En invitation til jer alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
MaybeBaby skriver:

Jeg havde også besøg i dag med samme invitation, men sagde pænt nej tak. Jeg synes dog HELT klart at ham der Jesus er en fin fyr og er selv kristen og hurraaaaa for næstekærligheden, men så hopper kæden også af for mig.

Hvad er da mere næstekærligt end at med sit legeme at gøre andre raske, give andre livskvalitet osv. Jeg har som organ- og bloddonr svært ved at forholde mig til netop den del af JV. Den kristne og næstekærlige del af mig synes jo, at man skal gøre hvad der er menneskeligt muligt for sine medmennesker - også selv i døden.

Men ellers stor high five  til Jesus og alle religioner, der spreder kærlighed til alle folk - og tak for invitaionen

først vil jeg rose dig for at du tænker på andre mennesker på den måde, det er jo din næstekærlighed der får dig til at gøre som du gør, og det synes jeg er utrolig flot af dig.

Det er jo også det vi lære om i beretningen om den bamhjertige samaritaner som vi læser om i Lukas 10:29-37 
Men da manden ville retfærdiggøre sig, sagde han til Jesus: „Hvem er egentlig min næste?“ Som svar sagde Jesus: „En mand var på vej ned fra Jerusalem til Jeriko og faldt blandt røvere, som ikke blot tog tøjet af ham men også tildelte ham flere slag, hvorpå de forsvandt og efterlod ham halvdød. Tilfældigvis kom en præst gående ned ad samme vej, men da han så ham, gik han forbi på den modsatte side. Og da en levit kom ned til stedet og så ham, gik han ligeledes forbi på den modsatte side. Men en samaritaner som var på rejse, kom ned mod ham, så ham og fik inderligt ondt af ham. Og han gik hen til ham, gød olie og vin på hans sår og forbandt dem. Så satte han ham op på sit eget lastdyr og førte ham til et herberg og drog omsorg for ham. Og den næste dag tog han to denarer frem og gav dem til værten og sagde: ’Drag omsorg for ham, og hvad du yderligere måtte give ud, vil jeg betale dig når jeg kommer tilbage.’ Hvem af disse tre synes du har gjort sig selv til næste for den mand der faldt blandt røverne?“ Han sagde: „Ham der handlede barmhjertigt mod ham.“ Jesus sagde så til ham: „Gå du hen og gør det samme selv.“ 

jeg er glad for du læste invitionen, og at du kommenterede på den, jeg håber du forstår at vi som Jehovas Vidner prøver på at følge det eksempel Jesus fortalte om Den Bamhjertige samaritaner.

Med venlig hilsen Fru. Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

katrine7

Bliver simpelthen nødt til at sige nej tak

Har kun haft dårlige oplevelser med Jehovas Vidner - bla. en mand i Aalborg midtby, som mente det var dybt grotesk og forkert af mig, at ryge på åben gade. Og bedte mig fortælle mine forældre, at jeg ikke var opdraget i en ordentlig tro.

Så fór det gennem mig: "Hvordan i alverden kan du tillade dig at dømme mine forældre, mig eller andre mennesker?"

Og derefter har jeg ikke haft den store lyst til at vide mere om JV.

Takker pænt nej ved døren når der ringer på, men jeg synes ikke rigtig det bliver respekteret når man siger pænt nej, og må derfor altid ende med at lukke døren.

Anmeld

14. april 2011

mor til 2 skønne piger .

Siljes Mor skriver:

Hmm.. hvor er det lige jeres næste kærlighed er over for familie medlemmer der vælger at træde ud af JV ? 

. der nogen ting i den tro som ikke hænger sammen .

Anmeld

14. april 2011

Thereseh

Jeg kan slet slet ikke forstå, at der skal gå negativitet i den, bare fordi et menneske af en bestemt kristen overbevisning, vælger at invitere til noget hun tror på.... Kan man ikke vælge at lade være med at skrive noget, hvis man ikke har andet end sure opstød, sarkasme og forargelse? 

Kan ikke se noget galt i at hun inviterer...men det er måske bare mig...? 

Jeg ville ikke blive stødt hvis en muslim inviterede til et foredrag, eller en jøde inviterede til koncert i en synagoge...well. Undrer mig bare

Men jo, ordet er selvfølgelig frit, så alle må ytre hvad de vil, også alle dem der svarer herinde på denne tråd. 

Anmeld

14. april 2011

mor til 2 skønne piger .

