En invitation til jer alle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

SD21

Thereseh skriver:

Ja, præcis. Jeg er drevet af nysgerrighed, og jeg vil gerne forstå inden jeg dømmer... men sådan er min religion måske bare sat sammen (buddhismen). 

Ved godt det ikke var til mig, men tillader mig lige at sige at jeg simpelthen synes buddhisme er SÅ spændende ! Jeg havde om det i skolen og jeg synes virkelig det er en spændende religion !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Thereseh

SD21 skriver:

Jeg kan godt forstå hvad du mener, men på den anden side må man også forvente noget debat og nogle spørgsmål når man kommer med sådan et indlæg. Og desuden synes jeg faktisk ikke der er nogen der har være ubehagelige eller lign., men vi er flere der stiller spgsm. tegn omkring religionen ja! Men sådan er det jo med mange ting !

Du har ret i at man må forvente lidt debat, og det er også helt ok :-) 

Blev nok bare lidt overrasket over den lidt kontante tone, der beder ts redegøre for sin religion, eller dem der får "kvalme over at der blir' missioneret". Jeg har nok bare slet ikke tolket ts' invitation som at hun missionerer :-)

Anmeld

14. april 2011

Thereseh

SD21 skriver:

Ved godt det ikke var til mig, men tillader mig lige at sige at jeg simpelthen synes buddhisme er SÅ spændende ! Jeg havde om det i skolen og jeg synes virkelig det er en spændende religion !

Jeg ser nok mere på buddhismen som et livssyn, frem for en religion. Men du har ret i at det er spændende. Det synes jeg også 

Anmeld

14. april 2011

SD21

Thereseh skriver:

Du har ret i at man må forvente lidt debat, og det er også helt ok :-) 

Blev nok bare lidt overrasket over den lidt kontante tone, der beder ts redegøre for sin religion, eller dem der får "kvalme over at der blir' missioneret". Jeg har nok bare slet ikke tolket ts' invitation som at hun missionerer :-)

Nej, sådan tolkede jeg det heller ikke Men der er bare nogle ting ved religionen som jeg tager MEGET afstand fra og det er nok det der gør at jeg ihvertfald ikke helt selv kan lade være med at debattere om det. Men det er jo nok fordi jeg slet ikke kan sætte mig ind i hvordan man kan have de tanker og regler som de har - jeg ville aldrig kunne leve sådan !

Anmeld

14. april 2011

SD21

Thereseh skriver:

Jeg ser nok mere på buddhismen som et livssyn, frem for en religion. Men du har ret i at det er spændende. Det synes jeg også 

Ja, det kan man også kalde det - det er nok mere rigtigt ja ! Men ja, jeg synes det er virkelig spændende og noget jeg faktisk godt kan relatere til

Anmeld

14. april 2011

qp

Se det på den måde... Hvis jehovabørnene ikke havde hinanden og jehova fællesskabet, ja så ville det være synd for dem da de skiller sig så meget ud ifht. andre børn mht. traditioner, højtider osv osv.

Og den med blod tror jeg vidst er forældet, ikke sandt TS? - eller ?

Anmeld

14. april 2011

SD21

qp skriver:

Se det på den måde... Hvis jehovabørnene ikke havde hinanden og jehova fællesskabet, ja så ville det være synd for dem da de skiller sig så meget ud ifht. andre børn mht. traditioner, højtider osv osv.

Okay, det kan godt være - jeg ved bare at det er det jeg altid har bidt mærke i !

Anmeld

14. april 2011

Cris

Thereseh skriver:

Jeg kan slet slet ikke forstå, at der skal gå negativitet i den, bare fordi et menneske af en bestemt kristen overbevisning, vælger at invitere til noget hun tror på.... Kan man ikke vælge at lade være med at skrive noget, hvis man ikke har andet end sure opstød, sarkasme og forargelse? 

Kan ikke se noget galt i at hun inviterer...men det er måske bare mig...? 

Jeg ville ikke blive stødt hvis en muslim inviterede til et foredrag, eller en jøde inviterede til koncert i en synagoge...well. Undrer mig bare

Men jo, ordet er selvfølgelig frit, så alle må ytre hvad de vil, også alle dem der svarer herinde på denne tråd. 

