Lalandia med skoldkopper - hvordan ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.538 visninger
65 svar
2 synes godt om
24. april 2011

Mary

Hvordan ville I som forældre reagerer hvis I var i Lalandia og der var et barn som havde skoldkopper? - fx i vandlandet? Der er ikke mange tilbage og er vel egentlig sår på dem der er. Nogle siger jo at skoldkopper smitter indtil skorperne falder af, og nogle siger det er når der bare er skorper på  Hun er ikke påvirket af dem, overhovedet, og det piner mig at vi skal derhen og hun ikke vil kunne være med til noget af det sjove pga de skide kopper! 

Værre er det med lillesøster som har fået infektioner i flere og ligner en spedalsk!!! Så vi, min mand og jeg, kommer alligevel til at skiftes til at være afsted i vandland og andre sjove ting da hun i hvert fald ikke kan deltage 

Men hvordan ville I gøre med en stor pige på 5 år som godt ved hvad hun går glip af? Eller jeg kan vende den om og spørge, om I I, som forældre til jeres egne børn, ville blive sur over at hun var til stede og måske smittede??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

B&J

Jeg personligt ville være lige glad, jeg vil gerne have mit barn får skoldkopper og er lige glad om andre børn har det er jo en del af livet men tror ikke alle har det lige som mig desværre

Kan man endelig ikke ringe og spøre svømmehallen hvad de siger til det?

Anmeld

24. april 2011

henh01

Hvis jeg var i lalandia og en familie havde et barn i vandet med skoldkopper ville jeg i hvert fald uden tvivl forlade vandet, da min lille mand ikke skal smittes endnu. Desuden kan der være andre faktorer der spiller ind som folk med lavt immun forsvar, gravide osv. Hvis mit barn havde skoldkopper ville jeg med sikkerhed aflyse turen og bestille en ny når kopperne var væk.

Anmeld

24. april 2011

Mary

henh01 skriver:

Hvis jeg var i lalandia og en familie havde et barn i vandet med skoldkopper ville jeg i hvert fald uden tvivl forlade vandet, da min lille mand ikke skal smittes endnu. Desuden kan der være andre faktorer der spiller ind som folk med lavt immun forsvar, gravide osv. Hvis mit barn havde skoldkopper ville jeg med sikkerhed aflyse turen og bestille en ny når kopperne var væk.

Vi kan jo ikke bare afbestille. Vi ville miste 3000 kr så.... 

Men hvis nu vi faktisk mødtes der og du valgte at gå op af vandet idet du ser min datter, ville du så stadig mene det samme, hvis jeg fortalte dig, at hun - sandsyndligvis -  ikke smitter mere? Hun er i en tilstand nu, hvor hun gerne må komme i bhv fx. Og hun smitter jo også i Føtex og bussen og andre steder hvor jeg ikke ville holde hende væk fra. Det er faktisk kun fordi det er så tydeligt når hun har badetøj på. 

Det er ikke noget personligt overfor dig jo, men det er lige nøjagtigt en reaktion som din jeg er urolig for når vi er der  Det er bare derfor jeg spørger.

Anmeld

24. april 2011

Mary

B&J skriver:

Jeg personligt ville være lige glad, jeg vil gerne have mit barn får skoldkopper og er lige glad om andre børn har det er jo en del af livet men tror ikke alle har det lige som mig desværre

Jeg tror helt sikkert vi lige vil henvende i en information og forklare det som det er, og høre hvad de siger. 

Eftersom vores anden datter også lige har haft det ved jeg, at hun godt ville kunne kommei bhv sådan som hun har det nu. Og så burde hun vel egentlig også kunne komme i svømmehallen...... åååhhr, alle de tanker!

Anmeld

24. april 2011

henh01

Mary skriver:

Vi kan jo ikke bare afbestille. Vi ville miste 3000 kr så.... 

Men hvis nu vi faktisk mødtes der og du valgte at gå op af vandet idet du ser min datter, ville du så stadig mene det samme, hvis jeg fortalte dig, at hun - sandsyndligvis -  ikke smitter mere? Hun er i en tilstand nu, hvor hun gerne må komme i bhv fx. Og hun smitter jo også i Føtex og bussen og andre steder hvor jeg ikke ville holde hende væk fra. Det er faktisk kun fordi det er så tydeligt når hun har badetøj på. 

Det er ikke noget personligt overfor dig jo, men det er lige nøjagtigt en reaktion som din jeg er urolig for når vi er der  Det er bare derfor jeg spørger.

du skriver hun sandsynligvis ikke smitter mere.. Men hvis hun smitter er smitten jo fortsat i vandet selvom I går op. Ville det ikke være mest sikkert at blive hjemme og undgå at smitte en gravid eller en anden hvis immun forsvar ikke ville kunne klare det?

Anmeld

24. april 2011

Koen.

B&J skriver:

Jeg tænker lidt som dig altså de skal jo have dem, så de ikke ender med at få dem som 19-årig som mig

Anmeld

24. april 2011

henh01

•  
    Personer som lider af smitsomme sygdomme må ikke benytte bassinerne.
    Her en liste over de mest almindelige:
    • Influenza
    • Diarre
    Mæslinger
  • Skoldkopper
  • Lussinge syge
  • Meningitis
  • Tuberkulose
  • Halsbetændelse
  • Bihulebetændelse
  • Mellemørsbetændelse
  • Lungebetændelse
  • Bronchitis
  • Kighoste
  • Legionærsyge
  •  
    Gæster med fodvorter må kun benytte bassinerne, hvis de er under lægebehandling, hvilket vil sige, at fodvorterne enten erfrosset eller brændt væk.

Anmeld

24. april 2011

Mary

Men det er jo nemlig det jeg mener, at den evt. smitte der måske er der, ville jo også være der et hvilket som helst andet sted hvor vi kunne rende på hinanden. 

Anmeld

24. april 2011

henh01

Mary skriver:

Men det er jo nemlig det jeg mener, at den evt. smitte der måske er der, ville jo også være der et hvilket som helst andet sted hvor vi kunne rende på hinanden. 

som skrevet overfor vil i blive afvist i en hvilken som helst svømmehal. Må indrømme at jeg synes det er lidt egoisttisk at ville udsætte andre for smitte. Det er jo også ret bakterie fyldt og de bakterier vil jo være i vandet. Jeg synes det er lidt ulækkert når der er så mange andre der også skal bade i det vand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.