udd. til pæd. selv har en masse uafklaret med sig og tager udd. for "egen skyld".
Men jeg har i alle tre praktikker oplevet pædagoger som selv syntes de havde det såååå hårdt og travlt og presset men de havde det så let og der var virkelig ikke stress på, men det handlede mere om dem selv og deres problemer end om det det burde...det faglige og de borgere de skulle arbejde pædagogisk med...det cirkus orker jeg bare ikke...var så trættende...
PS..
skriver om arbejdsmiljø og trivsel i min bachelor og har tænkt mig at komme ind på den der pædagog kultur som jeg ser der findes og som jeg ikek tror gik i det private, så var der godt nok mange der blev fyret..
Anmeld