når børnepengene går ind, stryger folk ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2011

mortilflere

Albertesmor skriver:

Jeg tror ikke Danmarks befolkning er bange for at sulte jeg tror bare ikke ret mange familier har plads til eget forbrug samt indkøb til påskefrokoster til måske 10 personer, det har vi i hvertfald ikke her

Enig , og så serr man da oxo frem til at man har råd til lidt luksus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Mette+Mathias

Normalt køber jeg når de har behovet, men denne gang var jeg ude at købe sandaler samme dag som børnepengene kom, og det skyldtes 2 ting;

1. Der var pludselig varmt, så vi havde behov for sandalerne
2. Jeg havde fri!!

Anmeld

22. april 2011

LinLin

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg var inde i Aarhus mandag d. 18. og der var rigtigt mange mennesker! Så "denne gang" er det da helt sikkert det er fordi folk har ferie og det er fantastisk vejr!

Jeg køber "løbende" alt til drengene på nær fodtøj, så det skal jeg have købt til David en af dagene i næste uge  - jeg gad nemlig ikke ind til alle de mennesker i denne

Anmeld

22. april 2011

slettet_7530

Og så til spørgsmålet, jeg lægger ikke så meget mærke til hvad andre gør, men jeg vil tro at det har noget at gøre med at der er mange familier som bruger dem til at udskifte ungernes garderobe hvilket jeg mener er reelt nok.

Jeg selv var ude og købe sandaler tl den stor og et par til den lille for ca 3 uger siden, men det sidste par til den lille var jeg ude og forsøge at finde tirsdag uden held der var mange i skobutikkerne, men fandt dem først onsdag hvor der også var mange i skobutikkerne

Anmeld

22. april 2011

eliasogmor

henh01 skriver:

Ja men hvorfor lige d. 20? Der er jo ikke særlige tilbud lige den dag er der?

fordi der får man penge på kontoen..synes ikke det er svært at forstå...hvis jeg mangler noget til min søn....og har tid den dag pengene kommer, handler jeg da den dag...

Anmeld

22. april 2011

Betina_fra_Als

Hej

jeg undrer mig over hvorfor ALLE som i ALLE skal ud og købe diverse lige akurrat den dag børne-unge ydelsen rammer kontoen. Hold da fest hvor er der gang i butikkerne d. 20 i de måneder.

Hvorfor handler du lige den dag pengene kommer frem for at vente til en tilfældig anden dag?

Jeg fatter ikke at nogle kan have så ondt i røven, at de handler ind når børnepengene går ind på kontoen.

For de flest (i min store vennekreds) får børnene når de mangler tøj, sko eller hvad det måtte være.

Det er da bedre at vente til man har fået pengene, end at bruge løs også sætte sig i gæld.

Og at man bruger pengene på lige den dag de kommer, er vel fordi man vil have de ting med det samme, så de ikke bliver udsolgte.

Desuden er jeg ikke en af dem, der styrter ud og køber på selve dagen, når pengene kommer, jeg køber det de mangler med det samme, men økonomi fejler slet ingenting.

Fortsat god 22. april,

Den vil jeg nyde med naboer og vores familie i haven på min datter´s 7 års fødselsdag :-)

Anmeld

22. april 2011

NinaNymannMadsen

ved ikke hvorfor folk gør det men det vel meeget normalt når man har penge.

vi handler stort ind når vi får løn og så heller handler vi løbene når vi mangler. kød og de ting der kan fryses eller kan holde sig i længere tid køber vi gerne i starten af måneden og ellers køber vi løbene.

børnepenge, det mest fordi at der ved vi at vi ar pengene til at købe større ting til hende hvis hun mangler. tøj og sådan noget køber vi løbene. men altså skal hun ha nyt legetøj, eller andre dyre ting så er det når børnepengene er kommet ind for ellers har vi ikk råd til det. jeg er på su og hendes far er på førtidspansion.

Anmeld

22. april 2011

mortilflere

syntes endelig det er sjovt at ligge mærke til det og at det fylder så meget at man må lave en tråd om det LOL

Anmeld

22. april 2011

Muffinmus

hi hi, jeg shopper skisme alle dage:-)

Den eneste grundf jeg jeg decideret var ude og shoppe onsdag var fordi det var der jeg kunne atgefri før påsken og spise frokost med en venindeog hygge:-)

Men generelt shopper jeg lige godt omn det er den 20 april eller 10 juni:-)

Anmeld

22. april 2011

Noneother

henh01 skriver:

lyder dejligt med ny bil.. Børnenepengene var i sin tid beregnet som et tilskud til institutionplads. og dermed ikke beregnet til ting til sine børn, bare så du ikke sidder og har dårlig samvittighed over at det ikke er dit barn der får noget.

Her er det vores penge og os der råder over dem.. Vi bruger dem på alt mellem himmel og jord, både til ungerne og til os selv. Denne gang er de smidt på opsparingen og resten er brugt til lidt tøj og sko til den store..

Jeg har på ingen måde dårlig samvittighed. -Nogle folk er bare meget hurtige til at dømme, fordi de netop har den idé at det udelukkende er til børnene

men ja det bli´r sgu dejligt med en bil. Jeg HADER offentlig transport om morgenen! -og når man er enlig mor, kan den ekstra time hjemme ha´stor betydning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.