Vedr. Tråden "Hvorfor gør livet så ondt"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

N&J

KaLee skriver:

Jeg er nødt til at spørge - er der 100% sikkert at der var tale om en lystløgner, myto***** eller lign?

Er i 100% sikre på at hun faktisk var fuld af løgn?

Jeg har ikke fulgt så meget med - og slet ikke med den pågældende bruger - derfor kan jeg ikke vurdere det - kan i?

Hvis det er tilfældet - så skal hun jo bare bandlyses fra siden og tråden burde slettes helt og ikke bare låses - af respekt for offerets familie.

Hvis ikke det er tilfældet - så er det sgu en skam at en bruger nu er skræmt væk pga beskyldninger om løgne...  

ChannieG (eller hvordan det nu staves) - jeg kan godt forstå hvad du mener med det du skriver - du er bare for tidligt ude, idet at der nu kun er en tråd... om nogle dage, hvis der er oprettet flere tråde (hvilket der typisk har været efter sådan en hændelse), så kunne du have skrevet det og have hold i det. For det er det jeg også har bemærket at folk gør... og i dette tilfælde - hvorfor?

Hvorfor oprette sådan en tråd, når nu at selve tråden (den anden) omhandlede en som slet ikke var på baby.dk og familien allerede har udtrykt deres sorg og ærgelse over at være samtaleemne her. 

Jeg synes bare ikke det er respektfuldt overfor offerets familie. 

men det vil jo være det samme som at sige at man ikke kunne tillade sig at tale om det, dengang der var en der havde "lånt" billeder af en anden kvindes barn og lagt dem ind som sine egne, den rigtige mor kom på banen, og syntes bestemt ikke det var fedt at det skulle ligge på baby, men det påvirker jo mennesker der havde brugt tid på at skrive med hende, og sådan som qp og fx mig der gerne vil snakke om hvorfor man mon gør det, for det er da netop et vigtigt aspekt af det, men hvis vi ikke har "lov" til at ytre og debattere omkring det er det så ikke en form for censurering?

Vi er helt enige om at det er tragisk for familien, men hvad så næste gang hun opretter sig med et nyt emne, må vi så igen ikke diskutere det?? Jeg finder det ikke respektløst da vi ikke diskutere familiens sorg/eller hvad der er sket, men et andet menneskets behov for opmærksomhed gennem tragiske emner. 

Men jeg tror også det er fordi jeg efterhånden har læst mange af de tråde gennem tiden, og de bliver jo ved med at dukke op...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

channie-g

N&J skriver:

Ja hende der oprettede den er væk, og den er først lige blevet lukket. Nu er det sådan at dfe fleste gange der har været ligende tråde bliver der efterfølgende oprettet tråde af forskellige årsager, nogle har brug for at bearbejde de følelser de selv lagde i da de besvarede vedkommende, andre vil gerne diskutere hvad der mon ligger bag den form for adfærd, jeg ser intet galt i begge dele, da det blot handler om at tale om noget som enten undre os eller som har påvirket os følelsesmæssigt, hvorfor skulle det ikke være okey, ligesom det er at skrive det er hårdt at blive mor eller hvorfor kan jeg ikke få en positiv test... 

men hvis du føler det er et problem kan du vel bare skrive det, så længe vi andre får lov til at debattere videre.. 

det er jo ikke det at i har behov for at snakke om følelser o.s.v men der er rigtig mange her inde der bliver ved med at skrive føj hvor hun skulle skamme sig og at hun må være syg o.s.v. hvilket jo er at forsætte den tidligere debat hvor folk svinede TS, og siger ikke det er oki det hun skrev men seriøst, kom nu videre...  

Anmeld

5. maj 2011

N&J

qp skriver:

Ja det er sgu en skræmmende tanke... Men som tidligere skrevet er det heldigvis ikke noget man hører om dagligt i DK - eller?.... er det?

Nej, tror også man er blevet bedre til at opdage det, før der sker noget, men aner virkelig heller ikke hvor udbredt det er.. 

Anmeld

5. maj 2011

qp

KaLee skriver:

Jeg har læst størstedelen af den tråd - også hvor offerets moster skriver, men jeg har ikke nærlæst hele tråden. 

