Lalandia med skoldkopper - hvordan ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Mary

DAs mor skriver:

De skal jo nok blive afvist, hvis lalandia ikke synes det er ok

Gider I ikke godt stoppe med at diskutere mig og min familie nu? "De skal nok blive afvist...." jeg sidder altså og læser med. 

Jeg stopper den nu. Jeg har ikke brug for at høre om flere som synes vi er egoistiske smittebærere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Noneother

Jeg ville flygte fra vandet med det samme, hvis der var en med skoldkopper. -Jeg har IKKE haft dem!
+ Det kan være farligt hvis der er nogle gravide dernede som endnu ikke har haft det.

Når man køber en rejse til lalandia får man tilbudt en afbestillingsforsikring. Mener vi gav 75kr.(Det er noget med 5% af den samlede pris) og den ville jeg så bruge lige netop her hvis det var mig eller min der havde dem.

Anmeld

24. april 2011

hannetheis

Mary skriver:

Hvordan ville I som forældre reagerer hvis I var i Lalandia og der var et barn som havde skoldkopper? - fx i vandlandet? Der er ikke mange tilbage og er vel egentlig sår på dem der er. Nogle siger jo at skoldkopper smitter indtil skorperne falder af, og nogle siger det er når der bare er skorper på  Hun er ikke påvirket af dem, overhovedet, og det piner mig at vi skal derhen og hun ikke vil kunne være med til noget af det sjove pga de skide kopper! 

Værre er det med lillesøster som har fået infektioner i flere og ligner en spedalsk!!! Så vi, min mand og jeg, kommer alligevel til at skiftes til at være afsted i vandland og andre sjove ting da hun i hvert fald ikke kan deltage 

Men hvordan ville I gøre med en stor pige på 5 år som godt ved hvad hun går glip af? Eller jeg kan vende den om og spørge, om I I, som forældre til jeres egne børn, ville blive sur over at hun var til stede og måske smittede??

så længe der er sår på skulle de ikke smidte.

hvis det er lalandia i billund ville jeg tage mit barn som var havde skoldkopper med i legoland i stedet, der vil hun tror alt have noget mere tøj på og smidte risikoen ville være mindre. og hun oplever stadig noget.

Anmeld

24. april 2011

Kvindemin

Mary skriver:

Vi kan jo ikke bare afbestille. Vi ville miste 3000 kr så.... 

Men hvis nu vi faktisk mødtes der og du valgte at gå op af vandet idet du ser min datter, ville du så stadig mene det samme, hvis jeg fortalte dig, at hun - sandsyndligvis -  ikke smitter mere? Hun er i en tilstand nu, hvor hun gerne må komme i bhv fx. Og hun smitter jo også i Føtex og bussen og andre steder hvor jeg ikke ville holde hende væk fra. Det er faktisk kun fordi det er så tydeligt når hun har badetøj på. 

Det er ikke noget personligt overfor dig jo, men det er lige nøjagtigt en reaktion som din jeg er urolig for når vi er der  Det er bare derfor jeg spørger.

Det der 'sansynligvis' kan man ikke bruge til noget.
Stakkels din datter, men størstetallet det er synd for i sidste ende er alle dem der er i vandet, gravide, dårligt immunforsvar, babyer og lign.
Ville med det samme gå over til (dig) og sige min mening og evt. få fat i en 'livreder' etc. som kunne be jer gå op.

Sorry - men sandt!

Anmeld

24. april 2011

LinLin

Mary skriver:

Gider I ikke godt stoppe med at diskutere mig og min familie nu? "De skal nok blive afvist...." jeg sidder altså og læser med. 

Jeg stopper den nu. Jeg har ikke brug for at høre om flere som synes vi er egoistiske smittebærere.

Jeg ved da godt du læser med! Det er jo din tråd...

Men nu er det jo ikke kun dig og din familie. Det gælder da alle der kommer.

Synes absolut ikke vi har disuteret uden for det du selv lægger op til!

Anmeld

24. april 2011

LinLin

Og så har jeg i øvrigt overhovedet ikke været i nærheden af at skrive noget om "egoistiske smittebærere"!!!!

- skriver jo netop at de nok skal vurdere det i Lalandia, men at jeg selv ville blive hjemme hvis det var en af mine unger!

Anmeld

24. april 2011

Koen.

B&J skriver:

Nemlig, og har da hørt jo ældre man er jo mere farligt kan det være især for kvinder hvis de får dem mens de er gravide

nemlig jeg lå med 40-41 i feber og var kanon syg!

Anmeld

24. april 2011

B&J

Tanja. skriver:

nemlig jeg lå med 40-41 i feber og var kanon syg!

Åh det lyder virkelig ubehaligt ja så er det bedre de får dem som børn

Anmeld

24. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

henh01 skriver:

Hvis jeg var i lalandia og en familie havde et barn i vandet med skoldkopper ville jeg i hvert fald uden tvivl forlade vandet, da min lille mand ikke skal smittes endnu. Desuden kan der være andre faktorer der spiller ind som folk med lavt immun forsvar, gravide osv. Hvis mit barn havde skoldkopper ville jeg med sikkerhed aflyse turen og bestille en ny når kopperne var væk.

Fuldstændig enig.

Jeg synes ikke man kan tage i vandland når der er skoldkopper involveret.

Anmeld

24. april 2011

A.

ej hvor er det bare træls for jer men jeg vil ikke gøre det for det første er det v ild ulækkert hvis hun kommer i vand og så allebakterier som er der kan gøre det værre for hende og så kan hun får infektion i sine sår for lige så snart hun kommer i vand forsvinder hendes skorp..så det er ikke det samme ligesom i går udenfor og leger..og så er der andre gravide osv som måske ikke haft dem og man kan ikke være sikkert at hun ikke smitter selvom det er kommet skorp på dem da det er nok med en lille bitte ny skoldkop til smitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.