Lalandia med skoldkopper - hvordan ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

henh01

Ordensregler

1. Aquadome™ benyttes på eget ansvar.
2. Personalets anvisninger skal til enhver tid følges.
3. Mad, herunder tyggegummi, samt drikkevarer må ikke medbringes i Aquadome.
4. Berusede personer har ikke adgang til Aquadome.
5. Dyr må ikke medbringes i Aquadome.
6. Aquadome påtager sig intet ansvar for tyveri og glemte sager.
7. Det er kun tilladt at filme og fotografere de personer, man er i selskab med i Aquadome.

Hygiejneregler

1. Besøgende med smitsomme sygdomme og/eller væskende sår har ikke adgang til badefaciliteterne.
2. Barfodsområdet må ikke betrædes med fodtøj, der benyttes til udendørs brug.
3. Omklædning må kun finde sted i de anviste omklædningskabiner.
4. Kun badende iført rent badetøj (almindelige badebukser, badedragt eller badeble) har adgang til bassinerne.
5. Inden bassinerne benyttes, skal afsæbning og afvaskning finde sted. Se skiltningen.
6. Efter toiletbesøg og efter brug af sauna fortages ny afvaskning.
7. Udenfor serveringsområdet må mad, is og drikkevarer ikke indtages.
8. Enhver forurening af bassiner og de omkringliggende områder er forbudt. Benyt de opstillede affaldskurve.
9. Rygere henvises til området markeret "RYGERUM".

Sikkerhedsregler

1. Det er strengt forbudt at løbe i hele Aquadome.
2. Snorkel og andet livsfarligt legetøj må ikke benyttes i Aquadome.
3. Børn under 12 år må kun bade under opsyn af voksne ledsagere.
4. Udspring er strengt forbudt.
5. Støjende adfærd samt voldsom leg og skubben er forbudt i og ved bassinerne.
6. Kun boldspil med badebold er tilladt.
7. Ved benyttelse af spabadene gælder særlige regler. Se de opsatte skilte ved spabadene.

Bemærk! Blebørn 0-3 år skal bære badeble og de lidt større - ikke renlige - børn skal bære blebukser, når de opholder sig i badelandet. Ved indgangen til badelandet er det muligt at købe badebleer og badebukser. I Rødby er det muligt at leje badeveste.

Overtrædelse af reglerne kan medføre bortvisning fra Aquadome
Lalandia Aquadome benyttes på eget ansvar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Lillefe

henh01 skriver:

som skrevet overfor vil i blive afvist i en hvilken som helst svømmehal. Må indrømme at jeg synes det er lidt egoisttisk at ville udsætte andre for smitte. Det er jo også ret bakterie fyldt og de bakterier vil jo være i vandet. Jeg synes det er lidt ulækkert når der er så mange andre der også skal bade i det vand.

enig

Anmeld

24. april 2011

Mary

Jeg tror jeg vil tage hende til en læge og høre om stadig smitter, og så evt få papir på det. Det må da kunne lade sig gøre.

Derudover har jeg virkelig lyst til at sige til dig, at det slet ikke er så nemt at lade være med at 'egoistisk' i denne situation med 3 børn der skal i Lalandia, og i hvert fald to der har glædet sig som vanvittige. HVordan gør man det? Og så nævner jeg lige ,igen, at hun gerne må komme i bhv sådan som tilstanden er nu. 

Anmeld

24. april 2011

Mary

Jeg tror jeg stopper den her  Hvis det kan lade sig gøre.

Har hørt lidt forskellige holdninger nu.

Takker, og så håber jeg det hele ser meget bedre ud i løbet af ugen når vi er der. 

Anmeld

24. april 2011

henh01

Mary skriver:

Jeg tror jeg vil tage hende til en læge og høre om stadig smitter, og så evt få papir på det. Det må da kunne lade sig gøre.

