Hvor mange herinde er fitness gudinder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2011

Kloster

Mut skriver:

Lyder ikke dårligt..så får du lidt afveksling 

Hvis jeg var til afveksling, skulle jeg nok ikke vælge distanceløb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2011

2babygirls

Mut skriver:

Jeg synes nu at det er flot alligevel, og fedt at du holder ved

Mange tak Ja holder også kun ved, fordi jeg har en trænings buddy de dage hun ikke kan, stener jeg i sofaen haha

Anmeld

3. maj 2011

Mor til Ella

Starter altid dage men 40 min på motions cyklen her hjemme 100 mavebøjninger og 100 benløft

Anmeld

3. maj 2011

Isabella_mor

Mut skriver:

Bodystep lyder sjovt

det er MEGA sjovt  

man skal lige prøve det nogle gange men så bliver man også glad for det... det er super fedt..  

Anmeld

3. maj 2011

Meliora

Dinna88 skriver:

At løbe for fuld skrue i 1½ time er bestemt ikke det samme som f.eks. at stå på crosstraineren i 1½ time - at løbe er så fysisk hårdt, at man ikke drømmer om det, medmindre man har prøve det. Jo, har man crosstraineren på level 25 og kører med 15 km/t så bliver det hårdt, men hvem gør lige det. 

Desuden så er der jo grænser for hvor meget man ønsker at træne - spurter du i 1½ time, så vil jeg næsten vove at påstå at man falder død om, om ikke andet, så kollapser man. Der er jo så absolut heller ikke nogen grund til at træne så meget - hvad skulle det gøre godt for? Skal man tabe sig, så er det langt det sundeste at tage det dag for dag, stille og roligt, så kroppen kan følge med. Trænger man "for at træne" som jeg gør, så er det faktisk mere end rigeligt at gå en time om dagen i moderat tempo. 

Og nårh ja - lad os tage cykling. Hvad skulle gøre det bedre at træne i et center, end at cykle på vejene? Min svigerfar cykler afsindigt mange kilometer om ugen, nogle dage 70 km. bare den ene dag. Hvorfor skulle han så give 200 kr. for at have en cykel stående i et center, som måske er ledig, hvor han ikke en gang får den friske luft samt afkøling, som udenfor?

Ved godt at løb er hårdt, hvilket jo er derfor de færreste løber mere end 30-40 min ad gangen, måske mindre. Så derfor forbrænder man jo mindre end hvis man træner i et center i 1- 1 1/2 time:-) Jeg cykler dagligt 12 km til og fra arbejde men det forbrænder jeg jo kun ca. 350 kcal på fordi det er i roligt tempo i kbh's myldretid. Derimod forbrænder jeg over 300 kcal når jeg tager 15 min. spurt på cyklen i fitnessworld med 30 km/t. Så for mig er det ikke nok med den daglige cykeltur på 2x20 min, da jeg ikke føler at det er ligeså "rigtig" træning som når jeg sveder totalt igennem og presser mug selv til der yderste 1-2 timer i centret:-)

Anmeld

3. maj 2011

fit_fys

Mener du kun Fitness eller træning generelt?

Jeg har skrevet Ja, da jeg løber atletik og træner ca. 5-6 gange om ugen. Har lige været på to ugers træningslejr i Portugal hvor vi trænede op til to gange om dagen.

Så ja, jeg træner meget og er afhængig af det!

Anmeld

4. maj 2011

Siljesmor

Jeg har svaret ja... Men det er ikke sådan fast jeg kommer der. Jeg løbetræner rigtig meget, men synes det er fedt med lidt afveksling indimellem, og så tager jeg til boksning og spinning   Gerne lige efter hinanden  

Men ellers er det løb der tiltaler mig mest. Det er så super nemt lige at hoppe i løbeskoene og suse ud af døren  Løber ca 40-50 km. om ugen

Anmeld

4. maj 2011

Pia.

Ja - jeg har svaret ja... Lige pt. går jeg desværre med en rigtig dårlig ryg og kan desværre ikke træne men inden da trænede jeg ca 4 dage om ugen 2 timer af gangen - jeg elsker det - god musik i ørenen og så bare træne ... Glæder mig til at komme i gang igen...

Anmeld

4. maj 2011

SussieThyssen

Mut skriver:

Nu skal jeg selv til at komme igang med fitness her om 2 måneders tid, og glæder mig som bare fandens til at komme i form , det har jeg ønsket i lang tid. Er slank i forvejen, men vil gerne have nogen mavemuskler, mere markante lår muskler, og så ellers få en god kondition .

Så synes jeg at det kunne være sjovt at hører, hvor mange herinde fra som også går til fitness? eller som snart skal starte til det, ligesom mig - og hvorfor du går til fitness?

Overhovedet ikke..og det har jeg aldrig været..og det interesserer mig ikke en disse, iøvrigt ligesom enhver anden form for sport.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. maj 2011

Dinna88

Ved godt at løb er hårdt, hvilket jo er derfor de færreste løber mere end 30-40 min ad gangen, måske mindre. Så derfor forbrænder man jo mindre end hvis man træner i et center i 1- 1 1/2 time:-) Jeg cykler dagligt 12 km til og fra arbejde men det forbrænder jeg jo kun ca. 350 kcal på fordi det er i roligt tempo i kbh's myldretid. Derimod forbrænder jeg over 300 kcal når jeg tager 15 min. spurt på cyklen i fitnessworld med 30 km/t. Så for mig er det ikke nok med den daglige cykeltur på 2x20 min, da jeg ikke føler at det er ligeså "rigtig" træning som når jeg sveder totalt igennem og presser mug selv til der yderste 1-2 timer i centret:-)

Nu ved jeg ikke med din omgangskreds, men dem omkring mig der løber - det er altså 10 eller 15 km pr gang. Det handler ikke om tid. Og ti km i moderat løb, det giver godt. Det er meget sort på hvidt, det du opstiller.

Hvis man træner for at tabe sig, så er det klart, at der skal mere til end den daglige gang/cykling. Og der er en times gang om dagen faktisk nok - min far er et godt eksempel. Han går 7 km/t, i en time, dvs. 7 km om dagen i godt tempo. På tre måneder tabte han 20 kg ved dette, og ved kostomlægning. Der skal påpeges at han er storryger og drikker meget kaffe. Så det er slet ikke så sort på hvidt, som du ser det.

Ydermere - det du gør på cyklen i fitness, kan du gøre udenfor. Så hvad er det du mener, at man kan i fitness, som man ikke kan udenfor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.