Jeg fandt lige denne side: http://www.watchtower.org/d/rq/article_12.htm
Og der er to ting som undrer mig en del - jeg citerer: "Jehova er livets kilde. Alt levende har fået livet af ham. (Salme 36:9) Gud betragter livet som helligt. Også det ufødte barn i moderen er dyrebart for Jehova. Derfor er det forkert i Guds øjne at slå et foster ihjel. - 2 Mosebog 21:22, 23; Salme 127:3."
Og endvidere står der følgende - ingen citerer jeg: "Er det forkert at få blod i form af transfusion? Husk at Jehova kræver at vi afholder os fra blod. Det betyder at vi ikke må få andres blod - eller vort eget blod, hvis det har været oplagret - ind i legemet på nogen som helst måde. (Apostelgerninger 21:25) Derfor tager sande kristne ikke imod blodtransfusion. De tager imod andre former for lægebehandling, også transfusion af væsker som ikke indeholder blod. De vil gerne leve, men de vil ikke forsøge at bevare livet ved at overtræde Guds love. - Mattæus 16:25.
De tekster der er makeret med rødt synes jeg er rigtig modsigende.... Hvis man 100% mente det der stod i det første citat, så ville det der står i første og andet citat naturligvis følge hinanden?
Jeg mener, at hvis man nu er jehova og står med et barn der kan dø hvis det ikke får blodtransfusion - så slår du jo egentlig dit eget barn ihjel idet du fravælger blodtransfusionen velvidende om, at dit barns liv kan reddes? Og her taler vi ikke om kristendom men rationalitet og videnskab som er noget faktuelt vi alle kan forholde os til.
Hvis du nægter, at lade dit barn få blodstransfusion på et hospital, er valget heldigvis din læges, at træffe - de arbejder for, at holde liv i mennesker... Mit spørgsmål er så - hvis lægen nu alligevel vælger, at give dit barn blodstransfusion og barnet overlever ... Fravælger du så barnet for evigt? - Hvad ville du gøre i sådan en situation??
Anmeld