Jeg kan hellere ikke forstå, hvorfor folk reargerer så negativt... En debat er altid godt, men det ender med nogle groteske kommentare og mange sure sætninger... Religionen er altid sådan en hård emne, kan man ikke bare akceptere, at nogle følge en bestemt religion og debattere om det uden at blive sure eller uhøflig mod hinanden? Der var en gang i Spanien hvor Kristne, Muslimer og Jøder levede sammen i fred. Indtil nogle magfulde mennesker sagde, at det vi tænker er det rigtige og alt andet er forkert. Det endte i en rigtig grim del af den Spanske Historie... Jeg derfor synes, at der er plads til allesammen. Jeg selv respekterer JV, for jeg selv ville en gang forstå, hvad det handlede om og jeg undersøgte det. Jeg har været med til deres møder, til højde tider som den vi har fået på invitationen og prøvet at forstå, hvor deres tro kommer fra. Så jeg respektere dem (fordi jeg nu forstå dem) og det var faktisk dejligt at få så meget viden om bibelen, som jeg synes, at det er en klog bog og en del af kultur (ligesom det også er meget interesant og lærerigt at lære noget om Koranen, Kabbalah og Hindu skripter)

Anmeld

14. april 2011

SD21

Jeg har lige et spørgsmål mere - Er alt dette rigtigt? Jeg spørger kun fordi jeg intet ved om det !

"Jehovas Vidner er et forholdsvist lukket samfund, der som følge af påbud fra Jehovas Vidners top begrænser deres sociale kontakter med mennesker uden for deres eget samfund. De har en begrænset kontakt til mennesker uden for deres trossamfund gennem job, familie og missionærarbejde, men det er ikke vellidt at have venskaber med "ikke-Jehovas Vidner", som de betegner som verdslige (ud fra verden). [3].

De har en streng mødedisciplin, hvis medlemmer over en periode ikke kommer til de annoncerede møder, vil der blive taget kontakt til disse inaktive medlemmer for at opfordre dem til igen at komme til Jehovas Vidners møder. Ligeledes vil medlemmer af Jehovas Vidner som i en periode ophører med at aflevere en månedlig rapport over hvor meget tid de har anvendt og hvor mange blade de har udleveret i deres forkyndelsesarbejde, blive kontaktet af de ældste i menigheden, med henblik på at starte deres forkyndelse op hurtigst muligt igen. Det er forventet at alle der er døbte Jehovas Vidner hver måned udfører forkyndelse, i det omfang deres omstændigheder tillader det.

Der findes en række interne påbud, som de selv mener stammer fra Bibelen. Det er ikke alle overtrædelser der fører til udelukkelse ved overtrædelse, men det er ikke velset at overtræde disse regler. Eksempler på hvad der ikke er velset:

• Kærestepar der opholder sig alene i et lukket rum eller lejlighed. Overtrædelse kan medføre udelukkelse, på baggrund af dette betegnes som "stærke omstændighedsbeviser" [4] og [5]
  • Flirte, også selv om personen er single [6]
  • Deltage i konkurrencesport, for eksempel fodbold og badminton [7]
  • Holde i hånd eller kysse før man er forlovet [8]
  • Lade sine børn deltage i en lejrskole eller i klassefester [9]
  • Tage på diskotek [10]
  • Onani, da Jehovas Vidners ledelse påpeger onani kan være psykisk skadeligt, og eksempelvis medføre depression og overdrevent begær [11]
  • Blive væk fra deres to ugentlige mødedage af anden grund end sygdom, selv i ferier forventes det at deltage, hvor medlemmerne kommer frem [12]
  • Tage længere videregående uddannelser, men Jehovas Vidner understreger at det skal være en personlig afgørelse hvis man fravælger uddannelse [13]
  • Oral- og analsex hverken i eller uden for et forhold [14]
  • At bruge bandeord herunder også mildere former som for eksempel "sørme" og "pokkers" [15]
  • Deltage i et kirkeligt bryllup med en religiøs ceremoni, som ikke er afholdt af Jehovas Vidner, eksempelvis bryllup holdt i folkekirken"

Anmeld

14. april 2011

mor til 2 skønne piger .

qp skriver:

den er go nok den med blodet .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.