Lalandia med skoldkopper - hvordan ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Becks

henh01 skriver:

Jeg er som  sådan ikke bange for bakterier, jeg synes bare det er ulækkert at tage et barn med sår med.

Dvs du ville aflyse en rejse hvis dit barn er faldet dagen før I skal afsted og får et sår på benet? Et sår efter et fald er der også bakterier i! Så længe der er skorper på TS´s datter´s skoldkopper, så smitter de altså ikke mere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

henh01

Tutter skriver:

Dvs du ville aflyse en rejse hvis dit barn er faldet dagen før I skal afsted og får et sår på benet? Et sår efter et fald er der også bakterier i! Så længe der er skorper på TS´s datter´s skoldkopper, så smitter de altså ikke mere!

Ja jeg ville aflyse en tur hvis jeg bar en smitte og kunne være skyld i en masse ulykke for andre mennesker. Hvis mit barn havde sårskorper der ville falde af i vandet og skylle rundt i bassinet og ind i munden på andre, så ville jeg klart aflyse!

Anmeld

24. april 2011

Becks

henh01 skriver:

Ja jeg ville aflyse en tur hvis jeg bar en smitte og kunne være skyld i en masse ulykke for andre mennesker. Hvis mit barn havde sårskorper der ville falde af i vandet og skylle rundt i bassinet og ind i munden på andre, så ville jeg klart aflyse!

Wow jeg synes godt nok du ser tingene sort på hvidt..

Børn i den alder falder tit og slår sig, men så hellere blive hjemme fra alt fordi de har en enkelt skramme?

Anmeld

24. april 2011

Becks

Mary skriver:

Hvordan ville I som forældre reagerer hvis I var i Lalandia og der var et barn som havde skoldkopper? - fx i vandlandet? Der er ikke mange tilbage og er vel egentlig sår på dem der er. Nogle siger jo at skoldkopper smitter indtil skorperne falder af, og nogle siger det er når der bare er skorper på  Hun er ikke påvirket af dem, overhovedet, og det piner mig at vi skal derhen og hun ikke vil kunne være med til noget af det sjove pga de skide kopper! 

Værre er det med lillesøster som har fået infektioner i flere og ligner en spedalsk!!! Så vi, min mand og jeg, kommer alligevel til at skiftes til at være afsted i vandland og andre sjove ting da hun i hvert fald ikke kan deltage 

Men hvordan ville I gøre med en stor pige på 5 år som godt ved hvad hun går glip af? Eller jeg kan vende den om og spørge, om I I, som forældre til jeres egne børn, ville blive sur over at hun var til stede og måske smittede??

Skal I til Billund eller Rødby?

Min veninde har været i lalandia da hendes søn var på sidste "stadie" med skoldkopperne, dvs med skorper på alle sammen..

Hun ringede til dem i Rødby og de sagde at han gerne måtte bade, ellers findes der det der flydende plaster, man Jeg synes det lyder som en god idé, at du vil ringe til jeres læge og evt. få papir de ikke smitter mere..

Jeg håber I får en rigtig dejlig tur

Anmeld

24. april 2011

Nalle

Tutter skriver:

Skal I til Billund eller Rødby?

Min veninde har været i lalandia da hendes søn var på sidste "stadie" med skoldkopperne, dvs med skorper på alle sammen..

Hun ringede til dem i Rødby og de sagde at han gerne måtte bade, ellers findes der det der flydende plaster, man Jeg synes det lyder som en god idé, at du vil ringe til jeres læge og evt. få papir de ikke smitter mere..

Jeg håber I får en rigtig dejlig tur

Synes det uanset hviklen debat folk oprette, er der altid nogle der skal være negative, og farer helt op i det røde felt.

Anmeld

24. april 2011

slettet_7530

Mary skriver:

Hvordan ville I som forældre reagerer hvis I var i Lalandia og der var et barn som havde skoldkopper? - fx i vandlandet? Der er ikke mange tilbage og er vel egentlig sår på dem der er. Nogle siger jo at skoldkopper smitter indtil skorperne falder af, og nogle siger det er når der bare er skorper på  Hun er ikke påvirket af dem, overhovedet, og det piner mig at vi skal derhen og hun ikke vil kunne være med til noget af det sjove pga de skide kopper! 

Værre er det med lillesøster som har fået infektioner i flere og ligner en spedalsk!!! Så vi, min mand og jeg, kommer alligevel til at skiftes til at være afsted i vandland og andre sjove ting da hun i hvert fald ikke kan deltage 

Men hvordan ville I gøre med en stor pige på 5 år som godt ved hvad hun går glip af? Eller jeg kan vende den om og spørge, om I I, som forældre til jeres egne børn, ville blive sur over at hun var til stede og måske smittede??

