Lalandia med skoldkopper - hvordan ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

Mama2980

Mary skriver:

Jeg tror jeg vil tage hende til en læge og høre om stadig smitter, og så evt få papir på det. Det må da kunne lade sig gøre.

Derudover har jeg virkelig lyst til at sige til dig, at det slet ikke er så nemt at lade være med at 'egoistisk' i denne situation med 3 børn der skal i Lalandia, og i hvert fald to der har glædet sig som vanvittige. HVordan gør man det? Og så nævner jeg lige ,igen, at hun gerne må komme i bhv sådan som tilstanden er nu. 

Forstår det udmærket, hvis det var mine børn der havde set frem til en tur i Lalandia som ikke kunne afbestilles, og så fik skoldkopper så de ikke kunne deltage , ville det knuse mit hjerte. Især hvis de endnu ikke har en alder  så man kan forklare situationen overfor dem. Jeg havde valgt at tage den store med, det smitter ikke mere - ergo er der intet farligt ved dem. Det er ikke værre end hvis alle mulige andre bader med et lille sår.

HVIS i bliver afvist i badelandet (hvilket jeg ikke kan forestille mig) er der jo heldigvis mange andre ting man kan lave i Lalandia også.

Har i undersøgt mulighederne for at flytte turen? Mon ikka man kan snakke med Lalandia om det ? Hvis man fortæller at børnene ligger syge og derfor ikke kan deltage ordenligt? Prøv og hør dem ad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Mama2980

Og så vil jeg lige gøre jer andre opmærksomme på at det kun er 2 procent af DK's befolknings der endnu ikke har haft skoldkopper. Man kan sagtens have haft virusset uden at have haft selve sårene.

Jeg gik i troen om at jeg aldrig har haft skoldkopper, så da mine piger fik det her da jeg var højgravid med lillebror blev jeg nervøs. Jeg fik taget en blodprøve som viste at jeg HAR haft smitten og derfor ikke kan få det.

Så risikoen for at hun smitter voksne i Lalandia er ikke så stor som nogen får det til at lyde som

Anmeld

25. april 2011

Mette+Mathias

Jeg har ikke læst de andre svar, så gentager måske.

Jeg ville ikke bryde mig om det, - ikke pga. smittefaren som vel er ovre, men jeg synes da det er ulækkert at bade sammen med opløste sår, - yaiks!

Anmeld

25. april 2011

wamse

Mette+Mathias skriver:

Jeg ville ikke bryde mig om det, - ikke pga. smittefaren som vel er ovre, men jeg synes da det er ulækkert at bade sammen med opløste sår, - yaiks!

helt enig

Anmeld

25. april 2011

Vial

Jeg har ikke læst samtlige 5 sider, men kan sige, at hvis jeg så et barn i vandet med skoldkopper, så ville jeg tage en snak med dens forældre. Det kan man simpelthen ikke være bekendt.

Det kan da godt være, at det er smart at få de der skoldkopper, men det skal man jo lade folk selv bestemme. Jeg ser bestemt ikke frem til det - og ser ærlig talt at mine først får dem, når de er ældre.

Skoldkopper smitter OGSÅ med skorpe på.

Jeg ville blive hjemme. Det gør man, når man har syge børn. Op i r... med de 3000 kr. Sådan er det at have børn. Nogle gange må man aflyse arrangementer og ferier.

Anmeld

25. april 2011

dorthemus

Tutter skriver:

Wow jeg synes godt nok du ser tingene sort på hvidt..

Børn i den alder falder tit og slår sig, men så hellere blive hjemme fra alt fordi de har en enkelt skramme?

Nu handler det jo ikke bare om en skramme  Jeg ville ikke tage afsted da jeg ikke mener det er ok at udsætte andre for evt. smitte eller sårskorper i vandet. Skoldkopper kan være langvarig affære og bedst som man tror det er slut, så kan der komme en ny lillebitte.

Hvis man vælger at tage afsted, velvidende at ens barn måske stadig smitter, så giver man ikke andre mennesker samme valgmulighed.

Det er megasurt at miste alle de penge, men så kan man jo tegne en afbestillingsforsikring.

Anmeld

25. april 2011

slettet_7530

Generelt tror jeg ikke man skal tænke så meget over hvad der befinder sig i vandet i en svømmehal

Jeg ville nok snakke med lægen som TS også vil og så tiden an, der kan jo nå at ske meget på den lille uge der er endnu

Anmeld

25. april 2011

Laulund87

dorthemus skriver:

Nu handler det jo ikke bare om en skramme  Jeg ville ikke tage afsted da jeg ikke mener det er ok at udsætte andre for evt. smitte eller sårskorper i vandet. Skoldkopper kan være langvarig affære og bedst som man tror det er slut, så kan der komme en ny lillebitte.

Hvis man vælger at tage afsted, velvidende at ens barn måske stadig smitter, så giver man ikke andre mennesker samme valgmulighed.

Det er megasurt at miste alle de penge, men så kan man jo tegne en afbestillingsforsikring.

Anmeld

25. april 2011

Christine

Mary skriver:

Hvordan ville I som forældre reagerer hvis I var i Lalandia og der var et barn som havde skoldkopper? - fx i vandlandet? Der er ikke mange tilbage og er vel egentlig sår på dem der er. Nogle siger jo at skoldkopper smitter indtil skorperne falder af, og nogle siger det er når der bare er skorper på  Hun er ikke påvirket af dem, overhovedet, og det piner mig at vi skal derhen og hun ikke vil kunne være med til noget af det sjove pga de skide kopper! 

Værre er det med lillesøster som har fået infektioner i flere og ligner en spedalsk!!! Så vi, min mand og jeg, kommer alligevel til at skiftes til at være afsted i vandland og andre sjove ting da hun i hvert fald ikke kan deltage 

Men hvordan ville I gøre med en stor pige på 5 år som godt ved hvad hun går glip af? Eller jeg kan vende den om og spørge, om I I, som forældre til jeres egne børn, ville blive sur over at hun var til stede og måske smittede??

Vi har lige været i Lalandia og der var et barn med skoldkopper, så vidt jeg kunne se i smittestadiet. Jeg blev pisse sur over det og jeg synes det er meget flabet at udsætte så mange børnefamilier for smitte på én gang. Selvfølgelig kan det nok ikke undgås at de får det på et tidspunkt, men at tage et barn der mulgivis smitter hen et sted hvor der er smækfyldt med børn, det synes jeg er rigtigt tarveligt. Jeg håber godt nok ikke min søn er smittet, for det ville være meget træls lige i eksamenstid osv.

Anmeld

25. april 2011

FrkT

Mette+Mathias skriver:

Lige præcis! Det er da bare SÅ ulækkert og MEGET egoistisk i mine øjne - så hellere arbejde på at få ferien flyttet, kan jo sagtens være at Lalandia vil være åbne overfor det.

Og uanset om de smitter eller ej, hvilket der var en der skrev at de stadig gør med skorpe på, så er det da møgulækkert, og alle ved da at sår og lignende bliver opløst i vandet.. tænk sig at svømme rundt og pludselig få sådan en i munden eller næsen, nej fy da føj da siger jeg bare 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.