SD21 skriver:

Jeg ved godt at jeg måske træder nogle over tæerne ved at skrive det her, men det ligger mig altså meget på sinde at spørge om i denne sammenhæng, så undskyld på forhånd !

Men, jeg forstår altså ikke hvordan i kan sige nej til at jeres børn får blod eller andre menneskers organer hvis de er ved at dø?! Jeg begriber virkelig ikke hvordan man kan få sig selv til at vælge at sit eget barn skal dø pga. sin tro ! :s Jeg ville da gøre alt i verden, for at mit barn overlevede - mit barn ville altid være vigtigere end min tro !

Anmeld

14. april 2011

Hulubulu86

Thereseh skriver:

Jeg kan slet slet ikke forstå, at der skal gå negativitet i den, bare fordi et menneske af en bestemt kristen overbevisning, vælger at invitere til noget hun tror på.... Kan man ikke vælge at lade være med at skrive noget, hvis man ikke har andet end sure opstød, sarkasme og forargelse? 

Jeg ville ikke blive stødt hvis en muslim inviterede til et foredrag, eller en jøde inviterede til koncert i en synagoge...well. Undrer mig bare

Men jo, ordet er selvfølgelig frit, så alle må ytre hvad de vil, også alle dem der svarer herinde på denne tråd. 

Helt enig med dig. Godt skrevet.

Kunne saa godt selv have fundet paa at moede op (hvis jeg var i dk altsaa). Har fundet min ''den rette'' religion, men synes stadig det er spaendende at laere hvordan andre ser paa gud og den/de hellige boeger

Anmeld

14. april 2011

ønskebørn74

SD21 skriver:

Jeg ved godt at jeg måske træder nogle over tæerne ved at skrive det her, men det ligger mig altså meget på sinde at spørge om i denne sammenhæng, så undskyld på forhånd !

Men, jeg forstår altså ikke hvordan i kan sige nej til at jeres børn får blod eller andre menneskers organer hvis de er ved at dø?! Jeg begriber virkelig ikke hvordan man kan få sig selv til at vælge at sit eget barn skal dø pga. sin tro ! :s Jeg ville da gøre alt i verden, for at mit barn overlevede - mit barn ville altid være vigtigere end min tro !

Helt enig med dig... Og som barn af forældre der er jehovas vidner. Er det pisse svært altid at være nr2 i forhhold til en lorte religion og især en der har denne regel... De mener at blod er helligt... Mit svar er at ja vel er det så, så helligt at det kan give et andet menneske liv... Og der findes ingen større gave end livet... Og hvis gud er kærlig, ønsker han liv til børn og for den sags skyld også voksne...

Anmeld

14. april 2011

SD21

Thereseh skriver:

Jeg kan godt forstå hvad du mener, men på den anden side må man også forvente noget debat og nogle spørgsmål når man kommer med sådan et indlæg. Og desuden synes jeg faktisk ikke der er nogen der har være ubehagelige eller lign., men vi er flere der stiller spgsm. tegn omkring religionen ja! Men sådan er det jo med mange ting !

Anmeld

14. april 2011

SD21

ønskebarn74 skriver:

Helt enig med dig... Og som barn af forældre der er jehovas vidner. Er det pisse svært altid at være nr2 i forhhold til en lorte religion og især en der har denne regel... De mener at blod er helligt... Mit svar er at ja vel er det så, så helligt at det kan give et andet menneske liv... Og der findes ingen større gave end livet... Og hvis gud er kærlig, ønsker han liv til børn og for den sags skyld også voksne...

Ja, det tænker jeg også. Jeg kan slet ikke forstå at der findes noget vigtigere i verden end ens børn - og jeg har altså slet ikke børn endnu !

Jeg forstår heller ikke al den prædiken om næstekærlighed, for når det kommer til at redde et andet menneskes liv ved at blande blod, så står de af? Jeg har ikke sat mig ind i hele religionen, så jeg kan ikke sige noget om resten, men jeg afstår fuldstændig fra lige denne "regel" og så den med ikke at kunne forlade JV uden at miste kontakten til hele sin familie!

Anmeld

14. april 2011

Thereseh

Dubai skriver:

Helt enig med dig. Godt skrevet.

Kunne saa godt selv have fundet paa at moede op (hvis jeg var i dk altsaa). Har fundet min ''den rette'' religion, men synes stadig det er spaendende at laere hvordan andre ser paa gud og den/de hellige boeger

Ja, præcis. Jeg er drevet af nysgerrighed, og jeg vil gerne forstå inden jeg dømmer... men sådan er min religion måske bare sat sammen (buddhismen). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.