Fru. Skovrup skriver:
Hvis man tænker over at verdensbefolkningen på 6 milliarder mennesker kan bo i staten Texas, med et bolig areal på 305,8m2 tror jeg næppe at det er plads mangel der er problemet.
Der bliver produceret mere mad end der er nødvendigt for at brødføde hele verdens befolkning globalt, alene i USA er der 30% af maden der bliver smidt ud, til en værdi af 48.3 milliard dollars, som lige skal ganges op med kursen på dollars.
Det der er problemet, er at folk er griske, og for at holde mad priserne oppe bliver mad der kunne spises smidt ud, i stedet for at blive fordelt til hele verden befolkning.
For ikke at tale om hvad krig har kostet USA alene siden 9/11-2001 1,121 billion dollars! HVad kan man ikke udrette for den slags penge? link til tallene
Men det er noget man kan regne på stolpe op og stolpe ned, det løser ikke problemerne.
Vi som Jehovas Vidner mener ikke at det er mennekser der er i stand til at kunne få denne verden til at se ordentlig ud, som det paradis vi fx. kan læse om i biblens første bog.
Vi mener at den gud der har skabt os, kender vores behov, og vil derfor være i stand til at skabe et rige, som vi beder om i fadervor, der vil skabe balance og genoprette den verden Gud havde tiltænkt fra starten.
Hvis man ser på Jesus eksempel, kan man jo se hvad han brugte sin tid til mens han var her på jorden. Han forkyndte om Guds rige, og lærte os at beder fadervor, han helbredte de syge, og han oprejste de døde, han elskede alle mennesker, og satte et fuldkomment eksempel.
Man kan se Jesus tid på jorden, og de gerninger han gjorde, som en skygge af de kommende ting (Guds Rige) Hvor alt det Jesus udførte her på jorden vil være på et globalt plan.
Jeg håber det giver dig bare lidt svar på dine spørgsmål, det er et meget stort emne, og jeg vil meget gerne uddybe mig meget mere, og du er velkommen til at spørge løs om hvad som helst, jeg vil prøve så godt som muligt at forklare dig.
Med venlig hilsen Fru. SKovrup
Du kommer ikke ind på dyrene... så den verden vi lever i nu er ikke god nok??? hvis vi ikke respektere denne verden skal vi så have noget der er endnu bedre? er der overhovedet noget der er endnu bedre?? vi søger med lys og lygte efter en ny planet så vi kan ødelægge den også. det er urealistisk!!! ja mennesker er griske, de sætter ikke pris på det de har før der sker ulykker og så glemmer de det igen.
nej vi er for mange mennesker til denne klode, vi har ikke nok jord til vores afgrøder, hvis du har læst på det så snakker de om kæmpe højhuse/skyskrabere hvor vi har marker på hver etage... hmmm hvad er det lige for en udvikling?
fx i afrika er jorden udpint og ufrugtbar og det temperede klimabælte som vi ligger i er nødvendig for rigtig mange afgrøder og ikke mindst vand som der er mangel af i verden- nu snakker jeg om ferskvand ikke salt vand.....