Saxet fra en svømmehals hjemmeside

Personer som lider af smitsomme sygdomme må ikke benytte bassinerne.

Her en liste over de mest almindelige:

• Influenza.

• Diarre.

• Mæslinger.

• Skoldkopper.

• Lussinge syge.

• Meningitis.

• Tuberkulose.

• Halsbetændelse.

• Bihulebetændelse.

• Mellemørebetændelse.

• Lungebetændelse.

• Bronchitis.

• Kighoste.

• Legionærsyge.

Gæster med fodvorter må kun benytte bassinerne, hvis de er under lægebehandling, hvilket vil sige, at fodvorterne enten er frosset eller brændt væk.

Skulle du have yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte svømmehallens personale.

Anmeld

24. april 2011

henh01

Tutter skriver:

Wow jeg synes godt nok du ser tingene sort på hvidt..

Børn i den alder falder tit og slår sig, men så hellere blive hjemme fra alt fordi de har en enkelt skramme?

Synes alligevel der er forskel på skoldkopper og en lille skramme. Jeg synes det er rigtig uhygijenisk at tage i9 badeland når barnet har skoldkopper/skorper. De to ting hører bare ikke sammen. Jeg ser sgu ikke på verden sort/hvidt - hvad har du af ret til at dømme mig sådan!

Der blev spurgt om, hvorvidt man kunne tillade sig at tage i svømmeren når barnet havde skoldkopper og her kom jeg med MIN holdning. at din holdning er anderledes er fint, men nu hænger virkeligheden sådan sammen at badereglerne ikke godtager at børn bader med skoldkopper!

Anmeld

24. april 2011

henh01

Nalle skriver:

Synes det uanset hviklen debat folk oprette, er der altid nogle der skal være negative, og farer helt op i det røde felt.

Det har ikke noget at gøre med at være negativ, men TS spurgte om hvorvidt man kan tage af sted når barnet har skoldkopper og hvordan andre ville reagerer hvis de badede sammen med dem. Og her kom jeg og andre med vores holdninger.

Jeg er personligt ligeglad med om de tager af sted eller ej, jeg synes bare ikke det hører sig hjemme, da det kan blive en gene for andre ift bakterie udslippet og smittefaren.

Anmeld

24. april 2011

FrkT

henh01 skriver:

som skrevet overfor vil i blive afvist i en hvilken som helst svømmehal. Må indrømme at jeg synes det er lidt egoisttisk at ville udsætte andre for smitte. Det er jo også ret bakterie fyldt og de bakterier vil jo være i vandet. Jeg synes det er lidt ulækkert når der er så mange andre der også skal bade i det vand.

Der må jeg erklære mig enig!

Og så længe det ikke er helt væk (uanset om hun stadig smitter eller ej), så vil jeg også mene at hun stadig HAR skoldkopper. Derfor ville jeg enten aflyse turen helt eller i hvert fald ikke lade hende komme i badelandet.

Jeg synes der er to ting i det; evt. smitte, som jo ikke kun kan smitte andre børn, men også voksne der ikke har haft det, og gravide der ikke har haft det, og det er bestemt ikke særlig heldigt. Jeg kender en pige som fik det da hun var 21, og fordi hun fik det så sent blev det rigtig slemt, og hun lå faktisk på sygehuset hvor det blev rigtig alvorligt, og endte med at være sygemeldt 8 måneder efter sygdommen, så det er altså ikke altid "bare lige" til at komme igennem. Og folk som i forvejen er svagelige eller har dårligt immunforsvar, og som ikke har haft dem, de kan jo også risikere smitte.

Den anden ting der er i det, i mine øjne, er rent hygiejnemæssigt. Jeg synes simpelthen det er ulækkert. Der er jo mange mennesker der skal bade i det vand - det er da heller ikke lækkert at folk med menstruation fx bader i det uden tampon og så bløder i vandet. Eller folk med den der hudsygdom, som gør at de skæller helt vildt på hele deres krop, sådan virkelig virkelig meget, hvis jeg så sådan en person i noget vand jeg badede i, så ville jeg straks skynde mig op af vandet, for det er bare SÅ klamt. Og det er jo mega bakteriefyldt.

Så jeg er enig med henh01; det er, i mine øjne, simpelthen egoistisk at tage hende i badeland, fordi du ikke vil miste de 3000 kr.

Anmeld

24. april 2011

Phoenix

henh01 skriver:

som skrevet overfor vil i blive afvist i en hvilken som helst svømmehal. Må indrømme at jeg synes det er lidt egoisttisk at ville udsætte andre for smitte. Det er jo også ret bakterie fyldt og de bakterier vil jo være i vandet. Jeg synes det er lidt ulækkert når der er så mange andre der også skal bade i det vand.

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.