Er du fordømmende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.819 visninger
151 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Laulund87

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne anonymt, men fandme nej for jeg er ikke flov

Vi møder så mange fordomme fordi vi får besøg af en familierådgiver i hjemmet. (Pga Marias sygdom) Det er jeg ved at være møg træt af

Vi er lige blevet tilbudt, at vi kan søge om at komme med på en uges sommerferie i Jesperhus Blomsterpark. Alt betalt, sammen med andre familier der er tilknyttet familiehuset.

Jeg fortæller det til en bekendt og det første personen siger er; "Det lyder da meget fint og i kan jo bare lade være med at sige at det er på den måde i skal afsted!" 

Hvorfor dog det?? Hvis man er tilknyttet et familiehus og kan komme på sådan nogle ferier, så er man dårlige forældre?

Vi får støtte, men vi kan altså godt passe vores datter

Er du dømmende overfor sådan noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Tip!

Ej jeg syns sgu det er fint at i kan komme afsted.. snakke med andre forældre der er i samme båd som jer..

God tur

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Jeg tror alle er dømmende, i mere eller mindre grad..jeg bilder mig ind at jo mindre man har oplevet, ved og ser, jo mindre ens verden er, jo mere dømmende er man...men ved ikke om det holder stik.

Jeg prøver virkelig ikke at være dømmende, men jeg tager mig selv i det alligevel og jeg hader virkelig den side af mig...jeg vil sgu ikke dømme, jeg vil forstår og rumme...slut prut..

Men jeg har oplevet en masse fordømmelse og ikke mindst i tråde herinde...og der tænker jeg som skrevet højere oppe.

Hovedet højt og dem der vælger at dømme, de viser jo bare mest om dem selv, ikke..

Anmeld

7. april 2011

1977

Profilbillede for 1977

Selvfølgelig har jeg fordomme - hvem kan sige sig fri for det? Men lige i dit tilfælde - nej så har jeg ikke

Anmeld

7. april 2011

wamse

Laulund87 skriver:

Jeg havde egentlig tænkt mig at oprette denne anonymt, men fandme nej for jeg er ikke flov

Vi møder så mange fordomme fordi vi får besøg af en familierådgiver i hjemmet. (Pga Marias sygdom) Det er jeg ved at være møg træt af

Vi er lige blevet tilbudt, at vi kan søge om at komme med på en uges sommerferie i Jesperhus Blomsterpark. Alt betalt, sammen med andre familier der er tilknyttet familiehuset.

Jeg fortæller det til en bekendt og det første personen siger er; "Det lyder da meget fint og i kan jo bare lade være med at sige at det er på den måde i skal afsted!" 

Hvorfor dog det?? Hvis man er tilknyttet et familiehus og kan komme på sådan nogle ferier, så er man dårlige forældre?

Nej det er jeg fandme ikke 

Ønsker jer en fantastisk tur.

Jeg har faktisk fået en tur til Legoland med Lærke, hvor vi også får en spisebillet af kirkens korshær. Jeg har fået det, fordi vi fik julehjælp ved dem, og vi skal køre dertil i bus med andre is amme situation. Jeg er så taknemmelig og glad for denne hjælp fra dem.

Anmeld

7. april 2011

SpunkenJo

Laulund87 skriver:

Næ, men måske nysgerrig 

jeg er en spørge Jørgen, og jeg stille MANGE spørgsmål, og også gerne spørgsmålstegn ved hvorfor folk vælger som de gør.

Men dømme folk på et så tyndt grundlag, uden at finde ud af hvad jeres familiehus handler om, Arj, det vil jeg sgu ikke

Jeg vil først begynde at undre mig, hvis det virker som om man dækker over noget.... 

Anmeld

7. april 2011

Aves.

SpunkenJo skriver:

Næ, men måske nysgerrig 

jeg er en spørge Jørgen, og jeg stille MANGE spørgsmål, og også gerne spørgsmålstegn ved hvorfor folk vælger som de gør.

Men dømme folk på et så tyndt grundlag, uden at finde ud af hvad jeres familiehus handler om, Arj, det vil jeg sgu ikke

Jeg vil først begynde at undre mig, hvis det virker som om man dækker over noget.... 

Ja..den er jeg altså med på...jeg spørger også en hel masse og endnu mere...vil da vide mere og mere..

Anmeld

7. april 2011

DLM

Absolut ikke over for sådan en situation. Jeg er sikkert dømmende i mange andre emner, men synes da det er fint i kan komme afsted og måske få snakket med andre familier.

god tur

Anmeld

7. april 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Jeg tror alle er dømmende, i mere eller mindre grad..jeg bilder mig ind at jo mindre man har oplevet, ved og ser, jo mindre ens verden er, jo mere dømmende er man...men ved ikke om det holder stik.

Jeg prøver virkelig ikke at være dømmende, men jeg tager mig selv i det alligevel og jeg hader virkelig den side af mig...jeg vil sgu ikke dømme, jeg vil forstår og rumme...slut prut..

Men jeg har oplevet en masse fordømmelse og ikke mindst i tråde herinde...og der tænker jeg som skrevet højere oppe.

Hovedet højt og dem der vælger at dømme, de viser jo bare mest om dem selv, ikke..

jeg tror også det er helt naturligt at være dømmende på nogle punkter..

Der er bare så mange årsager til hvorfor man er tilknyttet sådan et sted. Hader bare når der sidder nogle mennesker og tænker at vi er dårlige forældre

Anmeld

7. april 2011

Laulund87

Flow skriver:

Ej jeg syns sgu det er fint at i kan komme afsted.. snakke med andre forældre der er i samme båd som jer..

God tur

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.