Hvor hurtigt eller langsomt fik I job som nyuddannet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

LSU

Jeg er selv uddannet pædagog tilbage i ´09 og der gik 3 måneder fra jeg var uddannet til jeg fik job.

Men tiderne har ændret sig meget, på bare to år og jeg er i dag igen arbejdsløs. Det er hammer svært at få arbejde, men jeg ser bestemt ikke din alder som et minus, tvært imod.

Arbejsdgiverne vil jo netop gerne have nogle der har noget livserfaring, som har fået de børn de skal have osv. Alderen er mig meget imod. Jeg er for ung synes de og jeg har ingen børn, ergo kan en barsel pludselig være der.

Bare klø på...

Hvilket område søger du inden for?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Aves.

Pv86 skriver:

Jeg er selv uddannet pædagog tilbage i ´09 og der gik 3 måneder fra jeg var uddannet til jeg fik job.

Men tiderne har ændret sig meget, på bare to år og jeg er i dag igen arbejdsløs. Det er hammer svært at få arbejde, men jeg ser bestemt ikke din alder som et minus, tvært imod.

Arbejsdgiverne vil jo netop gerne have nogle der har noget livserfaring, som har fået de børn de skal have osv. Alderen er mig meget imod. Jeg er for ung synes de og jeg har ingen børn, ergo kan en barsel pludselig være der.

Bare klø på...

Hvilket område søger du inden for?

Åh hvor træls for dig at du er ledig,...Håber du har ret med alderen, tænker bare at det måske ikke ligefrem er et plus..

Jeg søger indenfor specialområdet..

Anmeld

5. maj 2011

karina1980

Eva. skriver:

eller har I overhoved fået...hvornår blev I uddannet.

Jeg sidder her og prøver at søge nogle job, men synes godt nok ikke der er mange at søge og der er jo ret mange arbejdsløse gogger....gad vide om jeg overhoved får et job..hmm..

Giv mig håb..

KNus..

jeg fik job i oktober 2010 og blev udlært i nov 2010, så havde job som sosu assistent da jeg blev færdig.

vi var kun 8 ud af et hold på 26 der havde job da vi var færdige og 8 af det hold går stadig ledig her ½ år efter vi er færdige

det skal lige siges at ud af os 8 der havde job, havde 6 af dem orlov fra deres tidligere arbejdsplads

så som det ser ud nu, så tror jeg det svært at få job i øjeblikket 

Anmeld

5. maj 2011

Kaufie

Jeg blev cand.mag i sommeren 2004, fik mit første "rigtige" job i marts 2005. Var der 9 mdr før jeg heldigvis blev fyret (meget lille virksomhed, arbejdede hjemmefra chefens stue med ham og konen som kolleger + en)

Fik barselsvikariat inden min opsigelsesperiode udløb. Var der til jeg selv gik på barsel i maj 2007. De ville gerne have mig tilbage i fast stilling efter endt barsel, så arbejdede der igen fra april 2008-dec 2009. Jeg blev fyret derfra pga krisen (og så fordi jeg lige havde været gravid men fik en MA)

Men igen fik jeg job inden jeg røg ind i dagpengesystemet - så fra jan 2010 har jeg været på mit nuværende job på Uni - dog er jeg pt på barsel igen og skal starte igen til august. 

Nu er jeg så inde i varmen på uni - og der slås jævnligt stillinger op - så skulle de ikke kunne bruge mig i min nuværende afd., ja, så er jeg endelig en af dem, der har erfaring med de specielle systemer, der bruges.

Anmeld

5. maj 2011

LSU

karina1980 skriver:

jeg fik job i oktober 2010 og blev udlært i nov 2010, så havde job som sosu assistent da jeg blev færdig.

vi var kun 8 ud af et hold på 26 der havde job da vi var færdige og 8 af det hold går stadig ledig her ½ år efter vi er færdige

det skal lige siges at ud af os 8 der havde job, havde 6 af dem orlov fra deres tidligere arbejdsplads

så som det ser ud nu, så tror jeg det svært at få job i øjeblikket 

Jeg tror netop det er et plus.

