Ved godt at løb er hårdt, hvilket jo er derfor de færreste løber mere end 30-40 min ad gangen, måske mindre. Så derfor forbrænder man jo mindre end hvis man træner i et center i 1- 1 1/2 time:-) Jeg cykler dagligt 12 km til og fra arbejde men det forbrænder jeg jo kun ca. 350 kcal på fordi det er i roligt tempo i kbh's myldretid. Derimod forbrænder jeg over 300 kcal når jeg tager 15 min. spurt på cyklen i fitnessworld med 30 km/t. Så for mig er det ikke nok med den daglige cykeltur på 2x20 min, da jeg ikke føler at det er ligeså "rigtig" træning som når jeg sveder totalt igennem og presser mug selv til der yderste 1-2 timer i centret:-)
Nu ved jeg ikke med din omgangskreds, men dem omkring mig der løber - det er altså 10 eller 15 km pr gang. Det handler ikke om tid. Og ti km i moderat løb, det giver godt. Det er meget sort på hvidt, det du opstiller.
Hvis man træner for at tabe sig, så er det klart, at der skal mere til end den daglige gang/cykling. Og der er en times gang om dagen faktisk nok - min far er et godt eksempel. Han går 7 km/t, i en time, dvs. 7 km om dagen i godt tempo. På tre måneder tabte han 20 kg ved dette, og ved kostomlægning. Der skal påpeges at han er storryger og drikker meget kaffe. Så det er slet ikke så sort på hvidt, som du ser det.
Ydermere - det du gør på cyklen i fitness, kan du gøre udenfor. Så hvad er det du mener, at man kan i fitness, som man ikke kan udenfor? 
Anmeld