når børnepengene går ind, stryger folk ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2011

henh01

Tina&Martin skriver:

Undskyld mig, men er det ikke lige meget hvilken dag de handler? Hvorfor køber folk først de fleste julegaver i december, som regel 2 dage inden

jo det er da fuldstændig ligemeget, undrer mig bare over at der er så mange der så snart pengene går ind stryger ud og bruger dem alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

henh01

A. skriver:

hehe ja jeg ved godt hvad du mener..men nok fordi de er løbet tør for alt..og hvis vi snakker om fx sko til børnene er det bedst at købe dem på dagen hvis man har ikke købt dem før for så er alt væk..

ja lige med sæson varer der har du nok ret

Anmeld

22. april 2011

henh01

Flow skriver:

Nemli... Her er der kun ecco og geox der dur... købte sidste år en str 21 i sandaler, og nu er han i en 23ér i år.. vildt!

vokser han slet ikke?

(har fulgt med på sidelinjen med frederic, vores drenge er næsten jævn aldrene... )

ecco er bare super gode og laver sko til alle slags fødder..

Anmeld

22. april 2011

henh01

Noneother skriver:

Ved heller ikke hvorfor folk føler behov for at knalde alle pengene af samme dag som de går ind.

I denne her omgang (lillemand mangler intet, da jeg køber til ham løbende) ryger de direkte over på opsparingen. Så er der nemlig råd til en pæn brugt bil senere hen ad sommeren. -Hvilket jo osse i den grad kommer ham til gode, da jeg så sparer over en times transporttid om dagen til/fra skole.

lyder dejligt med ny bil.. Børnenepengene var i sin tid beregnet som et tilskud til institutionplads. og dermed ikke beregnet til ting til sine børn, bare så du ikke sidder og har dårlig samvittighed over at det ikke er dit barn der får noget.

Her er det vores penge og os der råder over dem.. Vi bruger dem på alt mellem himmel og jord, både til ungerne og til os selv. Denne gang er de smidt på opsparingen og resten er brugt til lidt tøj og sko til den store..

Anmeld

22. april 2011

henh01

Albertesmor skriver:

Kunne det i denne måned have noget at gøre med at der også var påske lukket de to dage efter bfy gik ind på kontoen ?? det vil jeg bestemt mene

Ja men synes at se det hver gang det er d. 20 i kvartals mdr Meeeen mon dog folk løber tør for sko og tøj i påskedagene.. hahahaha

Egentlig også utroligt som folk hamstrer dagen før 2 helligdage.. DK's befolkning er åbentbart MEGET bange for at dø af sult. haaha

Anmeld

22. april 2011

henh01

132319 skriver:

Det tror jeg bestemt også  (I øvrigt hedder det BUY nu, man er vel lidt af en ordkløver )

Det var jo helt sindsygt i går, jeg så i 22 nyhederne at Bilka holdte åbent til midnat. -Hvorfor?  Det er to dage der er lukket 

fordi DK's befolkning er sindssygt bange for at sulte... haha Nu er der jo lukket hele 2 dage...

Anmeld

22. april 2011

henh01

Tkcuf skriver:

Vi tog ud og stor shoppede dagen før børne og unge ydelsen kom. Gider simpelthen ikke alle de der forældre og deres børn der pludselig er over alt.. Haha, kan forstille mig det var endnu værre nu her før helligdagende

og der var sjovt nok INGEN mennesker i byen.- Jeg gjorde selv mine påskeindkøb den dag..

Anmeld

22. april 2011

chael

henh01 skriver:

Hej

jeg undrer mig over hvorfor ALLE som i ALLE skal ud og købe diverse lige akurrat den dag børne-unge ydelsen rammer kontoen. Hold da fest hvor er der gang i butikkerne d. 20 i de måneder.

Hvorfor handler du lige den dag pengene kommer frem for at vente til en tilfældig anden dag?

Jeg tænker ikke så meget over det.

Jeg var rent tilfældigt i byen på det tidspunkt, fordi jeg skulle købe en ny kjole til min datter, som hun skulle bruge til påskefrokost. Og så fik hun lidt ekstra og sønnen fik også lidt nyt.

Men jeg stryger ikke nødvendigvis ud den 20.

Men en af grundende til at der var mange i byen i onsdags, kunne jo være fordi der er lukket torsdag og fredag??!!

Desuden skal der jo være nogen der gør det dem 20. For ellers havde i ikke noget at undre jer over- ha ha ha ha ha...

Anmeld

22. april 2011

mortilflere

Jeg køber tit ind den 20 , der er mange flere tilbud omkring madvare osv den dag

Bla i Janura er der oftes billig vaske midel , jeg køber tit der til et år frem i år var det ariel og bio tex som jeg bruger der var nede i 14 kr flasken  , jeg købte 20 LOL

Og denne x var det rugbrød og pålæg der var ekstra billigt .

Jeg tsger altid ca 2000 til 3000 kr og køber alt det der kan holde sig 3 mdr frem (mel , pålæg til fryseren , rugbrød , bind osv osv )

Så ja jeg er en af dem der fiser ud den 20  

Tøj blev jeg desværre nød til at købe til den ene før den 20 i denne mdr , men jeg skal ud og købe tøj til 2 i morgen , og den 4 køber over nettet selv

BP er en stor hjælp herhjemme , jeg er på pension , og vi lever kun for den , alt det bonden tjener går til gården  , så vi lever for 9000 kr om mdr (mad , fritid , gaver , buskort(1000 kr om mdr) )

Så er der noget uforudset inden bp så er der lavvande den 20

Anmeld

22. april 2011

slettet_7530

henh01 skriver:

fordi DK's befolkning er sindssygt bange for at sulte... haha Nu er der jo lukket hele 2 dage...

Jeg tror ikke Danmarks befolkning er bange for at sulte jeg tror bare ikke ret mange familier har plads til eget forbrug samt indkøb til påskefrokoster til måske 10 personer, det har vi i hvertfald ikke her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.