Derudover har jeg virkelig lyst til at sige til dig, at det slet ikke er så nemt at lade være med at 'egoistisk' i denne situation med 3 børn der skal i Lalandia, og i hvert fald to der har glædet sig som vanvittige. HVordan gør man det? Og så nævner jeg lige ,igen, at hun gerne må komme i bhv sådan som tilstanden er nu. 

nu er der jo ret mange fam i lalandia så derfor vil det da være egoistisk at tage af sted velvidende at andre måske vil få ødelagt deres tur fordi I absolut skal afsted. Desuden er der stadig bakterie indholdet der vil floerer i badevandet.

Jamen når man har tre børn må man da også være klar over at der kan opstå noget der kan afbryde de planer man har.

Er det ikke mere syndt at tage af sted og så få dit barn afvist ved indgangen eller når hun har klædt om og kommer ind i badelandet?

Anmeld

24. april 2011

LinLin

Mary skriver:

Vi kan jo ikke bare afbestille. Vi ville miste 3000 kr så.... 

Afbestillingsforsikring er en temmelig god idé

Anmeld

24. april 2011

LinLin

henh01 skriver:

som skrevet overfor vil i blive afvist i en hvilken som helst svømmehal. Må indrømme at jeg synes det er lidt egoisttisk at ville udsætte andre for smitte. Det er jo også ret bakterie fyldt og de bakterier vil jo være i vandet. Jeg synes det er lidt ulækkert når der er så mange andre der også skal bade i det vand.

Enig!

Men hvis der er skorper på smitter de ikke mere...

Anmeld

24. april 2011

henh01

DAs mor skriver:

Enig!

Men hvis der er skorper på smitter de ikke mere...

Men bakterierne er der stadig. Jeg skulle sørme da ikke svømme rundt sammen med afskallede sår skorper, det er helt sikkert.

Folk med andre slags sår bliver da også hjemme fra badeland særligt pga bakterie indholdet.

Jeg kan ikke beslutte hvad TS skal gøre, jeg bliver bare chokeret over at man overhoved kan overveje at tage af sted. Håber de bliver afvist, ellers er det da sidste gang jeg sætter mine ben i lalandia i frygt for at komme i vand med en med sår/kopper eller lign.

Anmeld

24. april 2011

Klumpedumpe

Øv hvor er det for det første bare rigtig synd for jer sådan noget kan man bare ikke gardere sig imod... Jeg ville aflyse turen. Ring til Lalandia og fortæl, at 2 ud af de 3 børn, der skulle komme har fået skoldkopper, så er jeg sikker på, at de giver jer pengene tilbage eller mulighed for at flytte opholdet til en anden weekend. Det har vi engang fået lov til, godt nok af andre årsager, men de er ikke helt uforstående Først og fremmest ville jeg vælge at aflyse turen for min egen datters skyld. Hendes eget immunforsvar er ikke på det højeste, det arbejder på at få skoldkopperne helt væk og hun ville let kunne blive syg af noget andet og det er ingen hemmelighed at opvarmede bassiner er guf for bakterier... Jeg ville derfor ikke tage afsted...

Anmeld

24. april 2011

henh01

Klumpedumpe skriver:

Øv hvor er det for det første bare rigtig synd for jer sådan noget kan man bare ikke gardere sig imod... Jeg ville aflyse turen. Ring til Lalandia og fortæl, at 2 ud af de 3 børn, der skulle komme har fået skoldkopper, så er jeg sikker på, at de giver jer pengene tilbage eller mulighed for at flytte opholdet til en anden weekend. Det har vi engang fået lov til, godt nok af andre årsager, men de er ikke helt uforstående Først og fremmest ville jeg vælge at aflyse turen for min egen datters skyld. Hendes eget immunforsvar er ikke på det højeste, det arbejder på at få skoldkopperne helt væk og hun ville let kunne blive syg af noget andet og det er ingen hemmelighed at opvarmede bassiner er guf for bakterier... Jeg ville derfor ikke tage afsted...

Ja det er da en god ide at prøve at få turen rykket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.