Men - hvad er det baseret på at man stemplede TS som løgner?

Var det fordi hun forvekslede navnet med et andet eller?

Jeg synes bare det er skræmmende at en bruger kan stemples som løgner pga en simpel fortalelse... Men inden nogle siger at jeg så er på TS's side... Slet ikke... HVIS der er tale om en løgner er det ikke i orden.. Hvis der er tale om at TS har en sygdom - så burde hun få noget hjælp. 

Men man skal også passe på med at pege fingre 

Mon ikke der er en årsag til det aller sidste indlæg i den tråd?

Jeg er så ikke enig med dig om, at det skulle være en simpel fortalelse - TS skriver gentagne gange forkert navn og come on, hvis det er en nær veninde så er man vel meget bevidst om navnet da barnet jo vil fylde en del af ens tanker?

Og jeg synes det er ganske tydeligt, at TS er syg - for intet normalt menneske ville oprette sådan en tråd. Og ja "hun bør få hjælp" men det er jo tit og ofte nemmere sagt end gjort og alt for nemt at have en holdning til. Jeg håber dog virkelig ikke hun får børn... det er sådan set min allerstørste bekymring lige pt

Anmeld

5. maj 2011

N&J

channie-g skriver:

det er jo ikke det at i har behov for at snakke om følelser o.s.v men der er rigtig mange her inde der bliver ved med at skrive føj hvor hun skulle skamme sig og at hun må være syg o.s.v. hvilket jo er at forsætte den tidligere debat hvor folk svinede TS, og siger ikke det er oki det hun skrev men seriøst, kom nu videre...  

Men det er jo sådan de føler det, de har de vel ret til, ligesom vi gerne vil diskutere bagrunden for denne form for adfærd.

Anmeld

5. maj 2011

eElak

N&J skriver:

men det vil jo være det samme som at sige at man ikke kunne tillade sig at tale om det, dengang der var en der havde "lånt" billeder af en anden kvindes barn og lagt dem ind som sine egne, den rigtige mor kom på banen, og syntes bestemt ikke det var fedt at det skulle ligge på baby, men det påvirker jo mennesker der havde brugt tid på at skrive med hende, og sådan som qp og fx mig der gerne vil snakke om hvorfor man mon gør det, for det er da netop et vigtigt aspekt af det, men hvis vi ikke har "lov" til at ytre og debattere omkring det er det så ikke en form for censurering?

Vi er helt enige om at det er tragisk for familien, men hvad så næste gang hun opretter sig med et nyt emne, må vi så igen ikke diskutere det?? Jeg finder det ikke respektløst da vi ikke diskutere familiens sorg/eller hvad der er sket, men et andet menneskets behov for opmærksomhed gennem tragiske emner. 

Men jeg tror også det er fordi jeg efterhånden har læst mange af de tråde gennem tiden, og de bliver jo ved med at dukke op...  

Jeg har også set en del fakeprofiler igennem tiden - bare på en anden side... 

I det her tilfælde er der bare tale om et offer for en dødsulykke udenfor baby.dk - hvor pårørende har været inde og finde det indlæg.. 

jeg ville ikke have det godt med at folk skulle tale om min XXXXX hvis det var mig som var pårørende... 

det skulle ikke tolkes som at jeg ville lægge censur på herinde - slet ikke.. Men kan sagtens se at det kan forståes sådan... :-)

Nu er det også trådens titel som tricker mig i det her tilfælde. TS i denne tråd siger at det intet har med den anden tråd at gøre - men alligevel så er titlen "om <den anden tråd>" og der bliver linket til dette...
Hvis man ville diskutere det der var sket eller debattere om lystløgnere.. så kunne det jo gøres anderledes... :-)

Det var bare mine tanker, og så ser jeg "en masse gå imod channie.g" pga hun giver udtryk for hvorfor der skal laves tråde om det - hvor svarene til hende ikke er helt fair i min optik.. derfor der kommer det her dobbelte budskab fra mig...  

Anmeld

5. maj 2011

eElak

qp skriver:

Mon ikke der er en årsag til det aller sidste indlæg i den tråd?

