Er du fordømmende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Laulund87

wamse skriver:

Ja det er det virkelig. Sådan noget giver bare energi til, at man kan kæmpe videre

Præcis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Laulund87

Eva. skriver:

At dømme er vel bare det man hurtigt får gjort for at få verden til at passe sammen med den viden man har eller måske i virkeligheden den meget lille viden man har...

Og lige meget hvad er der altid mennesker der vil dømme og tænke virkelig underligt....de er mærkelige...lad dem endelig bare være det alene og uden at du skal lade dig gå på..

Jamen du har evigt ret Eva

Anmeld

7. april 2011

2721

Hmm ja det er jeg. Ikke specielt med dig overhovedet. Men ja jeg har fordomme. Opdagde dem rigtig meget hos mig selv da kommunen betivlede mine evne som mor
JEG følte mig som en kæmpe taber. Og skammede/skammer mig så meget, selvom jeg vidste der ikke var noget i det, så var det ekstremt grænseoverskridene at være nødtil at møde på et mor-barn center. Og jeg undrede mig og spurgte mig selv hvad der vat i "vejen" med de andre jeg så.
Det er en ting jeg IKKe er stolt af og som jeg arbejder med.

Men i dit tilfælde så et jeg IKKE dømmende

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Jamen du har evigt ret Eva

Bare hold hovedet højt..har sagt det før og siger det gerne igen...du er SEJ og STÆRK og en SUPER mor...glem det ALDRIG..

Anmeld

7. april 2011

grinny

Ja jeg er fordømmende og jeg dømmer tit folk udfra deres tøjstil og jeg er virkelig ikke stolt af det  Men jeg holder det altid for mig selv og er det en som skal gå i min klasse eller en af mine veninders veninde jamen så prøver jeg så godt som muligt at lære personen at kende.

I dit tilfælde. NEJ jeg er ikke fordømmende eller misundelig er noget andet. At i kan få den støtte er super skønt og at i så samtidig kan møde andre er j0 bare fantastisk. At i kan få lov til at give jeres datter en dejlig tur kan jeg på ingen måde hidse mig op over

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne anonymt, men fandme nej for jeg er ikke flov

Vi møder så mange fordomme fordi vi får besøg af en familierådgiver i hjemmet. (Pga Marias sygdom) Det er jeg ved at være møg træt af

Vi er lige blevet tilbudt, at vi kan søge om at komme med på en uges sommerferie i Jesperhus Blomsterpark. Alt betalt, sammen med andre familier der er tilknyttet familiehuset.

Jeg fortæller det til en bekendt og det første personen siger er; "Det lyder da meget fint og i kan jo bare lade være med at sige at det er på den måde i skal afsted!" 

Hvorfor dog det?? Hvis man er tilknyttet et familiehus og kan komme på sådan nogle ferier, så er man dårlige forældre?

Vi får støtte, men vi kan altså godt passe vores datter

Er du dømmende overfor sådan noget?

Nope..det kan jeg garantere dig for, at jeg ikke er.
Min mening er, at det er dumt ikke at søge hjælpen, når man har brug for den, og har man et barn/ung med problemer, så har man også brug for hjælp og støtte og bør være klog nok til at tage imod hjælpen.

Jeg kender da flere forældre til bl.a. autistbørn og børn med andre handicaps, som både har aflastningsfamlier og andre forskellige former for støttepersoner m.v. og man kan da bare se på de familier, hvor godt det hjælper dem.
Utroligt hvor fordømmende, hykleriske og underlige folk kan være

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. april 2011

Laulund87

MariaE skriver:

ork ja, jeg er da fordømmende...

Tænker faktisk ikke ret tit over ikke at skulle være det, for det går ok, men nogle gange tager jeg mig selv i at tænke tin og folk jeg måske ikke burde, på en baggrund der er lidt for svag.

Om i skal sige det som det er???

Det er jo helt op til jer, føler i et behov for at dele med jeres bekendte og har det godt  med det så er det jo sådan det skal være.

Kan i samtidigt lære noget af andre forældre og snakke med dem om hverdagn osv så er det jo fedt.

Om jeg får ondt i røven over folk i ny og næ?? jepper det gør jeg da lige som så mange andre, mendet kommer heeeelt an på situationen synes jeg.

Får de der dumme tanker som er helt hen i vejret nogle gange.-

Så som at min chef simpelthen må være drug dealer i sin fritid for at få råd til at ateg sin familie med ud at rejse SÅ meget hvert år som han gør

Men nej, bare en dum tanke, som så ofte bunder i misundelighed:-)

Og i øvrigt skal vi jo selv ud og rejse om lidt, så skal ikke snakke for højt, han skal bare meget mere ud at rejse og frygteigt dyrt hvert gang.

Men ja, jeg er fordømmende i nogle tilfælde, selv om man sikkert burde kunne se ud over sin egen næsetip:-)

Alle er vist dømmende, det kan man vist ikke komme udenom

Men vi vil bestemt ikke skjule for nogen hvorfor vi skal afsted (hvis vi skal det), troede slet ikke nogle kunne tænke negativt omkring det Derfor jeg blev lidt paf over den kommentar

Anmeld

7. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne anonymt, men fandme nej for jeg er ikke flov

Vi møder så mange fordomme fordi vi får besøg af en familierådgiver i hjemmet. (Pga Marias sygdom) Det er jeg ved at være møg træt af

Vi er lige blevet tilbudt, at vi kan søge om at komme med på en uges sommerferie i Jesperhus Blomsterpark. Alt betalt, sammen med andre familier der er tilknyttet familiehuset.

Jeg fortæller det til en bekendt og det første personen siger er; "Det lyder da meget fint og i kan jo bare lade være med at sige at det er på den måde i skal afsted!" 

Hvorfor dog det?? Hvis man er tilknyttet et familiehus og kan komme på sådan nogle ferier, så er man dårlige forældre?

Vi får støtte, men vi kan altså godt passe vores datter

Er du dømmende overfor sådan noget?

Jeg ser det ikke som at I ikke er gode forældre, ej heller fordømmende - bare fordi I har jer en familierådgiver. 

Der er da ingen tvivl om at I vil jeres prinssese det aller bedste. 

Hvis du kom og sagde det til mig, ville jeg give dig et kæmpe knus og sige; Kanon godt gået, helt klart i skal afsted, det vil give jer alle et dejligt velfortjent pusterum fra jeres hverdage. Tag afsted og nyde det. 

For livet med sygdom er hårdt, konstant udfordringer, kampe, frustrationer osv. 

Så er det dejlig at der er hjælp at få uanset om det er en familie rådgiver - physkolog eller lign.

Jeg føler ihvertfald mig en del gange magtesløs og en bunke andre følelser ang frederic og han's spiseproblem. Det at andre folk tror at det er os der har 'ødelagt' ham. Får ofte at vide; hvor svært kan det være for ham at lære at spise mere, skal vi lige prøve at have ham nogle dage osv. Men er glad for vi har et lille netværk af fagfolk vi kan vende os til...

SÅ dem der siger andet ang det i har en familie rådgiver..

Anmeld

7. april 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Bare hold hovedet højt..har sagt det før og siger det gerne igen...du er SEJ og STÆRK og en SUPER mor...glem det ALDRIG..

Tusind tak

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Laulund87 skriver:

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.