FruRafn skriver:
dejligt at du træner udenfor. Personligt tror jeg ikke på at man får ligeså meget ud af at træne ude i det fri, da der jo ikke er nogle maskiner og det er de færreste der f.eks. løber med fuld skrue i 1½ time, hvilket ville svare til den træninng man kan lave på 1½ time i et center.
At løbe for fuld skrue i 1½ time er bestemt ikke det samme som f.eks. at stå på crosstraineren i 1½ time - at løbe er så fysisk hårdt, at man ikke drømmer om det, medmindre man har prøve det. Jo, har man crosstraineren på level 25 og kører med 15 km/t så bliver det hårdt, men hvem gør lige det.
Desuden så er der jo grænser for hvor meget man ønsker at træne - spurter du i 1½ time, så vil jeg næsten vove at påstå at man falder død om, om ikke andet, så kollapser man. Der er jo så absolut heller ikke nogen grund til at træne så meget - hvad skulle det gøre godt for? Skal man tabe sig, så er det langt det sundeste at tage det dag for dag, stille og roligt, så kroppen kan følge med. Trænger man "for at træne" som jeg gør, så er det faktisk mere end rigeligt at gå en time om dagen i moderat tempo.
Og nårh ja - lad os tage cykling. Hvad skulle gøre det bedre at træne i et center, end at cykle på vejene? Min svigerfar cykler afsindigt mange kilometer om ugen, nogle dage 70 km. bare den ene dag. Hvorfor skulle han så give 200 kr. for at have en cykel stående i et center, som måske er ledig, hvor han ikke en gang får den friske luft samt afkøling, som udenfor? 
Anmeld