Jeg er så ikke enig med dig om, at det skulle være en simpel fortalelse - TS skriver gentagne gange forkert navn og come on, hvis det er en nær veninde så er man vel meget bevidst om navnet da barnet jo vil fylde en del af ens tanker?

Og jeg synes det er ganske tydeligt, at TS er syg - for intet normalt menneske ville oprette sådan en tråd. Og ja "hun bør få hjælp" men det er jo tit og ofte nemmere sagt end gjort og alt for nemt at have en holdning til. Jeg håber dog virkelig ikke hun får børn... det er sådan set min allerstørste bekymring lige pt

Det kan du sådan set ikke bedømme om lige det er normalt eller ej... 

hvis man er reelt pårørende, så kan man sagtens have et behov for at udtrykke sin sorg på den måde - ligesom du og flere har brug for at skrive/tale om det der er sket nu.

Folk har forskellige måder at bearbejde forskellige situationer på.

Med det sagt - jeg mindes kun at jeg så at hun selv skrev navnet en gang (altså i et indlæg som var det første) og så kom spørgsmålene ellers derefter - som hun var længe om at svare på. Men det kan godt være at jeg så missede noget ;-)

Anmeld

5. maj 2011

N&J

KaLee skriver:

Jeg har også set en del fakeprofiler igennem tiden - bare på en anden side... 

I det her tilfælde er der bare tale om et offer for en dødsulykke udenfor baby.dk - hvor pårørende har været inde og finde det indlæg.. 

jeg ville ikke have det godt med at folk skulle tale om min XXXXX hvis det var mig som var pårørende... 

det skulle ikke tolkes som at jeg ville lægge censur på herinde - slet ikke.. Men kan sagtens se at det kan forståes sådan... :-)

Nu er det også trådens titel som tricker mig i det her tilfælde. TS i denne tråd siger at det intet har med den anden tråd at gøre - men alligevel så er titlen "om <den anden tråd>" og der bliver linket til dette...
Hvis man ville diskutere det der var sket eller debattere om lystløgnere.. så kunne det jo gøres anderledes... :-)

Det var bare mine tanker, og så ser jeg "en masse gå imod channie.g" pga hun giver udtryk for hvorfor der skal laves tråde om det - hvor svarene til hende ikke er helt fair i min optik.. derfor der kommer det her dobbelte budskab fra mig...  

Det har intet med familiens sorg at gøre, men med personen der oprettede den anden tråd, havde hun ikke henvist til den, var der en anden der havde gjort den længere nede, jeg forstår godt pointen med tråden, kender selv en enkelt der "kendte" hende, så jeg ved at der er mange følelser indblandet og forstår godt hensigten, men jeg mener ikke man bør lade være med at snakke om det..

men tror egentlig vi er enige, sådan nogenlunde..  

Anmeld

5. maj 2011

eElak

N&J skriver:

Det har intet med familiens sorg at gøre, men med personen der oprettede den anden tråd, havde hun ikke henvist til den, var der en anden der havde gjort den længere nede, jeg forstår godt pointen med tråden, kender selv en enkelt der "kendte" hende, så jeg ved at der er mange følelser indblandet og forstår godt hensigten, men jeg mener ikke man bør lade være med at snakke om det..

men tror egentlig vi er enige, sådan nogenlunde..  

Ja hvis titlen blot havde været en anden og der ikke var linket til den tråd - så kan jeg bedre forstå budskabet og det reelle samtaleemne 

Men det kan man jo alligevel ikke lave om nu... 

(og nu venter jeg så på at Eva er super hurtig og laver en debat om lystløgnere og myto******) 

Anmeld

5. maj 2011

N&J

KaLee skriver:

Ja hvis titlen blot havde været en anden og der ikke var linket til den tråd - så kan jeg bedre forstå budskabet og det reelle samtaleemne 

Men det kan man jo alligevel ikke lave om nu... 

(og nu venter jeg så på at Eva er super hurtig og laver en debat om lystløgnere og myto******) 

Ja, det ville faktisk passe meget godt nu.. hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.