Jeg blev ansat i socialpsykiatrien i november sidste år, sammen med en anden, der var i 40'erne. Jeg fik et vikariat og hun fik en fast stilling. un valgte at søge videre samtidig med mig, da stedet var noget lort og fik en anden stilling hvor der havde været 190 ansøgere. Og hun fik af vide begge steder, at de netop havde valgt hende på grund af hendes alder, at hendes liv var stabilt, at hun ikke skulle have flere børn osv. Og hun havde ikke særlig meget erfaring, var uddannet tilbage i '07.

Så se du det bare som et plus... Det havde jeg gjort!

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

Pv86 skriver:

Jeg tror netop det er et plus.

Jeg blev ansat i socialpsykiatrien i november sidste år, sammen med en anden, der var i 40'erne. Jeg fik et vikariat og hun fik en fast stilling. un valgte at søge videre samtidig med mig, da stedet var noget lort og fik en anden stilling hvor der havde været 190 ansøgere. Og hun fik af vide begge steder, at de netop havde valgt hende på grund af hendes alder, at hendes liv var stabilt, at hun ikke skulle have flere børn osv. Og hun havde ikke særlig meget erfaring, var uddannet tilbage i '07.

Så se du det bare som et plus... Det havde jeg gjort!

Åhh, håber du har ret...det kunne være så godt...og ja, jeg skal jo ikke have flere børn, så på det område er jeg jo ret sikker...

Håber snart vi begge får os et job..

Anmeld

5. maj 2011

LSU

Eva. skriver:

Åhh, håber du har ret...det kunne være så godt...og ja, jeg skal jo ikke have flere børn, så på det område er jeg jo ret sikker...

Håber snart vi begge får os et job..

Lad os krydse fingrer for det

Jeg er blevet sendt i aktivering, på en byggelegeplads og skal arbejde der 37 timer om ugen.. og den aldersgruppe er slet ikke mig. Så jeg har nu endnu mere travlt med at finde et arbejde!

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

Pv86 skriver:

Lad os krydse fingrer for det

Jeg er blevet sendt i aktivering, på en byggelegeplads og skal arbejde der 37 timer om ugen.. og den aldersgruppe er slet ikke mig. Så jeg har nu endnu mere travlt med at finde et arbejde!

Åh, din stakkel...jeg ville virkelig heller ikke overleve ude i børneområdet, synesd simpelthen det er så kedeligt...håber jeg kan finde noget vikararbejde og få supp. op....øv, hvor længe skal du være i aktivering og ved du hvor hurtigt man smides ud i noget...

Anmeld

5. maj 2011

LSU

Eva. skriver:

Åh, din stakkel...jeg ville virkelig heller ikke overleve ude i børneområdet, synesd simpelthen det er så kedeligt...håber jeg kan finde noget vikararbejde og få supp. op....øv, hvor længe skal du være i aktivering og ved du hvor hurtigt man smides ud i noget...

Jeg skal være der i 4 ugers praktik, og så snakkede de om noget med løntilskud bagefter.. Men nej tak. Det skal jeg SLET ikke!

Åhh.. bum bum.. hvordan er det nu. Enten er det inden 13 ugers ledighed ellers er det 17, men hæng mig ikke op på det. Kan ikke præcis huske hvad de sagde på kommunen. Men der kan også være andre regler fordig, da jeg er under 30 og derfor bliver snedt afsted hurtigere.

Børneområdet er som sådan ok for mig. Jeg har været i vuggestue og var rigtig glad for det, men de der skolebørn... Åhh nej hvor de dog larmer!

Anmeld

5. maj 2011

Aves.

Pv86 skriver:

Jeg skal være der i 4 ugers praktik, og så snakkede de om noget med løntilskud bagefter.. Men nej tak. Det skal jeg SLET ikke!

Åhh.. bum bum.. hvordan er det nu. Enten er det inden 13 ugers ledighed ellers er det 17, men hæng mig ikke op på det. Kan ikke præcis huske hvad de sagde på kommunen. Men der kan også være andre regler fordig, da jeg er under 30 og derfor bliver snedt afsted hurtigere.

Børneområdet er som sådan ok for mig. Jeg har været i vuggestue og var rigtig glad for det, men de der skolebørn... Åhh nej hvor de dog larmer!

Hehe...jeg skal slet ikke ud med børn, overhoved...unge mennesker med specielle behov, ja tak..

Åh, det er da ok hvis der går tre måneder, kunne da godt lige bruge tre mdr. med ingenting..

Håber virkelig du finder noget så ikke du er tvunget til at være etg sted du ikke brænder for.. det er bare skidt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.