Små børns rygge (rettet fra "D.u.m")

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Frøken J.

Lukasmor skriver:

Tror det er uvidenhed.. Tror bestemt ikke at de med vilje gerne vil ødelægge deres barns ryg - hvorfor skulle man ville det? Man kan ikke vide alt som nybagt mor og tror ærligtalt at det er der den ligger..

Jeg var netop ved at skrive noget tilsvarende Det er tit når jeg læser disse tråde, hvor jeg flover mig lidt og tænker: "Nå, det vidste jeg faktisk ikke, at man ikke måtte". Fx var der en tilsvarende tråd om en, der bare lagde sin nyfødte på et legetæppe, og det var for ringe. Dte var jeg ikke klar over, at man ikke måtte, for hvordan i alverden skal man kunne vide alle de ting på forhånd? Man kan læse nok så meget, men ikke lære alt. Man lærer undervejs, og man begår fejl. Ingen er fejlfri!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

Shibby

Secrets skriver:

Jeg var netop ved at skrive noget tilsvarende Det er tit når jeg læser disse tråde, hvor jeg flover mig lidt og tænker: "Nå, det vidste jeg faktisk ikke, at man ikke måtte". Fx var der en tilsvarende tråd om en, der bare lagde sin nyfødte på et legetæppe, og det var for ringe. Dte var jeg ikke klar over, at man ikke måtte, for hvordan i alverden skal man kunne vide alle de ting på forhånd? Man kan læse nok så meget, men ikke lære alt. Man lærer undervejs, og man begår fejl. Ingen er fejlfri!

Der er rigtig mange episoder hvor jeg nu kan se tilbage og tænke

Man tager sgu ved lære..Hvor skal man vide de ting fra..Man lære i takt med at man vokser med opgaven..så at sige..

Anmeld

3. maj 2011

Frøken J.

Shibby skriver:

Der er rigtig mange episoder hvor jeg nu kan se tilbage og tænke

Man tager sgu ved lære..Hvor skal man vide de ting fra..Man lære i takt med at man vokser med opgaven..så at sige..

Lige netop! Og jeg vil da også håbe, til den tid, at hvis nogen ser mig gøre noget, som ikke er optimalt for baby, at de så lige siger det til mig på en pæn måde, så jeg kan lære hvordan! Jeg vidste fx heller ikke, at det ikke var så godt at baby sov i en alm. tremmeseng fra dag 1 af, men så har jeg nu lært, at de har brug for det er lidt "huleagtigt" i starten for at minde om mors mave. Det vidste jeg ikke for en uge siden. Og jeg ved det kun, fordi jeg ikke laver andet end at læse løs, og det er godt nok ikke alle der har tid til det!

Anmeld

3. maj 2011

twinny

Secrets skriver:

Lige netop! Og jeg vil da også håbe, til den tid, at hvis nogen ser mig gøre noget, som ikke er optimalt for baby, at de så lige siger det til mig på en pæn måde, så jeg kan lære hvordan! Jeg vidste fx heller ikke, at det ikke var så godt at baby sov i en alm. tremmeseng fra dag 1 af, men så har jeg nu lært, at de har brug for det er lidt "huleagtigt" i starten for at minde om mors mave. Det vidste jeg ikke for en uge siden. Og jeg ved det kun, fordi jeg ikke laver andet end at læse løs, og det er godt nok ikke alle der har tid til det!

jaah samme her... sådan det med hule lignende omgivelser også det med tæppe fra de er nyfødte.. så lærte jeg noget nyt i dag...  hvornår må de så ligge på legetæpperne???

Anmeld

3. maj 2011

Frøken J.

Baby-støv skriver:

jaah samme her... sådan det med hule lignende omgivelser også det med tæppe fra de er nyfødte.. så lærte jeg noget nyt i dag...  hvornår må de så ligge på legetæpperne???

Jamen det ved jeg så ikke en gang! Så vi har meget at lære endnu

Anmeld

3. maj 2011

Shibby

Secrets skriver:

Jeg lavede samme fejl..Fik en masse råd af min familiekonsulent..Hun blev guld værd. Jeg anede ingentingjo..Det gør de færreste mødre..Men de får med tiden så meget viden at deres børn en dag siger " min mor ved alt,eller det kan jeg ikke være med til for mor finder ud af det. Hun ved bare alt!

Anmeld

3. maj 2011

twinny

Secrets skriver:

Jamen det ved jeg så ikke en gang! Så vi har meget at lære endnu

jaah okay.. det lærer vi vel..  vi bliver to meget uvidende kvinder..

Anmeld

3. maj 2011

Frøken J.

Shibby skriver:

Jeg lavede samme fejl..Fik en masse råd af min familiekonsulent..Hun blev guld værd. Jeg anede ingentingjo..Det gør de færreste mødre..Men de får med tiden så meget viden at deres børn en dag siger " min mor ved alt,eller det kan jeg ikke være med til for mor finder ud af det. Hun ved bare alt!

Nemlig! Det er det der er det smukke! Der er da ingen førstegangsmødre der ved alt og ingen fejl begår. Det ville sku også være kedeligt Og en dag bringer vi vores viden videre til vores døtre og sønner, det er da også en smuk ting 

Anmeld

3. maj 2011

Frøken J.

Baby-støv skriver:

jaah okay.. det lærer vi vel..  vi bliver to meget uvidende kvinder..

Ja, det bliver sku et kønt syn 

Anmeld

3. maj 2011

muzen

Baby-støv skriver:

lige så snart at du syntes det er iorden at baby ( babyerne ligger for sig selv. de tager slet ikke skade af at ligge 2-5 min og hygge med sig selv. en første mdr skal du nok begrænse legetøjet. også skal de ikke ligge forlænge da de bliver for over stimuleret. så er det vigtigt at du hører på dem græder de er det fordi de har fået nok.

min søn var ikke ret gammel da han lå og hyggede med sig selv. fordi jeg syntes det var vigtig at han kunne lege selv og ikke være i arm hele tiden. og i dag er han 2,6 og er vildt god til at lege selv. så det har virkelig givet beløndning

det her billede er taget 11 jan 09 og han er fra 22november 08

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.