Er du fordømmende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Laulund87 skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne anonymt, men fandme nej for jeg er ikke flov

Vi møder så mange fordomme fordi vi får besøg af en familierådgiver i hjemmet. (Pga Marias sygdom) Det er jeg ved at være møg træt af

Vi er lige blevet tilbudt, at vi kan søge om at komme med på en uges sommerferie i Jesperhus Blomsterpark. Alt betalt, sammen med andre familier der er tilknyttet familiehuset.

Jeg fortæller det til en bekendt og det første personen siger er; "Det lyder da meget fint og i kan jo bare lade være med at sige at det er på den måde i skal afsted!" 

Hvorfor dog det?? Hvis man er tilknyttet et familiehus og kan komme på sådan nogle ferier, så er man dårlige forældre?

Vi får støtte, men vi kan altså godt passe vores datter

Er du dømmende overfor sådan noget?

afsted med jer!!!! Det ville jeg ikke sige nej til... Det er da rart at komme ud og snakke med andre som er i samme situation(eller forsår en på en anden måde end andre)

Så nej jeg er ikke fordømmende overfor det.....

God tur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Jeg synes også det er helt vildt den modvilje vi får sommetider

Vores datter måtte genoplives efter fødslen og har været møgsyg, men vi kan da godt bytte, tænker jeg bare

Jeg kommer til at tænke på nogle mangeårige venenr mine forældre havde, de fik en søn som også måtte genoplives, først troede man at alt var i orden, men så viste det sig at han alligevel havde taget skade. Han fik sådan nogle umotiverede raserianfald, der gjorde, at efterhånden som han voksede til, så begyndte han at blive farlig for sine omgivelser.
De fik så også aflastningsfamilie, så de ind imellem, kunne koncentrere sig om de andre 2 børn de havde, en de var da også på sådan nogle lejre, ferieture, rejser og den slags med andre forældre, der havde børn med samme lidelse.
Men jeg kan da godt huske, at folk havde et underligt fordomsfuldt forhold til det barn.

Anmeld

7. april 2011

2721

Laulund87 skriver:

Det kan jeg virkelig forestille mig, altså hvor dømmende andre er omkring mor/barn hjem Du klarer det jo skide flot!

Tak for opmuntringen søde

Så lidt søde
Håber i får en kanon tur
Om hvor vidt du skal "skjule" det, er jeg jo stor fortaler for at man er åben og ærig omkring tingene. Der er min kæreste fx meget uenig. Men jeg har ikke plads til eller behov for mennesker i mit liv der ikke kan leve med mig og mit liv som det er. Alt det der fortielse og forstillelse gør mig psykisk dårlig, så det bruger jeg så lidt af som muligt

Anmeld

7. april 2011

Laulund87

Zette skriver:

Ikke hvis jeg kender baggrunden men kan måske have tendens til at dømme hurtigere hvis jeg ikke kender alle detaljer. 

jeg synes absolut ikke det er pinligt at I skal afsted vil jeg lige tilføje.

Det kan jeg også godt forstå, men det her er familie der udemærket ved hvad vi har kæmpet med Måske de synes det er flovt på deres vegne

Anmeld

7. april 2011

Laulund87

B&J skriver:

Ej hvor lyder det spænde, håber i får en kanon god tur og nej hvorfor skulle jeg dømme det, det er da rigtigt dejligt for jer

Tak

Anmeld

7. april 2011

otlitrom

Jeg ville elske at sige ja - men så ville jeg være løgner, og det synes jeg faktisk er værre!

Vi kan som mennesker ikke lade være med at dømme hinanden. Det er efer mn mening fakta! Forskellen er så, om vi lader os styre af det, eller om vi prøver at se, om der faktisk kunne ligge noget andet bag.

Jeg synes ikke I skal være flove over det.. Hvorfor dog? I har en dejlig datter der desværre har lidt hårdere vilkår end andre. Hvorfor ikke tage imod den hjælp og de gaver man kan få?

Jeg er meget åben omkring at vi har fået hjælp til at blive gravide - i håb om at folk finder ud af, at behandlingskvinder og mænd er ganske almindelige mennesker som du og jeg, at det kan ramme alle.. Høj som lav, tyk som tynd! Nogen synes det er for meget, og at det er for privat at tale om. Men hvorfor skal jeg gemme det? Jeg skammer mig ikke over at have fået hjælp, og synes det skal afmystificeres!

Nå, nok om det! God tur, Jesperhus er smuk!

Anmeld

7. april 2011

Laulund87

Mor til prinsessen :-) skriver:

afsted med jer!!!! Det ville jeg ikke sige nej til... Det er da rart at komme ud og snakke med andre som er i samme situation(eller forsår en på en anden måde end andre)

Så nej jeg er ikke fordømmende overfor det.....

God tur

Tak det er jeg glad for at høre!

Anmeld

7. april 2011

Rebecca55

Laulund87 skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne anonymt, men fandme nej for jeg er ikke flov

Vi møder så mange fordomme fordi vi får besøg af en familierådgiver i hjemmet. (Pga Marias sygdom) Det er jeg ved at være møg træt af

Vi er lige blevet tilbudt, at vi kan søge om at komme med på en uges sommerferie i Jesperhus Blomsterpark. Alt betalt, sammen med andre familier der er tilknyttet familiehuset.

Jeg fortæller det til en bekendt og det første personen siger er; "Det lyder da meget fint og i kan jo bare lade være med at sige at det er på den måde i skal afsted!" 

Hvorfor dog det?? Hvis man er tilknyttet et familiehus og kan komme på sådan nogle ferier, så er man dårlige forældre?

Vi får støtte, men vi kan altså godt passe vores datter

Er du dømmende overfor sådan noget?

Jeg synes da bare i skal nyde jeres ferie og glemme folks fordomme...

Vi har da også søgt om hjælp fra kommunen til når vores små kommer og det må folk da tænke om hvad de vil.... Det er da mere sejt at be om hjælp, end at lade som om alt er godt og man kun lige kan hænge i. Bare min mening...

Anmeld

7. april 2011

LinLin

Ja - jeg har da fordomme - kan bare ikke komme på nogle lige nu

Men ifht det du skriver vi jeg bare sige GOD TUR! Håber I får en dejlig ferie

Har overhovedet ikke ondt i r**** over at andre der går igennem sygdom eller hvad det nu er får "lidt ekstra" - det er dem vel undt!

Anmeld

7. april 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Jeg kommer til at tænke på nogle mangeårige venenr mine forældre havde, de fik en søn som også måtte genoplives, først troede man at alt var i orden, men så viste det sig at han alligevel havde taget skade. Han fik sådan nogle umotiverede raserianfald, der gjorde, at efterhånden som han voksede til, så begyndte han at blive farlig for sine omgivelser.
De fik så også aflastningsfamilie, så de ind imellem, kunne koncentrere sig om de andre 2 børn de havde, en de var da også på sådan nogle lejre, ferieture, rejser og den slags med andre forældre, der havde børn med samme lidelse.
Men jeg kan da godt huske, at folk havde et underligt fordomsfuldt forhold til det barn.

Åh hvor synd!

Vi har ikke mærket noget på Maria endnu, men vi er forberedt på at hun kan være påvirket. I hvert fald psykisk, for selv om hun var nyfødt, ligger det i underbevidstheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.